Hej vänsterandning, hejdå högerandning ;)

Lika stekigt idag. Jag simmade i och för sig rätt tidigt så det hann inte bli lika jobbigt som igår. Idag var det min bonussträcka 400 frisim. Att simma 400 precis efter 800 är inte lätt, man hinner inte riktigt ställa om. Jag hoppade upp ett par placeringar i resultatlistan, men jag är inte nöjd. Det gick långsammare än öppningen igår, och var mycket tyngre. Min tredje hundring gick dock snabbt, två sekunder snabbare än den andra hundringen. Dessutom har vänsterandningearna börjat fungera, och det är ju kul.
Efter lunchen gick jag och Josefine i stan, och nu ska vi strax tillbaka och tita på finalerna :)

SM dag 1, 800 frisim :)

SM dag ett avklarad. Det är så kul och så härligt att vara här. I förmiddags simmade jag 800 och första 300 kändes riktigt bra, det var så roligt att simma. Jag persade med fyra sekunder, men jag känner att jag borde kunna simma snabbare. Och vädret då? Saker kan faktiskt bli FÖR bra... 30 grader varmt, stekande sol och ingen skugga någonstans är ett toppen-stradväder. Inte lika kul att tävla i. Men man ska inte klaga, allt är bättre än regn ;)
På eftermiddagens invigning gick jag inmarsch och sedan satt jag och tittade och hejade (bland annat på Josefine som simmade 800 i finalheatet). Till prisutedlningarna hade de livefanfar, dock ingen höjdare till trumpetspelare. Middagen åt vi på en thairestaurang tillsammans med Triton, och innan det fick jag äntligen min rondelldröm uppfylld: fem varv i en rondell ;D

Halmstad imorgon! :)

Då åker man till Halmstad och SM imorgon! Taggad som bara den! Det blir att simma lite insim imorgon, sen drar tävlingen igång på onsdag. Först 800, sen 400 och på fredag 1500.
Idag har det varit soool! Jag har till och med bränt mig, och det är inte okej. Förutom solat har jag tränat två gånger och det gick väl bra :)

Sommarvääärme! ;D

Idag har det varit varmt, äntligen sommarväder! Det var träning i morse som vanligt, och den gick helt okej. Det var tydligen något fel på pumpen, så det var liiite för mycket vatten i bassängen. Knappt jag bottnade ;) I eftermiddags cyklade jag hela vägen till Eslöv och åt glass med en kompis, sedan cyklade jag hela vägen hem igen. Det var skojigt ;)

Min midsommar ;)

Det blev en väldigt trevlig midsommar igår. Som jag skrev innan började den hos mormor och morfar, där fick vi ägg och sill och köttbullar, och allt annat som man äter till alla våra svenska högtider. Jordgubbar i massor fick vi också. Det blev en hel del lekar och tävlingar, jag var grym på boccia men missade lite för mycket poäng på pilkastning, så pappa gick om och vann. Men jag blev tvåa, och med lite övning så slår jag minsann pappa ;D Efter lekarna grillade vi.
Senare skulle jag försöka ta mig från Höllviken till Eslöv. Själv. Det började med att jag varken hade jojokort eller kontantkort med mig, så pappa fick gå på bussen och betala biljett till Eslöv. Sedan visste jag knappt var jag skulle av. Jag kom fram till Malmö C och letade upp rätt spår. När jag skulle ner till spåret var det en ganska läskig gubbe som följde efter mig och satt och stirrade på mig hela tiden. Därefter gick allt bra. Jag åkte med tåget till Eslöv, där jag skulle till några från gamla klassen (och parallellklassen). Det var jättekul att träffa dem igen, var ju över ett år sen sist!

Glad midsommar!

Då är det midsommar idag. Det är ju alltid trevligt. Ska först med famliljen till mormor och morfar, och äta massor med midsommarmat. Sen får man se vad som händer. Glad midsommar allihpoa i alla fall! ;D

Grattis pappa! :)

Grattis på din dag idag pappa! Hoppas du haft en bra dag och att du blev nöjd med dina presenter, trots att du visste hälften av dem (tack vare ditt snokande...). Även grattis till kusin Viktor som dock fyller något yngre ;)
Jag har precis kommit hem från en tre timmar lång föreläsning/handledarkurs för att jag ska kunna börja övningsköra. Det var ju intressant. När jag kom hem var jag ju tvungen att testa köra lite, och jag är hopplös :( Jag har inte ens tillräcklig koordinationsförmåga att äta med besticken i rätt hand, så hur i hela fridens namn ska jag kunna lära mig köra bil? Det ser inte så ljust ut på den fronten. Jag råder alla att hålla sig ifrån vägarna om ett par veckor när jag fått mitt tillstånd att köra...

Äventyr i Varberg!

Nejdå jag har inte övergivit bloggen, jag har bara haft lite fullt upp. Så nu blir det mycket på en gång! Helgens tävling i Varberg gick inte så bra. Det regnade, blåste och var kallt. Inte alls det bockstensdoppet-väder vi är vana vid. Torsdagkvällens underhållning tror jag vi stod för, när vi skulle sätta upp tältet. Det saknades en ganska betydande tältpinne... Man får inte vara dum ju, så vi gav oss ut bland träden för att leta upp en gren att använda istället. Sedan kom vi på att den saknade pinnen kunde åka upp med ett senare gäng. Vid halv elva på kvällen började det regna så vi la på tältduken även om en pinne saknades. Det här blev ganska rörigt berättat, men kul var det i alla fall. Tack för hjälpen, alla ni som var engagerade i tältbygget ;)
Igår var jag och firade Uffe, som fyllde år i söndags (grattis på henne!), och idag har jag gjort syntest inför körkortstagande. Jag ser jättebra :)

Varberg imorgon!

Kallt. Det är en lämplig beskrivning på teemperaturen i bassängen i Eslöv. Alldeles för kallt. Det är inte så värst varmt i luften heller, och dessutom vill inte min förkylning ge sig. Annars är allt bra :) Jag håller på att packa inför helgens äventyr i varberg nu. Det är nog årets roligaste tävling, det är alltid så härlig stämning. Jag hoppas att alla är taggade inför den obligatoriska fotbollsmatchen! ;)

Det har gått ett år

Vårt härliga simmargäng :)
”Du kommer aldrig klara det”. ”Jag ger dig ett år, sedan är du hemma igen”. Sådant fick jag höra när jag berättade att jag skulle flytta till Nyköping. Det är möjligt att jag inte är typen som flyttar hemifrån vid sexton års ålder, men jag är definitivt typen som tar alla chanser och möjligheter att utvecklas och förbättras. De allra flesta stöttade mig dock och var väldigt glada för min skull, och er tackar jag jättemycket för allt stöd.
   Nu har det gått ett år. Mitt första år i gymnasiet och mitt första år på internat. Det har varit spännande från dag nummer ett och jag har hunnit göra och lära mig så otroligt mycket. I höstas tog jag brons på 5000 meter i långbana, sedan simmade jag mitt bästa sum-sim någonsin. Jag har simmat mitt första både SM och JSM, och jag har varit två veckor i Afrika. Dessutom har jag slagit ett rätt gammalt skolrekord.
   Det tog mig nästan en hel termin innan det slutade kännas som ett läger och jag insåg att detta var på riktigt. En helt ny verklighet, där jag har lärt känna så många nya underbara människor, både simmare och klasskompisar. Det finns alltid någon att umgås med. Sophie är den absolut bästa lägenhetskompis man kan önska sig, hon är supersnäll och vänlig och alldeles för duktig på att baka för mitt eget bästa. Sedan har vi vår vulkan Helena som får sina utbrott då och då (oftast har vi gjort oss förtjänta av dem), men som verkligen är en klippa.
   Gymnasiet är väldigt annorlunda jämfört med högstadiet. Ämnena är inte som man trodde och allt går mycket fortare än tidigare. Men alla i klassen har nu samma mål och samma ambitioner, och vad det gäller skolan samma intressen och det känns roligt. NV10b har tillsammans hunnit med vattenkrig i kanoter, besök på kolmården och räddningsuppdrag. Det är en härlig klass och jag trivs väldigt bra.
   Att jag valde att lämna alla jag kände, allt jag var van vid var ett stort steg, men jag har inte ångrat det en enda gång. Under detta år har jag utvecklats mycket både inom simningen och som person. Jag vet att jag är stark, att jag kan ta hand om mig själv och jag vet att jag har skrämmande bra självförtroende ;)
   Tack alla ni som stöttar mig och som följer mitt liv via bloggen, fortsätt gärna med det! Nu ska jag ut på nya äventyr under ett långt, härligt och välförtjänt sommarlov.

Bio ;)

Tränade i Eslöv i morse, det var kallt igen. Bortsett från att jag inte hade nån känsel i benen så gick det väl bra. Bredvid badet bygger scouterna ett tivoli nu, som ska öppna nästa helg. Ganska coolt att göra det med hjälp av bara slanor och rep.
Nu i kväll var jag på bio med Uffe, EmE, ED, Niklas och Markus, en reunion av alla möjliga grupper ;) Vi såg "The hangover 2". Jag tyckte den var ganska löjlig men rätt rolig på vissa ställen. På bion skaffade jag ett klubbkort och köpte ett Panda meal ;D

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...