Memorial Weekend

En tre-dagars helg tackar man ju inte nej till! Framför allt inte när poolerna på området har öppnat och det är sol och 35 grader varmt. Gissa var jag spenderade större delen av helgen! Jag hade även tid för att fixa naglarna, laga en massa mat och shoppa. Jag deltog även i en dags fastande, mest för att jag sagt till Mehdi att jag skulle testa. Det är möjligt och uthärdligt men inget jag känner jag måste göra om. Dock var det lite spännande att vakna tjugo över tre på morgonen och ställa sig och steka ägg och sen äta för livet för man visste man inte skulle få nån mat förrän nästan halv nio på kvällen. Tricket är att hålla igång. Jag såg till att ha något att göra hela dagen så jag inte kunde känna efter och då känna mig så hungrig och det gick bra. Dock blir man rätt törstig i 35 graders värme. Gyrosen som sen bröt fastan var dock förmodligen den godaste gyros jag ätit.
På måndagen åkte vi och shoppade som man tydligen ska på Memorial Day och som vanligt blev det en massa jag inte planerat. Köpte dock första delarna till min livssamling av köksmärket Le Creuset, en massa koppar, för nästa halva priset! Är så nöjd, så nöjd! Köpte även en solhatt som höll koll på min ansiktafärg under resten av dagen.

Förra veckan frågade Mehdi mig om jag vet hur man gör harira. Eh ha-vad..? Det är tydligen en vanlig arabisk soppa så jag började kolla runt efter recept och hittade den här. Sedan spenderade vi en halv kväll åt att testa oss fram tillsammans för att få till det. Problemet med Mehdi är att allt jag lagar är "good", han är verkligen inte kräsen, och när jag frågade om den åtminstone påminde om nåt autentiskt så svarade han att han inte kommer ihåg för han äter nämligen aldrig soppan. Nähä, varför gör vi den då?! Jo, sa han halvvägs genom matlagningen, då kan vi bjuda mamma och bror på den. Gulp. Nu lagar jag tydligen arabisk soppa åt marockanska master-chefs. Och jag som trodde vi skulle ha den till middag dagen efter. Hur som helst, när familjen anlände och vi äntligen åt middag fick jag massor med beröm. Så den blev tydligen lyckad!
Hans mamma och bror ska stanna tills lördag morgon så det ska bli trevligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...