Beast spring!


Animal week är sååå 2010... Det nya är BEAST SPRING! 14 av veckans 15 pass är nu avklarade. Man är något sliten, men mår fina fisken! Både denna och nästa vecka kommer bestå av elva simpass, två maxstyrkepass, ett landpass och ett löppass. Det blir en del. Jag tror jag har blivit rätt duktig på att sköta det där med mat och sömn. Jag äter regelbundet, mycket och nyttigt och sover så mycket jag hinner, alltså orkar jag med allt. Dock blir helgerna lite märkliga. Det var väldigt länge sedan jag sov tills klockan ringde en lördag, men jag antar att om kroppen är van att sova sju timmar per natt så kan man inte helt plötsligt sova tio bara för att det är helg.

Smart som man är...

Kom precis hem från min mest misslyckade löprunda någonsin. Jag hade idrott sista lektionen idag och eftersom man då redan är ombytt till träningskläder tänkte jag att jag lika gärna kunde springa hem. Så det gjorde jag. Tog bussen till skolan för att cykeln inte skulle hamna fel och så sprang jag hem. Och det gick ju inte så värst bra. Tydligen så har inte all is smält i skogen och det upptäckte jag lite försent. Det blev mer terränghoppning/löpning än joggning. Men det var trevligt med lite friskt luft i alla fall ;)


Published with Blogger-droid v2.0.4

Kunde inte sagt det bättre själv ;)

Anna: Asså Erika, du är bäst på arm och jag är bäst på ben. Du är bättre på fjäril och jag bättre på ryggsim, båda är duktiga på frisim - du på långt och jag på lite kortare. Men vi båda är precis lika dåliga på bröstsim!
Hahahah, true story!
En massa ben blev det idag. Max och utan andning. Jag är mest nöjd med mina kickar då jag simmade 50 meter med nästan inga andningar, på 44 sekunder :)

Pranks och negerbollar!

Så himla härlig kväll igår. Jag har inget prov på TVÅ hela veckor så det blir en evigehet utan plugg nu :D Det firades med shopping och pranking.

Efter träningen drog jag och Jill till Pålljungshage och köpte hörlurar (skullcandy) = överglad Erika. När vi kom hem och hade ätit fick vi, Alice och Rasmus för oss att vi skulle baka negerbollar. Men mitt i bakandet kom vi på nåt roligare...  Pranks! Annas cykel blev offer! Haha, hennes min när hon skulle till skolan idag, hade bråttom, och fick se sin cykel=priceless! :D Vi hade dock inte gjort så att det inte gick och cykla på den, så det var bara för henne att dra iväg med sin pimpade cykel till skolan!

Vi kan också ha råkat sätta presentsnöre kors och tvärs i hissen i killarnas trappuppgång... ;)


Published with Blogger-droid v2.0.4

Balle?

"Sluta tänka det är svårt ändå, du får ta ett dag i taget"

Denna låtrad gick på repeat i mitt huvud under hela vår 80 minuter långa, köttiga serie idag. Grejen är den att om man börjar tänka går det åt pipsvängen. Det var så tighta starttider så man var tvungen att ha 100% fokus för att klara serien. Fruktansvärt tungt i musklerna mot slutet men det gick bra :)

Det roligaste jag vet för tillfället är att gå runt och kommentera min träningsvärk i den högra ballen (den är brutal). Jag älskar folks reaktioner! :D (balle betyder då inte rumpa/skinka här...)


Published with Blogger-droid v2.0.4

Plugg...

Dagen har gått i pluggandets tecken... Har seriöst läst nästan hela dagen. Ska bland annat ha läst ut en engelskabok tills imorgon. Eller den skulle varit utläst förra måndagen men det hade hela min grupp (utom en) missuppfattat så nästan alla hade ungefär halva boken kvar. Så det blev inte så mycjet till diskussion... Just den lektionen var det tänkt att rektorn skulle vara med men som tur var var hon sjuk. Annars hade det blivit lite pinsamt för vår stackars lärare. I alla fall, bokdiskussionen blev uppflyttad till imorgon.

Tog en liten paus i eftermiddags och åkte ner till stan. Köpte en bikini och ett linne :) När jag kom tillbaka gjorde jag och Alice världens godaste middag! Vi grillade fläskfile (marinaden hade vi jort helt själva!!!) och till det åt vi potatissallad, fetaost och grillad majskolv. Myspys! :D


Published with Blogger-droid v2.0.4

Seize The Day ;D

Med balice :)


Published with Blogger-droid v2.0.4

Väldigt glad idag :)

Idag har varit bästa dagen på länge! Vaknade hur pigg som helst en timme innan jag skulle upp, så det blev en lång frukost och ett avsnitt av Big Bang Theory. Sedan hade vi världens chillpass. Det bestod av en enda serie. Efter det hade jag och Sophie en mysig lunch och sedan drog jag ner på stan med Filippa och Cajsa. Hela stan är melodifestival-fixerad och i Telias affär fick man sjunga gamla schlagerlåtar. Detta släpade jag med dem till, så vi sjöng fångad av en stormvind för full hals. Detta hördes och visades på skärmar ute på stan...
Jag blir så pigg och full av energi när det är så vårigt ute. Så när jag kom hem släpade jag med Alice på långpromenad till Pålljungs hage och när vi kom hem gjorde vi våfflor. Nu ikväll har jag varit ute och gått med en från parallellklassen. Det har varit en fullspäckad men verkligen toppen dag! :)

Jahaaa...

Var överlycklig i morse av någon anledning. Vaknade till fågelkvitter och när jag cyklade till skolan var himlen blå och solen stekte. Jag har dissat vinterjackan och det känns fint. Hela stan är "festivalfin" eftersom andra chansen går här imorgon. Allt kändes så bra så jag hade världens smile hela vägen till skolan. Folk måste undrat vad det är för fel på mig.
Folk skulle definitivt undrat vad det var för fel om de hade sett mig i eftermiddags också. Smilet var som bortblåst... Jag upptäckte nämligen att jag hade väldigt extremt slut på pengar, och nu är det helg. Väldigt trist läge. Eftersom det är lite rörigt med mina konton och jag inte har tillgång till alla för jag är för ung, så blev det väldigt besvärligt. Så med världens icke-smile cyklade jag tillbaka till stan, fruktansvärt arg och tjurig, för att se om min bank kunde fixa nåt. Kommer knappt in på banken för där är så mycket folk. Tydligen hade de någon invigning och hela stället var fyllt med människor och tårtor. Förstå min ilska när inte ens tårta piggar upp! I alla fall, när jag lång om länge fick tag på någon personal kunde de inte hjälpa mig... Jag var för liten. Så nu är jag arg och pank!
Ha en bra kväll!

Handbook of chemistry

Håller på att identifiera vår okända syra nu på kemin. Det går sakta men säkert framåt, hoppas jag i alla fall. Snart har vi tillräckligt med information för att kunna ta reda på vilken syra det är och då återstår bara ett problem... En bok på över 2000 sidor där vi ska hitta tänkbara allternativ. Och syrorna står i bokstavsordning vilket man inte har någon som helst nytta av när man inte vet vad den heter. Det blir till att läsa på...

Annars kan man ju alltid använda boken till att träna med ;)


Published with Blogger-droid v2.0.4

Tre varv runt de "sju haven"!

Det var vårt insim det! Med de sju haven menades lilla bassängen, stora bassängen, bubbelpool 1, rutschkanebassängen, bubbelpool 2, våg bassängen och rehabbassängen. Det var banne mig jobbigt! Jag har nog underskattat tanterna som kör vattengympa i rehabbassängen när jag sagt att det verkar lamt... Efter ett varv i den värmen fick jag knappt luft alls, haha. Det är starka tanter de som klarar av hela gympapass där utan att kola av.
Tror jag glömde berätta igår att jag har ett nytt pers på chins! Klarade sex stycken igår och var bara några centimeter från att klara den sjunde! Nu ska jag till skolan, ha en bra dag!

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...