Gott nytt ar onskar utomlands ;)

An sa lange har jag det jattebra, aven om ingenting an sa lange blivit som det skulle. Jag skriver "dagbok" varje dag for att kunna fora in det i bloggen nar jag har tillgang till en dator. Nu hade jag tankt skriva om gardagens aventyr, men nar jag val borjade skriva insag jag att spanningen skulle bli totalt forstord pa grund av engelsmannens bristande tangentbord. Alltsa tanker jag inte skriva har nu, men min resa kommer laggas upp dag for dag nar jag kommer hem :) Men jag kan i alla fall beratta att jag har det finfint, och mar bra!
Tack for ett harligt 2010 och hoppas 2011 blir ett underbart ar! :D
Gott nytt ar allihopa!

Sydafrika - here I come...

Nu beger jag mig till Afrika. Sydafrika närmare bestämt. Är tillbaka om två veckor och då är det JDM :) Skall försöka skriva något här någon gång, annars får Ni min reseberättelse om två veckor. Ha det så bra i snön! :D

Rösta!

Back in Eslöv. Idag var det dags för träning igen efter julhelgen. Två timmar i morse, och tre timmar nu i kväll. Jag tyckte båda träningarna gick bra. Kvällspasset blev 9500 meter varav 3000 meter typ max, det var jobbigt men skoj. I morgon blir det också två pass, och på onsdag åker jag tillbaka till Nyköping. På torsdag bär det av mot SYDAFRIKA :D
Nu är det så att mina kompisar och tränare Jens i Nyköping har nominerats till Nyköpings idrottsgala, så jag tycker att alla ska rösta på dem, så de vinner: http://www.facebook.com/l.php?u=http%3A%2F%2Frosta.holmerwd.se%2FRosta.aspx%3Fid%3D8e0ef946-d951-443b-992d-5600e6378909%26c%3D3%26w%3D200&h=73a11. Rösta på:
Årets lag: Simning NSS damer
Årets rookie: Anna Jonsson, simning
Årets tränare: Jens Fridorff
Så blir de jätteglada, tack! :D

God Jul :)

Nu är julhelgen över för det här året. Det har varit en väldigt mysig jul, trots att vi antingen varit insnöade eller oroliga för att bli insnöade. Julafton firades hos mormor och morfar, och resan mot Höllviken började med en rond mot snön i slutet av vår väg. Vi vann. När vi kom fram bjöds det som alltid  på jättegod mat, framförallt goda var köttbullarna ;) En stund efter maten kom tomten :D Tur jag ätit all min potatis! Jag måste ha varit riktigt snäll i år, för jag fick jättemånga fina presenter till exempel klocka, mössa+vantar+halsduk, väska, dammsugare, kläder, pengar, baddräkt (den fick jag i och för sig redan till SM). Jättenöjd, tack så mycket alla! När tomten gått åt vi gröt. Jag åt jättemycket för jag ville ha mandeln, men jag fick den ändå inte. På hemvägen blev det dags för rond nummer två mot snön. Vi vann den också.
Lördag var en lugn dag. Elvira skidade ner en en stund, och vi hade som vanligt skoj :) Idag var vi hos kusinerna, för att få träffa och fira jul med de på pappas sida också. Det var trevligt, och det var god mat (och jättegoda kakor! :D). Nu blev det ingen fight mot snön, det var ganska lugnt eftersom blåsten avtagit.

Klätt granen :)

Idag blev Emma nästan utsnöad, och ingen av oss kunde träna. I stället klädde vi granen, och satte upp det sista julpyntet. Vår gran är nog en av de fulaste granar jag någonsin sett. Så går det när jag inte är hemma och kan välja gran ;) Aja Emma gjorde så gott hon kunde, så jag får skylla på pappa ;) Den luktar i alla fall gott och den blev lite bättre med ljusen i. Imorgon ska vi till kyrkan och lyssna på kulturskolan i Eslövs orkester, om vi inte är insnöade xD

Jullov :)


R.I.P.  : ' (
Jag ser det snöar, jag ser det snöar då var det tågkaos igen...
Vi hade en jättefin julavslutning igår i skolan. Det var skådespel av tomten och en nisse i för små kläder, och det var flera som spelade och sjöng och dansade. Alla var jätteduktiga! Sedan fikade vi i klassrummet och efter det var vi några som stack till stan.
Jag ägnade dagen åt att packa, och 17.47 gick bussen till tågstationen. Där gick jag med min resväska, ryggsäck och med Blomma i handen (R.I.P. Blomma...). Tåget skulle gå 18.48. Gick det? Nej. Så vi som skulle till Norrköping fick åka buss i stället. Tåget där ifrån var bara 45 minuter försenat. När jag väl var på tåget (med min blomma invirad i tidningspapper i ett sista försök att rädda den) upptäcker jag att min plats i vagn 12 som jag skulle sitta på inte existerar! Jag frågar var jag då ska sätta mig, och gå till vagn 5, säger dem. Glöm att jag släpar alla mina väskor tvärs genom HELA tåget, tänker jag. Sedan visade det sig att alla platser inte fanns, men att man kunde sätta sig var som i den vagn jag skulle vara i. Långt om länge kom jag till Lund i alla fall, en och en halv timme försent.
Väl hemma i Strö, fick jag middag av mamma (klockan två på natten), sedan upptäckte jag att elementet på mitt rum inte fungerar, så det blev lite småkyligt att sova. Jag vaknade vid 10 av att telefonerna ringde som galna, det visade sig att pappa tänkte köra till Eslöv och följaktligen satt fast mitt på Plässevägen. Så jag tillbringade över en timme ute i snöstormen (utan frukost!) för att skotta/putta loss bilen. Det var nästan skoj faktiskt, och jag tror det kan räknas som kompensation för den missade träningen i morse... ;)
Glad dan före dopparedan!

Sista skoldagen för i år!

På väg till träningen i morse halkade jag när jag skulle gå ner för det lilla berget, så jag satte mig på rumpan och gled hela vägen ner. Jag är ganska klumpig, men det var rätt skoj!
Idag har varit en bra dag. Kemin som är precis efter lunch var inställd vilket skulle innebära 2,5 h hål innan spanskan på Tessin. Vad gör man inte då? Jo man samlar spanskeleverna och ringer spanskläraren, som lyckas bli övertalad, av en av killarna, att låta oss slippa lektionen. Alltså slutade jag 10 i 12 idag. Är det coolt eller är det coolt?! :D
Träningen var märklig men väldigt rolig. Först cyklade vi som galningar på gymmet, och sedan körde vi mage och rygg. Efter det simmade vi en "styrketräningsserie" bestående av bland annat 400 m där man skulle hoppa upp på kanten efter varje femtio och göra armhävningar och en start. Serien innehöll också 25or där man simmade med en kundkorg efter sig (tungt som bara den, speciellt när korgen fastnade i linan...) och 25or max med snodd. Jobbigt men kul :)
Imorgon åker jag hem, och det ska bli sååå skönt, men med tanke på att det är 20 minus ute och hur mycket snö som helst, lär väl tågresan ta hela natten...

Let's dance!

Idag hade vi dans på idrotten i skolan! Jag älskar att dansa, det är så himla kul. Först dansade vi två olika folkdanser (eller något sånt). Då gick vi i ring och bytade partner hit och dit. Sedan dansade vi vals och bugg. Jag var jätteduktigt! Jag och min ena danspartner fick beröm, och jag och en annan danspartner blev ett av tre par som fick visa hur man snurrar i vals. Sånt är skoj :)
Träningen på kvällen gick jättebra. Jag simmade 20*50 frisim, runt 32,5 (den snabbaste lite under 32). Detta är jag väldigt nöjd med. Vi simmade även lite 400ingar som gick bra.
Nu har jag och Alice att flyttat ner en soffa, två sängar, en fet tjock-tv och lite kuddar till förådet. Det är inte så lätt med tanke på att man först får ta hissen, sen släpa allting genom samlingsrumet och sen försöka trycka in det i förådet. Men det gick finfint :)

De bara skoja...

Har slutat deppa. Det visade sig att Jenny och Anna ville "nolla" oss. De hade tagit både mina och Alice underkläder och bikinis med planer att hänga dessa i julgranen. Nu har jag i alla fall fått tillbaka dem.

Glass i stora lass :)



Dan före dan före dan före dan före dan före dan före doppare-dan.
Idag har vi (eller Sophie, jag hejade mest på) bakat/ätit jättemycket. Men det tycker jag vi förtjänade, för vi har storstädat hela lägenheten idag. Vet ni hur äckligt det är i en duschbrunn?! Vi har i alla fall gjort fint här nu, och sedan gjorde vi egen glass med kladdkaka och marabou i (bara kladdkaka för min del) och maränger. Hela min maräng-världsbild krossades, jag visste inte att man lagade maränger i ugn... Men nu vet jag det.
Nu sitter jag och deppar för att jag har en byrålåda som käkar upp mina saker. Jag har på hela terminen bara blivit av med tre saker, och alla dessa saker befann sig senast jag såg dem i just den lådan. Ena saken har jag inte ens använt sedan jag kom hit. I sådana här lägen saknar jag mamma. Det mamma inte kan hitta, det är försvunnet för gott, så då vet man åtminstone att det är lönt att köpa nytt.

Förkylningshonung

Nu är det exakt en vecka kvar till julafton! Det ska bli så mysigt att komma hem och fira jul. Detta blir den sista helgen i Nyköping för det här året, och helgen kommer ägnas åt storstädning. Inspektion nästa vecka. Ikväll spelar Daniel Adams Ray på slakthuset, men jag är inte där. Tänkte först åka dit med Alice, men vi orkade inte. Det blev istället film och mys här. Jag och Sophie gjorde en jättegod kyckling och broccolipaj.
Jag har idag testat pappas förkylningshonung, och den hjälper faktiskt riktigt bra! En tesked i teet gjorde gott för halsen.

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...