What doesn't kill you makes you stronger ;)

Nu vet jag var alla muskler i armarna sitter. Jag har döpt tre av dem också, till Ont, Ondare och Ondast. Det tog 6,5 pass, 4 dagar och 50 000 meter att knäcka mig. Jag är helt slut! Vi simmade en av de jobbigaste serierna någonsin idag, och den klarade jag finfint. Efter det var mina armar dock lite väl trötta och inte riktigt på humör för att simma 2 400 meter arm. Men det var ett roligt pass. Jag älskar känslan efter sånt här, när man är helt slut men samtidigt överlycklig att man klarat allt. Dessutom har jag slagit nytt rekord idag: 18 000 meter på en dag!
Skolan har också varit okej idag. Förutom lunchen men det är ju inget ovanligt. Kemin är för tillfället totalt obegriplig, och jag fick MVG på mitt senaste samhällskunskapsprov. Imorgon har vi biologiprov och sedan är det helg ;D

Jag har lite svårt för det där med att räkna...

Att simma 4000 meter i sträck är inte jobbigt egentligen, om man kan ligga och tänka på något annat (till exempel försöka förstå vad kemin går ut på). Problemet är helt enkelt att räkna. 160, 160, 160, vändning, 159, 159, 159, vändning, 158, 158... Räknar man så här samtidigt som man försöker sjunga siffrorna till den melodi man för tillfället har på hjärnan, i det här fallet "Popular", blir det lite tjatigt. Efter ett tag. Det är också ganska jobbigt när man har typ 97 längder kvar, man har simmat i en evighet och man har inte ens kommit halvvägs. Men jag hade i alla fall den absolut bästa slutspurten, jag maxade de sista tio metrarna i mål.
Efter det simmade vi några 50or i fart fyra, som gick riktigt bra. För att passet skulle bli 7000 var vi tvugna att simma 950 m till på slutet. 38, 38, 38...

Superträning

Idag har träningen gått super! I morse simmade jag en massa 50or och de gick fort för en gångs skull. Nu i kväll simmade jag 40*100 starttid 1.20. Jag var jättenervös, för om jag inte skulle klara det skulle jag få göra om det nästa vecka... Men det var lugnt, för det gick kanon! :D Jag simmade ungefär 4 sekunder snabbare per 100ing än jag gjorde i höstas när vi simmade samma serie. Glad som bara den, jeppjepp!
Jag var med på idrotten i skolan idag. Vi hade rörlighetstester och jag är fullt normal. Det kan ju vara skönt att veta.
I helgen kommer Elvira hit och det ska bli så himla skoj! :)

Melodifestivalen

Eric Saade?????? Men snälla... Danny eller Nicke Borg skulle vunnit tycker jag. Alice och jag hade en mysig melodifestivalkväll igår med bakad potatis, vitlöksbröd och popcorn. Igår var det så himla härligt, så jag var ute halva dagen. Idag har jag typ bara pluggat och städat. En roligare söndag kunde man haft. Nästa vecka är det animal week, så då är det 70 000 meter som gäller. Plus en massa prov. Härligt! ;D

Bara så ni vet ;)

Okej, jag vill bara se till så att folk inte tror att jag är en galen "cykla-på-gråhåriga-rullatortanter-typ", tanten som blev påcyklad var typ 40...
Nu har jag lättat sinnet :)

RIP Mumin!

Mumin till höger
Idag dog Mumin. Hon var i den åldern när gerbiler börjar räknas som gamla, så vi får hoppas att det var en lugn död och att hon har heft ett bra liv. RIP Mumin! :'(
Numera är 27,7 gånger 3 = 110, i fall någon undrar. Vi hade matteprov idag och det gick bra, fram tills detta gigantiska slarvfel. Trots det har det varit en bra dag idag. Vi simmade ett riktigt långt pass nu på kvällen. Det var skoj men jag var totalt död efteråt. Nu är jag dock levande igen efter Sophies kladdkaka och smoothie ;)

Semlor! :D

Jag trodde aldrig att jag skulle kunna bli glad över att se vattenpölar, men det kan jag. Ju större desto gladare  blir jag, för det innebär att våren är på väg. Hur härligt är det inte att gå upp klockan sex på morgonen och det är ljust ute?!?! Det är helt underbart ;)
Träningarna gick bra både idag och igår och det har proven i skolan också gjort. Dessutom är det semledagen idag, en av de bästa dagarna på året, mums! Allt har verkligen varit toppen. Ja, kanske förutom att vi cyklade på en tant idag... Men det var helt och hållet hennes fel. Hon gick mitt i cykelbanan (!) och vi var två som kom bakom och skulle cykla om, så vi tänkte att vi tar varsin sida. Problemet var bara att den andra cyklisten var lite, lite före så hon såg honom först och gick då en meter åt sidan. Rakt in i min cykel...
Glad semledag! ;D

Trassel :)



Idag har det varit hur härligt som helst ute. Solen har stekt och det har varit vindstilla. Jag gjorde en tur ner på stan efter lunchen (som för övrigt bestod av lite mer avancerade saker än köttbullar och pasta) och på hemvägen cyklade jag en omväg bara för det var så skönt ute. Annars har jag pluggat en del idag, vi har jättemycket prov nästa vecka.
Nu ikväll såg jag på Trassel, rätt kul film ;)

Boda borg

Efter många om och men, och hit och dit åkte till sist åtta tappra NV10b:are till Boda borg. Först ett tidigare gäng bestående av fyra personer och sedan jag och tre andra lite senare. Det var jättekul! Vi var inte så värst duktiga, men det var spännande. Klaustrofobi-banan var fruktansvärd, det var litet, trångt och vansinnigt varmt. Det största problemet var att vi inte riktigt förstod vad vi skulle göra på de olika banorna, därför kom vi inte så långt. Vi kom till exempel inte tillräckligt långt för att veta om spökhuset var läskigt eller inte ;)
När jag kom hem såg jag och Lisen på film, sedan gjorde vi hamburgare som vi åt till melodifestivalen.

Back on track!

Yeees, I'm back on track!!! :D Idag fungerade simningen äntligen igen. Eftermiddags passet var hur kul som helst, och jag är jättenöjd. Hela dagen har flutit på bra, trots att jag sov alldeles för lite inatt... Att man ska kunna somna av att räkna saker är bara en myt! Jag hade seriösa problem med att sova igår kväll. Det tog ungefär två och en halv timme att somna och då hade jag hunnit räkna allt möjligt. Men det fungerade inte! Jag brukar börjar med att räkna får, men de blir alltid uppätna av vargar eller rävar, så nu testade jag med kor (alla djuren ska alltså hoppa över ett hinder), men nej då! Det blev för fullt med kor på andra sidan hindret så det fick inte plats fler. Då tänkte jag att små encelliga bakterier borde få plats, så jag började räkna dem i stället men de var för små och fula. Guldfiskar fungerade inte heller, så jag gav upp och började rulla tummarna tills jag blev trött i händerna. Ganska irriterande natt faktiskt. Jag lyckades på något sätt somna till sist, sedan vaknade jag klockan fyra. En timme innan jag skulle gå upp...
Annars är allt bra, och min förkylning håller på att släppa :)

Tuff tisdag ;)

Jag är märklig, eller mitt imunförsvar är åtminstone märkligt. Veckan innan lovet var nästan alla simmare plus halva klassen sjuka, men jag klarade mig. Sedan åkte jag hem på lovet och då träffade jag inte lika mycket folk, jag befann mig inte i lika stora folksamlingar och jag simmade inget. Då passar det minsann att bli förkyld! Nu är jag genomförkyld och det är väldigt irriterande.
Något som var till stor lycka var att det i morse var ljust ute när vi gick till träningen. Det är en otrolig skillnad att gå upp på morgonen om det är ljust. Träningen gick helt okej och jag tävlade mot Anton en massa. Jag var kanske lite i underläge, fast jag vann när vi skulle simma sakta (antagligen för att jag lät bli att simma sakta...). Sedan tänkte jag vinna över honom på 50 meter max också, och det är väl ändå tanken som räknas? Efter simpasset körde jag styrka, och herre gud vad det blev jobbigt. Fast jag tyckte jag var duktig, jag orkade åtminstone lyfta stången... ;)
Träningen nu på kvällen gick rakt åt pipsvängen, jag var så slut! Det kändes som om jag låg och simmade två meter under ytan. Det var fruktansvärt, men så kan det gå.

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...