RA Olympics

Det har varit fullspäckade dagar med föreläsningar, aktiviteter och umgänge. Det är en fantastisk grupp med människor som jag jobbar med i år!
Idag lagade SV-gänget frukost till middag tillsammans innan vi gjorde oss i ordning för veckans höjdpunkt: RA Olympics. Våra lagfärger är rosa och grå, så vi klädde oss i enlighet med det. Det är omöjligt att förklara känslan och stämningen som fanns mellan oss, men det var en sådan enastående laganda och energi när vi klev ut på fältet för att möta de andra lagen.
Tävlingarna som skulle genomföras var: säckhoppning, tre-bens-race, vattenballongs-passning, löpning med vattenfyllda muggar, trä en rockring runt en rad sammanhållna kroppar, badringskastning runt mig, och löpning med ägg på sked. Jag var involverad i nästan alla grejer och vi gjorde så otroligt bra ifrån oss!!! Så mycket hejande och kämpande, och tillsist stod vi i final mot JM Smith. Finalen innebar dragkamp, och med Adrian, Tim och Hollie från vårt lag, vann vi!
Även om vinna var kul, så var ändå hela event er fantastiskt organiserat. Alla hade superkul och medan poängen räknades bröt världens vattenkrig ut. Jag klarade mig rätt så bra tills José släppte en vattenballong rakt över huvudet på mig. Hur som helst, kul hade vi!

Förövrigt så har jag gått och blivit hundvakt åt två boardercollies. Zoey och Bella heter de och de är båda supermysiga.

Reslife Training

Långt om länge kom jag fram till Charlotte, och mitt bagage fanns kvar. Där behövde jag bara sitta i tre timmar och vänta på skjuts hem så det var inte så farligt... Utan speciellt mycket tid att samla mig och packa upp, blev jag direkt indragen i vår training. Det är återigen en fantastisk grupp av människor som jag får jobba med, och jag ser verkligen fram emot det här året.
Vi var klara vi nio ungefär så då kunde jag börja hämta grejer som jag förvarat i omklädningsrummet. Jag hämtade bara det nödvändigaste för jag var rätt så trött. 
Jag sov som en stock tills jetlaggen slog in vid fyra imorse och det visade sig vara färdigsovit. Så jag packade upp och tvättade innan jag blev hungrig och gick till McDonalds. När jag ätit klart var klockan 05:50 och jag hade fortfarande två timmar att slå ihjäl, så jag åkte till Walmart. Där fick jag äntligen köpt tandkräm, och även lite mat, lakan och skumbäddmadrass.
Jag var tillbaka på skolan lagom till dagens training som började med en "thank you breakfast" tillsammans med städpatrullen och maintenance. Därpå följdes en dag full med föreläsningar om Title IX, självmordstankar och lägenhetsgenomgångar. Jag och en av tjejerna, Leyli, hann även med en träningspass. Det har varit en lång men bra dag!

Så här mycket för litet var mitt lakan som jag sov på i natt... 

På resande fot

Det blev två mysiga sista dagar i Sverige och jag lyckades skjuta fram packandet till sista stund. I söndags bjöd jag mamma och pappa på fika på Våfflan i Eslöv, och vi hade en mysig eftermiddag där tillsammans. I måndags var jag ute och sprang och körde några sista-minuten ärenden innan vi hade en smaskig, grillad middag tillsammans.
Därefter kom Elvira förbi så vi hann umgås lite också innan jag tillsist fick ta tag i packandet på allvar.
Packat blev det och iväg kom jag. Jag och mamma tog tåget tillsammans igår morse och sedan bar det av. Första stoppet blev Amsterdam, varpå jag hade mitt långa flyg till Detroit. Och där var det slut på roligheterna. Häromveckan fick jag ett mail om att flyget därifrån skulle avgå en timme senare än planerat. När jag sedan väl kom dit var det ytterligare en och en halv timme sent. Delta hade något signalfel för några dagar senare och de håller fortfarande på att komma ifatt sig själva, vilket resulterade i att varenda flyg var försenat. Men, men,  inte mycket att göra åt saken så jag väntade tålmodigt i ungefär fem timmar tillsammans med ett gäng killar från New York som varit fast här i ett dygn och en tjej som desperat försökte ta sig till Kansas City. När jag tillsist gjorde mig redo att gå till gaten har flyget blivit försenat med ytterligare 4 timmar. Det skulle nu avgå klockan två på morgonen.
Inte en chans. Så jag gick till Deltas help desk och sa att jag kan inte ta ett flyg som anländer 4 på morgonen, så jag ville bokas om till ett senare flyg och bli satt på ett hotellrum. De var väldigt hjälpsamma och bokade om mig och skickade mig till Wyndham Garden. Jag, tillsammans med ett stort gäng resenärer, tog mig till hotellet där jag sedan var i telefon med flygbolaget i säkert en och en halv timme innan jag fick allt klart. Nu har det i alla fall löst sig, och efter en skön natts sömn och en helt okej frukost, sitter jag nu återigen på flygplatsen i Detroit och väntar på avgång. Nu hoppas jag bara att jag kan få tag på mitt bagage när jag kommer fram.

Kräftskiva

Vi bestämde oss för att avsluta denna fantastiska vecka på ett väldigt svenskt vis, nämligen med kräftskiva. Mehdi har aldrig ätit kräftor, än mindre skalat dem, men han lärde sig snabbt! Och det var "not a favorite, but okay" haha. Med kräftskiva och vitlöksbröd till förrätt, hade vi min smörgåstårta till huvudrätt, och den tyckte han minsann om! Till en senare efterrätt hade mamma gjort äpplepaj, eftersom det är Mehdis favoritdessert och den fick mycket gott omdöme.
Det spelar ingen roll att vi ses om mindre än två veckor igen; att säga hejdå i söndags morse var ändå inte kul. Jag är så himla glad att han kom hit, och jag hade en grym vecka, vilket jag tror och hoppas att han också hade! Han fick i alla fall ett klart godkänt av mamma och pappa så det var ju skönt!

Och så vidare till Malmö

Sista dagen var ju tvungen att bli speciell. Jag var uppe på förmiddagen och gjorde smörgåstårta medan alla andra tittade på OS-invigningen. Vid lunchtid åkte jag och Mehdi in till Malmö där vi hyrde en trampbåt och gled omkring på kanalen. Det var mysigt samtidigt som vi fick sett en massa (och fångat Pokémons så klart). Även när det började regna och vi fick gömma oss under ett träd så var det en trevlig upplevelse.
Efteråt var vi lagom hungriga och gick till en asiatisk restaurang vid Gustav Adolfs torg och åt. På eftermiddagen gick vi bort till Västra Hamnen för att heja på Ludde som skulle tävla. Vi träffade även Anna och Jill plus hennes kille. Det är rätt coolt att se på triathlon, växlingarna är imponerande! Ludde började jättebra, men åkte i backen och fick tyvärr avbryta.
Då begav vi oss till farfar så att vi kunde säga hejdå och Mehdi kunde överlämna en liten present. Han blev så glad och det var kul att ses en gång till innan jag flyttar igen.

Favoritfotot under veckan! Så glad de kom så bra överens allihopa ❤️

Mehrika i Helsingborg

En självklarhet var ju att vi skulle till Helsingborg och träffa Makis och Niklas, och då passade vi på att göra det under fesrivaldagarna! Efter en snabbvisit vid Dalby stenbrott (mest för utsikten skull då det var för kallt att bada) gjorde Emma pannkakor till brunch åt oss, och därefter åkte vi till Helsingborg. Vi gick runt och tittade lite i hamnen innan vi mötte Niklas för vidare turistande.
När han skulle och jobba kom Makis istället och vi gick mellan karuseller och marknadsstånd för att titta på allt. Självklart åts det kebab med Makis som är kebabernas kung. Popcorn och en doughnut var ju också ett måste. Det blev en härlig dag, och Mehdi verkade verkligen tycka om staden!

Viktiga presentationer

I min värld är första intryck och introduktioner av betydelsefulla personer väldigt viktigt. Därför var det ju självklart att Mehdi skulle få träffa så många släktingar och vänner som möjligt, utan att för den sakens skull behöva flänga land och rike runt. Det ordnade vi som så att vi bjöd hem mormor, morfar och farfar på grillat i torsdags. Även Anna som äntligen kommit tillbaka till Sverige och Hannes kom. Det bjöds på hemgjorda hamburgare med mammas hemgjorda hallonglass till efterrätt, och det blev supertrevligt! Det kan inte vara lätt för stackars Mehdi med all svenska runtomkring, men han får väl lära sig!
Efteråt körde vi och Anna till Malmö och fick sagt ett snabbt hej till Jill innan de skulle iväg och jag och Mehdi ägnade ett par timmar åt att strosa runt i stan. Vi samlade Pokémons, åt kebab och falafel på Möllan, köpte souvenirer och turistade innan vi plockade upp mamma från jobb.

Grillmästarna! 
Mitt lilla marockanska uppläggningsfat, perfekt för sockerbitar till kaffet! 
När bästa kompis tröttnat på att gå och bestämmer sig för att bli cykelreparatör
Lilla torg! 

Vacation

Nu har jag tagit en veckas semester från allt! Inget jobb, inget bloggande, inte (lika mycket) tränande, bara en massa Mehdi!
Vi har haft det helt fantastiskt och det blev en vecka jag aldrig kommer glömma! Först intryck är alltid viktiga, och jag tror det blev riktigt bra på alla håll. Eftersom bilder tydligen säger mer än ord så ska jag försöka sammanfatta veckan i bilder! 

I måndags när han kom åkte vi direkt från stationen till kebaben, något som kom till att bli ett tema under veckan... 
Jag hämtade honom i Malmö och det var så himla coolt att se honom kliva av tåget HÄR i SVERIGE. 
Självklart visade jag var jag jag växt upp! Vi spenderade tisdagen här i omgivningarna, och jag visade både Eslöv, Östra Strö och Skarhult, innan vi åt middag som mamma lagat tillsammans här hemma. 
Just a small town girl ~ just a city boy
Mehdi, som inte gillar djur, blev väldigt fäst vid Pepsi! Tillsammans gick vi allihopa på Pokémonjakt både till fots och på cykel. I onsdags var jag med pappa och sprang, medan Mehdi cyklade med för att leta Pokémons. 
Jag vet inte vem som var nervösast över mötet: mamma och pappa eller Mehdi... Men det gick finfint, och de verkade komma bra överens allihopa! Jag är så stolt över mammas engelska och allas förmåga att bjuda till! Vi hade många trevliga stunder, och det faktum att Mehdi tog med sig belgisk choklad gjorde ju inte saken värre ;) 
Här är onsdagens frukost ute i solen! 
En ny vänskap föds... 
Touring Eslöv. 
I onsdags åkte vi på utflykt till Lund och såg domkyrkan och shoppade lite. Bortsett från lite regn var det mysigt! Det blev även en tur till Nova Lund så han fick sett var jag shoppar haha. Vi spenderade säkert 20 minuter åt att titta på kylskåp.  
Grillplanerna blev inställda på grund av regn, och ersatta med pizzamys. Jag och Mehdi delade på en vulkanpizza och en kebabcalzone medan vi allihopa tittade på Scary Movie 3.

Fortsättning följer imorgon... 

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...