Dagen ros åt okänd gubbe!

Nu har träningen dragit igång igen. Första träningen efter ett uppehåll är alltid så otroligt härlig. Man känner inte igen sig alls i simningen då, sedan känner man hur man sakta hittar tillbaka till nåt som är bekant. Mellan träningerna lastade vi skräp (mina sönderslagna resterbland annat) på ett släp och körde till tippen. Jag kände mig rätt sorgsen över att vi skulle kasta min allra första cykel, jag har ju ingen användning för den så därför slängde jag den. Men strax efter att jag kastat den kom en gubbe fram och frågade om det var något fel på den, och om han kunde få ta den till sitt barnbarn. Jag blev överlycklig! Riktigt roligt att min kära cykel får leva vidare i ett nytt hem. Tack trevliga gubbe för att du förgyllde min dag!

2 kommentarer:

  1. Spika upp den i taket på ditt rum? Det gjorde jag med min första cykel!

    SvaraRadera
  2. Det var ju en idé! Synd jag inte tänkte på det, men jag har snedtak så det hade nog blivit lite svårt :)

    SvaraRadera

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...