Birthday Week!

Nu har årets mest speciella dag passerat och jag är lika nöjd som alltid! Det har varit en fullspäckad vecka som lett upp till min födelsedag och vi har haft det fantastiskt. Först och främst var ju Mehdis mamma och bror här och det innefattade en massa turistande och god mat. Pizza var ju så klart ett måste, och den möttes väl. Shopping var också viktigt att hinna med. Vi var även på Cantigny Park, en fantastisk park med olika trädgårdar och museum i First Division's ära. Vi fick oss en guidad tur i Colonel McCormick's hus, en huvudfigur i Chicagos historia, och vi följde historiska utställningar för de olika stora krigen USA varit inblandad i.
Hela fredagen (pre-birthday celebrations) spenderades i Chicago. Förutom den vanliga turen runt huvudmonumenten hoppade vi även på en architectural boat tour. Den tog oss runt åarna i Chicago och vi fick lära oss massor om både byggnader (Chicago är väldigt vackert designat) och stadens historia. Kvällen avslutades med en syriansk Ramadanbuffé och det var helt magiskt gott! Det var en vackert dekorerad restaurang, men musik och underhållning, och buffén innehöll allt från soppa och sallader, till lam, köttfärs, kyckling, hummus, pita, till frukt och kakor så söta att hela tungan kryllade ihop sig. Familjen Zeraidi verkade jättenöjda och uppskattade både allt turistande och maten. Så allt detta ledde fram till den andra juni och födelsedagen kunde inte ha börjat bättre:
Klockan 03:30 på morgonen blev jag väckt av Mehdi, hans mamma och hans bror och deras skönsång, till tårta och presenter. De skulle nämligen flyga hem klockan sex på morgonen men ville fira mig innan! Jag fick nya löparskor, Saucony Liberty, som jag trånat efter i flera månader av Mehdi, löparstrumpor av Amine och en handväska av deras mamma. Hur gulligt (och oväntat!!!) som helst! Jag fick även kort, presenter och presentkort från familj och släkt där hemma, som jag har att se fram emot när jag kommer hem! Mer fint sjungande fick jag från både mamma och pappa, och mormor och morfar över telefon, vilket också uppskattades! Resten av dagen tog jag och Mehdi det lugnt, vi har haft fullt upp från morgon till kväll i så många dagar nu att vi var helt slut. Vi tog oss en paddeltur på sjön, hängde vid poolen och tänkte gå på en liten promenad men blev brutalt attackerade av mygg så vi åkte hem igen. Dagen avslutades med god middag, tårta och Mamma Mia. Har tjatat om att se filmen med Mehdi i evigheter och nu gav han äntligen efter! Tänka sig att för första gången på fyra år, kunde vi fira min födelsedag i samma land!

Det har varit en fantastisk vecka och jag tackar så mycket för alla gratulationer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...