Sol och pool

Till sist så kom solen äntligen fram och självklart innebar det poolhäng! Onsdagen spenderades ute på vårt poolområde innan vi åkte till Naperville och strosade runt. Naturligtvis visade jag Emma både min favorit-teaffär och löpparaffären jag spenderar en massa tid i. Det följdes av middag på Empire, en av mina favoritrestauranger, och deras uteservering. Det var så mysigt och glott , och vi hade det så himla trevligt. Självklart har det varit kul att visa Emma omkring mina områden, men bara att få ha henne här och umgås har varit guld!
I torsdags åkte vi till Cantigny Park och kollade in museerna, och den här gången var rosorna i rosträdgården utslagna! Det var så fint och rogivande! Vi var där rätt sent så det var ganska tomt, vilket bara gjorde det ännu mer rofyllt. På kvällen åkte vi och Mehdi till Wheatstack och firade att sista dagen av ramadan var över med en dundermåltid! Jag åt pot roast och det smakade som en typisk, svensk söndagsmiddag. Magiskt gott!
Eftersom Mehdi brukar fira Eid med en stor frukost första dagen han får äta så ordnade vi med världens lyxfrukost till middag på fredagen. Vi hade ägg, bacon, bröd, pannkakor, och en massa smarriga tillbehör och det blev kalasgott! Vi har som sagt ätit oss genom den senaste veckan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...