Det har varit en superhärlig kväll. Efter ett extremt köttigt tre timmar långt pass (som faktiskt kändes rätt bra) åkte 9 av 12 freshmen till Olive Garden för middag. Som vanligt var det jättegott och vi hade det trevligt. Vi tog med oss den nya killen så nu har jag lärt känna honom.
Efter middagen åkte halva gänget till Walmart för lite shopping. Av någon anledning har vi alltid så kul där och idag var inget undantag!
Träningen idag började med landträning och det följdes av simning. Den jobbigaste serien var 4×100 +4×125 på 1:30, 3×100 +3×125 på 1:25, 2×100+2×125 på 1:20 och 100 +125 på 1:15. Kött! Imorgon blir det ett långbanepass och ett gympass!
Freshmen bonding time
New guy!
Gym -> äta -> simma. Sedan var klockan tre och vi var klara. Middagen blev på Applebee's och jag åt världens godaste burgare. Orkade dock inte mina pommes... Resten av kvällen har jag kollat på youtubeklipp med Jeff Dunham. Åh vad han är rolig!
Igår kväll hängde jag och Vika med Lucas. Jag har saknat den killen! Han hade med sig baddräkter från Colombia som han säljer så jag köpte en jättecool! Har ingen bild dock. Annars har vi fått en ny kille i laget. Leif från Tyskland. Har inte hunnit prata så mycket med honom men han verkar trevlig.
Den första bilden är på vår frusna fontän...
Training stay part 2
Nu är vi ungefär halvvägs genom andra training stay-perioden och det känns kan jag lova. Idag fanns det inte mycket energi i kroppen men det är bara att bita ihop och försöka att förtränga hur ont musklerna gör. Igår körde vi två timmar gym och ett köttigt långbanepass. Idag simmade vi 8000 i vår egen bassäng och det följdes av en timme landträning.
Helt ärligt längtar jag till skolan börjar och allt folk kommer tillbaka. Vi gör verkligen inget alls mellan passen mer än chillar. Jag har tagit mig genom hur många filmer som helst den senaste veckan, så lite har jag att göra haha. Den bästa av filmerna såg jag och Vika igår: Safe Haven. Tyckte den var riktigt bra. Just nu jobbar jag på Les Misérables.
Eftersom caf inte öppnar förrän på måndag får vi fortfarande fixa mat själva. Lunchen brukar bestå av köttbulls- eller kalkonsandwich/wrap och det är kungligt gott! De närmsta kvällarna kommer middagen serveras på Gino's, en restaurang i närheten. Maten där är supergod den med. Annars blir det en hel del frukt och keso. Om man kan äta för mycket frukt ligger jag nog väldigt nära den gränsen skulle jag tro...
Silver
Nehe då blev det inget guld för de svenska juniorerna. De spelade bra men finnarna spelade tyvärr bättre... Men det var en intensiv match och jag var ju inte lite nervös haha.
Jag kollade på en kanadensisk kanal och det var väldigt underhållande att höra kommentatorerna. De var bland annat mycket imponerade över våra vattentorn i Malmö!
Långbana
Dag tre och dags för långbana. Fråga mig inte varför... Eftersom vi inte kommer tävla i femtia så har jag ingen aning om varför vi ska åka till Charlotte och träna där. Men det är väl kul med lite omväxling och jag gillar långbana. Bortsätt från en benserie så var passet i morse riktigt bra.
Eftermiddagspasset gick helt okej det med. Det bästa var avslutningen! Vi blev indelade i två lag och så skulle vi simma 50 snabbt, göra 10 armhävningar och sedan hoppa i på banan brevid och bygga en kedja av oss. Tillsist hade vi två kedjor som bestod av 23 simmare var och dessa skulle racea tillbaka. Jag är imponerad över att vi faktiskt rörde oss framåt haha! Kul var det!
När vi kom hem blev det fisk och potatismos och nu ligger jag däckad i sängen!
Fruktkalas
Det känns att man är tillbaka. Återigen gör varenda muskel ont. Det är massor med träning och här finns inget annat att göra så det finns inget som kan ta tankarna från allt tränande. Det enda vi gör är att sova och chilla. Lite segt. Innan eftermiddagspasset idag hann jag dock se 15 minuter av killarnas basketmatch!
Efter träningen åkte vi till Food Lion och jag köpte lite frukt. Därefter fixade vi middag i Charlottes lägenhet. Pasta med köttbullar, mums!
Ännu ett år har nu passerat
Jag började året med tre månader med en gipsad hand. Simningen tog otroligt mycket stryk och både min motivation och viljestyrka sattes på prov. Att ta sig tillbaka efter något sådant är verkligen inte lätt visade det sig; jag jobbar fortfarande på det. Trots skadan följde jag med på träningsläger till USA, vilket definitivt kastade ljus över min framtid. En följd av detta blev att jag i april skrev på för Wingate University, i North Carolina.
Skolmässigt var våren en dröm. Inte mycket plugg men däremot en massa förberedande och firande inför studenten. Jag åkte på en oförglömlig resa till Polen och utöver det blev det kryssning, beppe, volleybollturnering och slutligen studenten. Den dagen var utan tvekan den bästa i mitt liv och jag skulle nästan kunna gå om hela gymnasiet för att få uppleva den igen. Det går inte att med ord beskriva glädjen, lyckan och samhörigheten med vännerna under de sista månaderna av gymnasiet. Men så var det plötsligt över.
Sommaren var tuff på så sätt att jag var utan de flesta av mina vänner och att jag inte hade en aning om hur framtiden skulle te sig. Men det var ändå en skön sommar, och jag tog mig genom mitt första riktiga sommarjobb. Jag tränade mycket för mig själv och nytt för i år var satsningen på öppet vatten som faktiskt blev riktigt lyckad.
Sedan kom augusti. Tänk et att ni spelar fia med knuff och helt plötsligt vänds spelplanen och på andra sidan dyker monopol upp. Ungefär så annorlunda blev mitt liv. Nytt språk, nya människor, ny tränare, ny kultur. Allt var nytt. Det tog mycket längre tid att anpassa sig än vad jag räknat med, men jag kunde inte valt bättre. Så de senaste månaderna har jag levt livet som amerikansk collegesimmare. Jag har tränat hårdare än någonsin och jag har gått från att tävla i meter till att simma i yards. Jag har lärt mig massor och fått otroligt många nya vänner. Återigen kan jag bara tacka simningen för att den gett och fortfarande ger mig så mycket glädje och så många upplevelser. So here I am, Americanized and living my dream. Thanks for a great 2013 and let us hope that this year will give as much joy as last year did. Tack för att ni troget följer min blogg!
Bra jobbat Sverige
Träningen slutade klockan 10 och JVM-semin i ishockey mellan Sverige och Ryssland började klockan 9, så det var till att skynda hem! Spenderade en halvtimme i ren frustration eftersom min dator inte vill streama matchen. Lyckades dock få det att fungera till sista perioden. Intensivt och spännande! Nu är vi i final i alla fall och jag kan i lugn och ro äta min lunch.
Igång igen!
Nu är alla simmarna tillbaka och träningen är igång. Första dagen av training stay part 2 och jag har redan gjort närmre 100 armhävningar. Det var riktigt skönt att träffa alla igen! Igår när Vika kom tillbaka åkte vi och åt lunch och sedan till Walmart. Det blev även en tur till AT&T eftersom jag glömde mitt kontantkort i Sverige... När Laura och Alex kom hit lite senare blev det middag på Tokyo Bistro.
Det är helt ofattbart att om mindre än sex veckor är det conference. Var har tiden tagit vägen?!?! En och en halv vecka till skolan börjar, två veckor till nästa tävling och mindre än en månad kvar av morgonträningar. Nedräkningarna är många! Nu är det bara till att ge allt de sista veckorna!
Tillbaka till USA
Då har jag lämnat Sverige igen. Det blev en betydligt kortare men stressigare resa än när jag åkte hem. Denna gång åkte jag via Island och Washington. Vid första bytet hade jag lagom med tid men vid andra bytet var det stressigt som sjutton. För det första var planet sent. För det andra var jag tvungen att hämta ut mitt bagage och min ena väska var självklart sist. Men det löste sig! Jag och en annan tjej blev flyttade till businessklassen när vi nästan var framme för att komma av planet snabbare. Sedan hade personalen redan checkat in oss för nästa flyg. Dessutom fick jag tränga mig i en massa köer. Ändå var det precis att jag hann!
När jag kom fram hämtade Patrick mig och skjutsade mig till skolan. Så himla snällt! Skönt att vara framme.
A blog free week
Ja det blev en liten bloggpaus men nu är jag tillbaka! Min vecka hemma var superbra, fick ut det mesta möjliga av lovet. På juldagen var jag med Jill och några andra på KB i Malmö, efter en dundermiddag hos hennes föräldrar. Annandagen spenderades hos mormor och morfar. Så trelvligt att träffa dem igen! Ännu mer kalasmat. Resten av veckan har jag träffat massor med vänner, jag har tränat och jag har ätit. Passade på med ett besön hos både tandläkaren och kiropraktorn också!
Nyår tillbringade jag hemma med mamma och pappa. Vi gjorde en trerätters-lyxmiddag och hade det jättemysigt. Självklart var vi ute och tittade på fyrverkerier och firade in det nya året med lite champagne. Gott nytt år!
Välkommen Aiden!
Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...
-
Hemma i Skåne och firar påsk! Igår var vi hos farfar och Ethel och åt middag och imorgon ska vi till mormor och morfar. Dagen började me...
-
Jag är en djup funderare och jag drar med alla i min omgivning i mina funderingar. Min senaste djupa tanke inträffade för ungefär tio minute...




