Biathlon

Jag känner att jag bombar med berättelser om mina träningar nu men de är så roliga, på ett brutalt sätt. Idag bestod träningen av att springa ett bulldog lap och sedan simma 600 yards. Sedan sprang vi ett till varv och simmade 500, var fjärde längd under water. Upp och springa igen och simma 400. Sedan ett fjärde varv och sist simma 300 kick. Allt detta gjordes i grupper och efteråt skulle varje grupp tillsammans göra 400 abbsövningar, 200 pushups, 150 upphopp, 120 burpies och 200 utfallssteg med hopp. Därefter körde vi mer bålträning. Min grupp var duktig! Kämpade på som bara den haha. Det roligaste var nästan att springa över campus i bara baddräkt och sneakers.

Registration

Registreringen för nästa termins kurser är ju en storry för sig. Från början var det tänkt att vi skulle registrera klockan sju, men sedan ändrades det till sex på morgonen. Så alla freshmen vaknade och satt redo att registrera, men ingenting hände. Programmet öppnades inte. Vi satt i en hel timme och uppdaterade sidan. Tydligen hade någon missat att låta systemet veta att de ändrat tid...
Trots besvärligheterna hade jag en kul morgon. Twitter gick på högvarv och det gjorde simmarfreshmenens gruppsms också. En och en halv timme tog det innan jag var klar och då var i princip hela morgonträningen över. Bailey var inte glad...
I alla fall, jag fick alla klasser jag ville så nästa termin lär bli businessinriktad! Accounting, marketing, management, matte, gps och public speaking. Excited!!! Efter vi registrerat åkte vi allihop till Taco Bell. De lanserade sin frukostmeny för några veckor sedan och ingen av oss hade testan den än. Den var äcklig. Jag gillar verkligen inte Taco Bell. Eeww.

Kuliga träningar!

Bästa träningarna på länge! Igår ägnade vi en och en halv timme åt att spela ultimate frisbee. Låter kanske som en lek, men vi var helt slut och genomdränkta i svett när vi var klara! Efter det simmade vi i en halvtimme; bara en massa hålla andan-övningar.
Idag fortsatte roligheterna med en hel träning vattenpolo. Satan vad aggressivt det blev! Jag gillar att våra träningar är väldigt varierande nu, det håller stämningen uppe!
Efter träningen hade vi special olympics,  men min tjej dök aldrig upp så jag hjälpte Alex med water aerobics istället!

Schemapusslande

Nu har jag pusslat ihop mitt schema för nästa termin. Vi registrerar imorgon bitti och jag hoppas verkligen att jag kan få mina klasser. Som ni vet så har jag lite problem med att bestämma mig för vad jag vill göra, så nu har jag tagit en businessinriktning och hoppas att det kan passa mig. Planen är marknadsföring. Satt med Mehdi, Leif och Lucas igår och försökte matcha klasser. När vi var klara kollade vi på Game of Thrones. Jag har aldrig sett den serien men de andra ville se det senaste avsnittet, så varför inte liksom. Dessutom har jag hört att jag liknar en tjej i serien så ville se om det stämde haha. Hon var i alla fall blond och cool, så vissa likheter fanns ju ;)

Golf night

Bästa kvällen igår! Laget hade golf-bonding. En tävling som tog oss kors och tvärs över campus. Vi var indelade efter klass, och tyvärr förlorade våra freshmenkillar. Men freshmentjejerna var utan tvekan de bästa caddiesarna!

Köttigt värre

Dang vilken träning vi hade imorse! Vi tog oss till fotbollsgymmet och körde terminens brutalaste landträning hittills. Vi började med uppvärming. Idioten, utfallssteg, squats, armhävningar och så vidare. Därefter blev vi indelade i grupper och vi skulle ta oss genom fem stationer. Varje station var en cirkel man körde i 15 minuter utan vila. B.A.B:s plus Cait var i en grupp och vi började med 5 upphopp+chins, 8 lätta men snabba marklyft, 8 chins och 10 sidhopp över bänk. Efter 15 minuter fick vi nån minut vila, sedan gick vi vidare till station 2; medicinboll. 10 squats med kast uppåt + 10 slamball, vila medan andra halvan av gruppen gjorde samma, därefter 20 av varje, 20 av varje och sist 10 av varje tills tiden var ute.
Station 3: springa upp och ner för alla stadium stairsen + 10 burpies, 10 upphopp och 10 armhävningar. Station 4: armlyft och squats med kettlebells följt av en sprint. Station 5: knuffa en sled genom gymmet + 10 benlyft hängandes i ringar + 10 armhävningar i gymnastringar. Sedan var man rätt mör...
Jag älskade den här träningen men jag älskade betydligt mindre att skolan är knökfull med barn som har något kreativitetsmästerskap... Cafe var propfullt och de serverade inte ens frukost när vi kom dit halv tolv. Efter att inte ha ätit mer än en banan på hela dagen var mitt humör inte på topp. Men långt om länge lyckades vi ta oss till waffle house, dit halva skolan tagit sin tillflykt.
Därefter blev dagen toppen! Låg ute och solade hela eftermiddagen och sedan bjöd Katis och hennes pappa mig och Alex på hemmalagad spagetti och köttfärssås. Mums!!!!

Wonderful night!

Större delen av freshmengänget plus en recruit tog en tur till Sweet Frog den här varma, trevliga fredagkvällen. Supermysigt! Eftersom det fortfarande var varmt ute när vi kom tillbaka spenderade jag, Vika och boysen ett par timmar ute vid dammen på skolan. Lyssnade på musik, planerade påsken och ordnade med housing för nästa år. Hela den här dagen har varit underbar, men nu är det dags att sova. Tre timmars träning i morgonbitti!

Rec Olympics

Jag, Vika, Jess och Erin ställde upp i rec olympics i eftermiddags, i laget B.A.B:s. Vi hade ingen aning om vad det var, mer än en form av lagtävling. Men i alla fall, vi tog oss ner till campussjön och det visade sig vara en massa märkliga tävlingar. Vi började med "face the cake", man skulle, inte helt enkelt, få en oreocookie från pannan till munnen utan att röra den. Därefter var det hinderbana, stafett som inkluderade vattenballongskastande och skotkärrastafett.
Finalen var en sorts stafett den med. Första sträckan tog jag och Erin hand om, three legs run. Vi fick verkligen till det mot slutet! Därefter körde Jess säckhoppning och Vika fick löpningen. Sista sträckan car "skidåkning". Alla fyra skulle med gemensamma krafter ta sig fram på två skidor.
Det var en jättekul eftermiddag. Tävlingen avslutades med tshirts-utdelning och mat. Tror tyvärr vi slutade på åttondeplats... Förutom oss var ävem Alex, Katie, Val och Reed med från simlaget. De kom trea! Innan vi åkte tillbaka hittade vi de överblivna vattenballongerna och världens krig bröt ut! Bra dag idag.

Stadium stairs

Älskar dessa mördarpass! Igår eftermiddag, 30 graders värme och stekande sol, började vi träningen med att springa till footballstadion. Sedan sprang vi tillbaka. Därefter sprang vi till stadion igen. Sedan började landträningen. Stadium stairs. Upp och ner för alla trappor längs hela anläggningen. Det säger kanske inte er så mycket eftersom ni aldrig sett hur den ser ut, men jag kan intyga att det inte var någon dans på rosor.
Träningen fortsatte med sidhopp längs läktaren och mer springande upp och ner medan en i varje lag turades om att stå still och hålla en vikt över huvudet. Landträningen avslutades med stafetter upp och ner. Sedan sprang vi tillbaka och simmade.
Även om det är brutalt så gillar jag det! En slutkörd Erika är en nöjd Erika.

Special Olympics

Alla idrottslag här måste hålla i en communitygrej, och nu var det dags för oss simmare att ta tag i vårt projekt. Vi kallar det special olympics och det innebär att vi låter en massa funktionshindrade komma till poolen. Sedan simmar, leker och umgås vi med dem i 45 minuter. Min buddie heter Jordan och hon är 17 år. Var jättenervös först, har ju absolut ingen aning om hur eller vad jag skulle göra. Men det gick bra! Hon var en duktig simmare och simmade på fram och tillbaka, med några pauser här och där för att ha en raptävling med sin pojkvän.
De kommer komma varje onsdagkväll i fyra veckor nu. Ska bli en intressant erfarenhet!

Gott liv

Solen steker, det är varmt och träningen är igång för fullt. Första doubles i måndags och nu rullar det bara på. Vi gymmar på mornarna och simmar och kör landträning på kvällarna, och stenhårt är det. Samtidigt har vi en relativt långvarig värmepik, vilket gör livet bättre men träningen jobbigare. I tisdags, till exempel, körde vi ett brutalt landpass utomhus, i 30 graders värme. Ett bulldoglap (tar cirka 7 minuter) + 20 armhävningar + 20 burbies + 20 upphopp + 40 full situps + 40 utfallssteg med hopp emellan och allt det tre gånger. Vi var i lag och man var tvungen att hålla ihop i laget, samtidigt som man tävlade mot de andra lagen. Satan vad svettigt det var!
Annars består träningarna av en massa kick och en massa hålla andan. Känns gött att vara tillbaka!

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...