Glad midsommar!

Kontoret har haft besök av några amerikaner från huvudkontoret i Pennsylvania den här veckan och så klart vill man ju visa upp bästa sidan av både landet och företaget. De hade cheferna ordnat med en supertrevlig after work i onsdags och vad kan vara svenskare än midsommar?! Tänk vilken tur, det enda året jag inte varit hemma och fått en ordentlig midsommar, så får jag fira det I november i stället! Och oj vad satsigt det var! Det var så fint dekorerat och de hade köpt en mass blombuketter så vi kunde göra kransar. Trots att halva kontoret inte pratar svenska hade vi utskrivna snapsvisor och maten var fenomenal! Den godaste catered lax jag ätit, en hel buffé av olika inlagda sillar, pajer, ägg, köttbullar, bröd och potatissallad med rädisor. Så himla somrigt och gott! Cheferna överdrev verkligen inte när de sa att det bästa med Qlik var människorna och stämningen. Det är ett helt fantastiskt gäng jag jobbar med.
Midsommarfirande eller inte, det är ju trots allt november, och vad passar bättre en biomys en kall, mörk kväll? Jag och några i min hyperengagerade (undrar om det kommer vara lika mycket engagemang i alla tre åren) drog ihop ett gäng (närmare bestämt 19 stycken) och gick och såg Fantastic Beast: the crimes of Grindelwald I torsdags kväll. Alltså, Harry Potter och J. K. Rowling har en speciell plats i min generations hjärtan. En efter en läste man böckerna efterhand som de kom ut, och detsamma gällde filmerna. Jag kommer ihåg hur mamma och pappa fick läsa de två första för mig eftersom jag var för liten för att göra det själv. Resterande slukade jag med hull och hår så fort de kom ut. Att få växa upp med Harry Potter och hans gäng var verkligen ett stort plus och det finns få serier som är så välgjorda, med så välutvecklade karaktärer, som denna.
Fantastic Beasts är ju en annan historia dock, men ändå en relativt bra uppföljning på hennes tidigare verk, och man känner redan hur hon har en plan att få dessa histories att utvecklas också. Så det var ett glatt gäng 90-talister som gick hem från bion i torsdags.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...