Strandlivet är ju inte helt fel, fast lite sol hade ju inte skadat... Gårdagens regn gav en perfekt ursäkt att åka och shoppa efter en blöt och lång joggingtur på stranden. På kvällen satt vi inne och spelade Codename, ett sällskapsspel som Filippa hade med sig. Det var riktigt klurigt och spännande.
Den senaste veckan har vi ätit ute rätt mycket men nu har vi äntligen börjat kunna laga mat och det känns så skönt. När vi kom hit i måndags åt vi på ett pasta/pizza/burgare-ställe som var jättegott till middag, Subway till lunch och Waffle House till frukost, men nu blir det hemlagat ett tag. Hotellet vi bor på är SUPER. Vi har kök och perfekt strandutsikt. Vi har till och med sett delfiner från balkongen. Här finns också ett riktigt avancerat gym, spa med bastu och bubblepool, samt aktiviteter och eventuellt varje dag. Riktigt lyxigt!
Idag åkte vi till Cape Henry, en militärbas med två kända fyrtorn. För att komma in behövde de göra en total genomgång av bilen och kolla en massa papper. Det var ett helt äventyr att bara komma in. Väl inne så var det som en liten stad i sig själv, med hus, skolor och andra nödvändigheter. Vi klättrade upp i fyren som var bygd 1792 och gick runt och läste om historiska händelser. Detta var området där några av de första britterna landsteg samtidigt som det var platsen där avslutet på den amerikanska revolutionen började.
När vi kom hem tog vi allihopa en tur på stranden vilket slutade med bad i skyhöga vågor! Trots att luften var kallt så kändes vattnet jätteskönt. Efteråt blev det bad i bubbelpoolen!
Virginia Beach
Athlete Salute
Efter vårt genrep i fredags hade vi en ceremoni för alla idrottare. Vi blev uppmärksammade och tackade för vår "service" genom att bli tilldelade ett inramat W. Det var en fin tillställning som också resulterade i en massa bilder. Efteråt åkte vi till Treehouse Vineyard och hade det supermysigt.
Söndagen stod i packandets tecken och jag ägnade hela dagen åt att fylla mina väskor så effektivt som möjligt. Det är imponerande att se hur mycket jag lyckats samla på mig genom åren här. Jag hann dock ändå med en löprunda med pappa, Emma och Filippa. Jag fick då invigt min nya löparklocka som min älskade familj gav mig i graduationpresent. Det är en fancy Garminklocka som kan klara av alla möjliga träningsformer. Trots att jag sagt att jag inte ville ha något fick jag både det och en graverad penna. Av Filippa gick jag en bok som passar perfekt för mina framtidsplaner, vilket var väldigt genomtänkt. Jag blev jätteglad!
Vi avslutade dagen med att åka till Outback med Mehdi och Øysteins familj. Mamma älskar steak och det var så kul att se hur hon njöt. Vi hade det riktigt trevligt tillsammans och gott var det. Den amerikanska upplevelsen fortsatte sedan till Cookout för att äta milkshake till efterrätt. Det blev en perfekt avslutning på min tid här på Wingate.
Graduation - Class of 2017
Då var det över. Fyra år av studies för att tillsist få gå över scenen, klädd i min svarta gown och hatt, och motta mitt diplom. Under genrepet på fredagen hade vi övat på hela proceduren och det gick smidigt i lördags när det väl drog igång. Klockan nio marscherade vi in genom en tunnel av professorer som stod redo med kramar och handskakningar för att inta våra platser. Jag satt ungefär mitt i havet av svarta hattar, omringad av folk jag kände. Vi lyssnade på sånger, presidenten och en långrandig talare innan vi äntligen började kallas upp. Det gick i bokstavsordning med Bachelor of Arts och Music Education först, följt av Bachelor of Science där jag ingick. Sist gick masters- och doktorsprogrammen. Det var allt lite pirrigt att gå fram till scenen och sedan höra "Erika Kaspersson, Summa Cum Laude" innan jag fick motta mitt diplom av presidenten.
Efter ceremonin samlades vi simmare med våra familjer och tog bilder. Vi gick även och sa hejdå till våra lärare. Färdigfirade påbörjade vi en stor grillfest med lamm och revben med alla möjliga tillbehör vid campussjön och vi hade det jättetrevligt. Efteråt tog jag med familjen till mitt första alumnievent som bestod av musik och dans. De hade även utlottning av priser och Mehdi vann en madrass som han lyckades byta ut mot en photoram och whiskeyglas.
Det blev en riktigt bra graduation och jag kommer bära med mig minnen från dagen så länge jag lever. Nu när jag nått en annan milestone i livet så är det bara att sadla om och se fram emot äventyr.
Som jag har längtat!
Nu är både familjen och grad week här, och som jag har längtat! I tisdags lagade jag mat med Mehdis mamma innan jag följde med dem och shoppade. Jag köpte en jättefin klocka så det var en lyckad 7-timmarstripp. Det känns riktigt bra att få spendera lite tid med hans familj och lära känna dem. Jag tror åtminstone mamman verkligen har börjat acceptera mig och det faktum att jag inte verkar försvinna i första taget, vilket känns lovande.
Något som kändes ännu bättre var att äntligen få hämta upp min älskade familj på flygplatsen i onsdags kväll. Vi körde dit och stod redo med skyllt och hela köret! När de anlänt gick vi och hyrde en jättestor bil och åkte hem och åt middag med Mehdis familj, så nu har alla mött varandra!
Igår ordnade jag en överraskningstur med en Wingate golf cart. Bekvämt och smidigt tig vi oss runt hela campus så jag kunde visa upp alla platser. Det är så kul att äntligen få visa vad som varit en så stor del av mitt liv den senaste tiden och jag hade en fantastisk morgon. På eftermiddagen åkte vi och hämtade upp Filippa som äntligen kom och hälsade på! Så himla kul att träffas igen!! Trots den långa resan hade hon fantastisk energi och vi turnerade runt halva Charlotte. Det blev en superbra eftermiddag och det känns så bra att ha alla här för graduation.
Grad Week begins
I lördags tog jag min sista exam som undergrad och den gick finfint. Jag har nu haft en lång, successful presentation i marketing, ett franskaprov och ett prov i management. Som vilken annan galning som helst, firade jag med att spring 20 km med Lucas och Amine. Jag har aldrig, i hela mitt liv, sprungit längre än typ 14. Det gjorde rätt så bedrövligt ont mot slutet, men det kändes så skönt för själen att genomföra.
På kvällen åkte några skandinaver plus några extra till Buffalo Wild Wings och åt och tittade på UFC (för jag är ju så extremt intresserad av ultimate fighting...). Även om servicen var bedrövlig så var det gott i alla fall. Nu njuts det i fulla drag av ledighet och sol, och om bara två dagar kommer min älskade familj hit!
Wuspys 2017
Årets Wuspys blev lite speciellt faktiskt. Trots vårt framgångsrika år, hade vi ovanligt få nomineringar, men vi lyckades ändå samla ihop en hel del awards. Under måltiden före själva ceremonin, blev jag och Olga påminda om att vårt lag var nominerade till Team of the Year och om vi vann så var det vår uppgift att gå upp på scenen och hålla tacktal. Spännande nog blev det som så att vi fick gå upp helt oförberedda och ta emot troféen. Med en puls på 200 höll jag ett litet tal som verkade uppskattas.
Här kommer några av de obligatoriska bilderna!
Sophisticated Ladies
Ibland händer det att vi känner för att växa till oss lite och ha en sådan där sofistikerad kväll. Så vi tjejer köpte vin och tilltugg och hade det jättetrevligt tillsammans häromkvällen. Det bjöds på kex, ostar, vindruvor, humus och annat gott, riktigt lyxigt! Men vuxenheten varar bara så länge, det tog inte allt för lång tid innan hela tillställningen förvandlades till ett dansparty.
Dock fortsatte vuxenheten dagen efter då alla marketing-seniorer blev hembjudna till Brock som ordnade middag tillsammans med Kumar. Återigen tog vuxenheten slut rätt snabbt, då Kumar bestämde sig för att liva upp stämningen och göra "äpplepaj". Det innebar att äppeljuice, vispgrädde och kanel hälldes direkt i munnen på deltagarna varpå blandningen omskakades till en äppelpajsmakande mix. Intressant!
Hemmagjord Ravioli
Åh, och jag glömde berätta om den hemgjorda raviolin vi gjorde och blev bjudna på hos Dr. Cuffe i onsdags! Han höll i sin årliga Tutor Appreciation Dinner så alla tutors hjälpte till att laga mat tillsammans. Det blev hur gott som helst!
What Flocka Flame
Årets artist för Spring Gate var Waka Flocka, en rätt kass rapp-artist. Det var galet många elever och gäster som dök upp och det blev en svettig konsertupplevese. Han sjöng dock inte mycket, utan det var mest headbangs och bakgrundsmusik. Eftersom detta var en relativt stor "talang" hade skolan dragit på fullt med security. 16 poliser, hela campus safety's styrka, plus dubbelt med RAs och RDs ansågs vara nödvändiga, och det gick finfint.
Ett annat årligt spring-gateevent som jag deltog i, var en Star Wars themed color run, så det blev två miles genom skog och färgmoln till Star Warsmusik.
Ytterligare en höjdpunkt var Mehdis och min middag på Oliver Garden i fredags. Som alltid var det super gott!
The best tutees
Det finns inget bättre än när folk visar uppskattning för sånt man lagt ner tid och energi på. Jag har verkligen gillat mitt jobb som tutor den här terminen och jag har spenderat flera timmar varje vecka åt att hjälpa grupper med sin businessimulation. Nu är det över, men trots det bad min ena grupp om en till tutoringsession. Visst sa jag, även om det inte kändes som de behövde mer hjälp. Hela gruppen dök upp och efter ett par frågor, tog Andrea upp ett kuvert och gav till mig. De hade skrivit ett jättegulligt tackkort och köpt två presentkort på min favoritrestaurang Outback åt mig som tack för hjälpen den här terminen. De sa att jag skulle ta med Mehdi dit eftersom han var i lager de tävlade mest mot, och de ville visa att där inte var några "hard feelings" haha.
Det var en så otroligt fin gest och det betyder verkligen mycket när andra visar sin uppskattning. Att vara tutor har gett mig så mycket erfarenheter som jag kommer bära med mig för alltid.
Sommartider hej, hej!
För vem gillar inte sommar liksom. I lördags var det så varmt och soligt ute så jag spenderade hela dagen utomhus. Vi spelade både fotboll och ultimate frisbee på morgonen, och efter en stunds solande spelade vi volleyboll. Collegelivet är rätt bra!
På eftermiddagen tog Mehdi och jag med oss Ebba och Markus och plockade jordgubbar. Det var på samma ställe som förra året, och de hade så mycket (och så goda) jordgubbar! När vi kom hem hade vi en liten cookout med några simmare och vi grillade hemgjorda hamburgare. Det blir så mycket godare när man gör dem själv!
Igår fortsatte simmaraktiviteterna när jag och Kory hade vårt Reslife-program: "Pot Party". Vi samlade våra residents och planterade krukväxter tillsammans. Vi hade både mynta, basilika, rosmarin och lavendel, så vi får de hur det går med det!
Välkommen Aiden!
Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...
-
Hemma i Skåne och firar påsk! Igår var vi hos farfar och Ethel och åt middag och imorgon ska vi till mormor och morfar. Dagen började me...
-
Jag är en djup funderare och jag drar med alla i min omgivning i mina funderingar. Min senaste djupa tanke inträffade för ungefär tio minute...