Mötenas möten

Så att vara lagkapten har visat sig vara mer krävande än jag räknat med. Precis som vi lärt oss i våra managementkurser är framgångar och succé alltid allas förtjänst, medan allt som går fel är ledarnas ansvar. Tidigare kaptenen har inte varit mycket att hurra för, så Olga och jag försöker göra skillnad, och för att få med oss hela laget hade vi lagmöten igår. Först möttes alla upperclassmen (seniorer och juniorer) så vi kunde dela med oss av förväntningar, inte enbart på kaptenerna, men också på de andra mer erfarna. Därefter möttes hela laget där vi gick igenom allmänna förväntningar (anledningen till allt det hära var att coacherna var missnöjda med tjejernas attityd och mentala styrka under tävlingen i helgen, och det var tydligen upp till oss att fixa). Det följdes av två individuella möten med två olika simmare.
Därefter kunde jag äntligen slappna av lite och titta på Vänner! Nu är vi igång med en ny vecka och nytt focus. Morgonen var tuff med både gym och simning! Efter träningen registrerade jag för sista gången för kurser för mästare termin. Som det ser ut nu kommer jag ta tre kurser, marketing, management och franska! 

Happy Halloween

Vår tävling gick inte lika bra som killarnas... Personligen simmade jag helt okej, men vi förlorade stort. Dessutom var  tränarna lite missnöjda med lagets, som helhet, mentala frånvaro. Men det känns bra att vara igång!
Som tack för att soccerlaget var och hejade på oss, gick vi och hejade på dem igår kväll. De hade sin viktigaste match och som tur var vann de! Under matchen drack vi varm äppelmust och åt crêpes. Jag och Vika umgicks rätt mycket, vilket var kul. Det känns som vi glidit ifrån varandra rätt rejält, men de senaste veckorna har vi nog börjat hitta tillbaka till varandra lite. Vi hade dessutom planerat vår halloweenoutfit tillsammans, så efter matchen satte vi igång med utklädnaden. Jag gillar Halloween, det är så kul att se allas utklädnad. Min favorit var Ariel och Sebastian aka Sebastian och Maria!

Wingate vs. Queens

Sista första tävlingen är nu påbörjad. Killarna mötte Queens på hemmaplan ikväll och det gjorde helt fantastiskt bra ifrån sig. Från att ha varit helt utklassade förra året var det nu en jämn fight ända till sista race. Tyvärr så förlorade de med 5 poäng. Flera poolrekord slogs och de flesta segrarna handlade om hundradelar. Hela tjejlaget var där och hejade som aldrig förr, och atmosfären var på topp. Vi hade även stöd från soccer, lacrosse och basketlaget (och deras coach!!!). Till och med skolans president var där! Nu är vi alla extremt taggade på att få tävla, och imorgon bitti är det vår tur! Håll tummarna :)

Haunted trail

Idag har varit en bra dag. Vika och jag har haft det riktigt kul ikväll med event och grejer. Precis som tidigare år ordnades en spökrunda som genomfördes åkandes på höklätt traktorflak, i anslutning till en bon fire och en massa korv med bröd.
I morgon tävlar killarna mot Queens, och på lördag är det tjejernas tur! Ska bli kul att få säsongen startad!

Freshman vs. senior 

Pumpkin painting

Igår organiserade jag och Leyli Pumpkin Painting för våra residents. Vi hade en massa pumpor, färg och pizza, och en hel del folk kom och yttryckte sin kreativitet. Även Mr. T beslöt sig för att komma ut i friska luften en stund, med sina nyklippta klor. Det var en utmaning som hette duga, att försöka få hans klor klippta... Det tyckte han inte om!

Happy Birthday Mehdi

Som vanligt är jag sen i mitt bloggande, men eftersom det var den 22 oktober igår, så var det en lite extra speciell dag, nämligen Mehdis födelsedag! Eftersom födelsedagar är väldigt speciella för mig så skulle det naturligtvis firas stort! Jag sjöng för honom på morgonen och bjöd på en banan med ljus i. Mehdi har inte önskat sig något över huvud taget, förutom en Range Rover... Så självklart fick en Range Rover...
Efter träningen åkte vi på min planerade överraskning, men listig som han är ibland så hade han listat ut vart vi skulle halvvägs där. Överraskningen var en go kart-bana, och vi hade det riktigt kul! Jag var inte så värst duktig, men fort gick det.
Efteråt åkte vi till Southpark Mall och gick i affärer innan vi åt på Cheesecake Factory. SÅ GOTT!
Hemma igen tittade vi på Defiance och åt cheesecake. Det var en riktigt bra film baserad på verkliga händelser under andra världskriget.
Så det blev en lyckad dag tyckte vi båda!

Lugnt och fint

Kirk säger alltid till oss "to not get out if here before we're out if here". Han menar att vi inte ska vara inställda på att vara färdiga med simningen och skolan innan vi faktiskt är klara, men det är lättare sagt än gjort. Just nu känns det som jag är i en ofantligt lång, mörk tunnel, och det ända ljuset jag kan se är slutet på den här terminen. Livet är ofantligt stressigt för tillfället och jag längtar till jullovet.
Men trots det så finns små ljusglimtar här och där. Jag är till exempel väldigt nöjd med min träning den här veckan som trots omständigheterna har känts riktigt bra. Jag hade ett trevligt möte med Bastian igår, jag var och fixade naglarna idag och jag fick äntligen köpt en yeti-cup. Som avslutning på en lång skolvecka lagade jag och Mehdi räkpasta som blev hur god som helst!

Erika gör comeback

Nu tränar jag för fullt igen, och även om varenda muskel svider, så känns det skönt att vara tillbaka. Simningen känns ändå relativt bra, lite långsam bara. Armsimmet går lysande dock. Kirk påpekar ständigt att jag borde köra hela pass med bada armarna... Inte mig emot!
Nu är det bara att hålla tummarna för att jag ska kunna träna utan problem resten av säsongen!

Jag var ansvarig för brandövning häromdagen och lämnade Mr. T i Mehdis ansvar... Säger bara att det var tur att Tripp kom till undsättning. 

Intersquad meet

Bulldogs Into Going Green (BIGG) är ett relativt nytt movement här på Wingate. Det är en organisation som strävar efter ett mer miljövänligt campus. Tack vare BIGG har nu ett helt gäng cyklar installerats på skolan, som man kan låna när man vill att cykla runt på. Jag och Mehdi invigde dessa i eftermiddags, och der var faktiskt riktigt bra cyklar!
Jag har fått köra träna så smått igen, men den här gången tar vi det väldigt försiktig. Just därför ville inte Billy att jag skulle tävla med de andra, så jag agerade hejarklack hela förmiddagen. Det sög, men inte mycket att göra nåt åt.
Nu ikväll var vi ett gäng simmare plus recruits och sjöng karaoke, det lät förskräckligt men kul hade vi!

Brussels, here I come!

Ni vet känslan när man hittar nåt man inte visste man ville tills man hittade det, och när man väl insett vad man vill så finns det inget annat man nånsin skulle vilja? Typ så kände jag när jag hittade Brussels School of International Studies. Så när jag idag fick beskedet att jag är antagen till deras mastersprogram, blev jag rätt så, väldigt mycket glad.
De senaste veckorna har jag flängt runt mellan olika möten och lärare för att få till allt jag behöver för att kunna söka, och ansökan skickades in förra torsdagen. Antagningsprocessen gick minsann undan! Så nu ska jag bara börja söka scholarship och förhoppningsvis så flyttat jag till Belgien i september!
Då kan man ju kanske undra om detta har nåt att göra med Mehdi och hans ursprung, och nej det har det inte. Han kommer förmodligen plugga sin masters i USA, vilket kanske känns lite ironiskt. Men jag ser det som en fantastisk möjlighet för mig att få en intressant utbildning på ett av Englands topuniversitet (programmet tillhör University of Kent) med närhet till stora, internationella organisationer såsom EU, FN och NATO, samtidigt som jag får en chans att utveckla min tämligen usla franska.
Så stort tack till mina referenser och deras snälla ord, samt alla som rättat och hjälpt mig med mina skriftliga verk. Livets äventyr fortsätter!

Tänka sig att det var här, i Lilla Strö, som allt började! 

Fall Break is treating us well

Det här med lov är inte helt dumt. Igår hade vi det så mysigt allihopa tillsammans! Vi satt i killarnas lägenhet och tittade på The Big Short, vi bakade semlor, och när vi tröttnade på det så tog vi en tur till Aldis och handlade europeiskt bröd och lite annat smått och gott. Kvällen avslutades med The Legend of Tarzan och pizza.
Hela söndagen gick i samma anda. Efter en härlig sovmorgon lagade vi frukost, vilket var trevligt som omväxling till caf. Ikväll tog vårt sushigäng tag i sushiätandet igen och åkte till Takara innan vi startade den andra presidentdebatten. Jag fascineras ständigt av hur någon kan prata så mycket utan att faktiskt säga något. Både Trump och Clinton spenderar så mycket tid åt att trycka ner varandra istället för att lyfta upp sig själva. Man kan vara undra vart världen är på väg...

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...