Bröllopsfeber

Ni vet hur man går på julmarknader för att bygga upp förväntningarna och stämningen inför jul? Tydligen kan man gå på ”bröllopsmarknader” också!!! Och då gör man ju det så klart. Så jag tog med mig mamma och pappa på Sveriges största bröllopsmässa i Malmö i söndags och det var hur fräckt som helst! Mehdi, som inte var speciellt intresserad, fick vara hundvakt i stället. Nu har jag ju i och för sig mycket planerat redan, men det var ändå otroligt kul att gå runt där och bli inspirerad. Vi tittade blan annat på en pampig modevisning och jag var väl lite smånervös att en massa annat fint skulle dyka upp, men jag tycker den klänningen jag köpt var finare än alla där hehe. Vi fick även provsmakat en massa tårtor och drycker och annat spännande. Jag bokade konsultation med en blomsteraffär till slutet av mars och kollade runt efter en DJ. Dessutom skrev vi upp oss i varenda tävling där fanns. Vi hade tydligen chansen att vinna allt från en spa-weekend, till hela bestickset, till smycken för 100,000, till ett helt bröllop. Väntar fortfarande på vinstsvar från allihopa…
Det var en så festlig tillställning och jag känner att jag vill att mitt bröllopsår kan vara föralltid! Mamma tyckte också mässan var superbra och även pappa var lite smånöjd. Det är något speciellt med att vara så omringad av folk som alla känner samma förväntningar och lycka, av precis samma anledning. Sen kan jag ju också nämna alla goodie-bags vi kom hem med…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...