Taxi från Södertälje!

Hemma i Nyköping igen! Tävlande gick inte bra.
Det blev en intressant resa hem igår. Av någon anledning skulle jag upp om Södertälje och byta tåg. När jag suttit där en halvtimme kommer en taxisnubbe in och undrar om någon ska till Nyköping. Tydligen har SJ beställt taxi, trots att alla tågen går. Men det var ju bara att tacka och åka med. Mycket bekvämare än tåg ju! Fastän att tre av fyra i bilen skulle till Brandkärr stannade han vid stationen och eftersom sista bussen redan gått blev jag hämtad av en kompis så jag kom hem. Tur Emma bakat negerbollar åt mig att äta längs vägen ;)
Idag har det varit träning och skola som vanligt. Nu ikväll firade vi att Alice fyllt år med tårta och mys. Därefter blev det fysikplugg hela kvällen. Jag förstår inte ett dugg. Kommer snart bryta ihop totalt över detta mordiska ämne :(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...