Och speciellt min egen! Så tack mamma för att du är den du är, och att den råkar vara absolut bäst!
Idag har vi varit på släktkalas, och det var supertrevligt att få träffa alla igen! Det var nästan ett år sedan jag träffade flera av dem senast. Så efter en bra avslutning på den här helgen är jag redo för en ny vecka :)
Glad morsdag alla mödrar!
Festligheter och marknad
Igår kväll blev det lite festligt då Emma och jag hade en massa folk här hela natten. Det var en kul kväll tyckte jag, och det var roligt att få träffa lite folk!
Idag åkte jag och pappa på Eslövs vårmarknad. Även om det är samma grejer överallt och samma sak varje år så är det ändå mysigt. Vi köpte ölkorvar och donuts, som vi festade på med mamma när vi kom hem!
IKEA
Efter en väldigt tidig och lång träning, som bland annat innehöll en löptur med pappa, åkte jag och mamma till Ikea. Det är nog en av mina favoritplatser här i världen. Vi skulle dit och köpa studentpresenter men självklart passade vi på att äta lunch också. Började dagen extremt produktiv, avslutade den lite mindre produktiv med ett game of Thrones maraton. Förutom det så har jag fått min nya baddräkt idag!
P90X
Mina dagar är inte så händelserika, så jag gör mest min favoritsysselsättning; jag tränar. P90X är ett styrkeprogram (som jag har videos till) baserat på ett 3+1 schema. Man kör tre hårda veckor plus en vecka med lättare träning. Programmen tar 60-90 minuter per pass och genom veckan täcker det hela kroppen. Jag blir ständigt tillsagd att jag måste bli starkare, så det är min plan för sommaren. Operation muskler.
Förutom det så springer jag och försöker komma tillbaka till att simma. Motivationen är lite sisådär för tillfället... Det blir lätt så när man har haft en lång paus och dessutom är ifrån sin vanliga simmiljö, då blir det lite trögt att komma igång. Mitt mål för sommaren är att simma fyra gånger i veckan för att hålla kvar vattenkänslan, medan jag får tillräckligt med tid att jobba på andra nödvändiga egenskaper. Sen kommer jag vara redo för junior year!
Göteborgsvarvet
Eller ja, inte för min del, men för min springande pappa! Efter skador hit och dit under våren var han lite tveksam på om han skulle åka eller inte, men en knuff från mig fick honom på bättre tankar. Så imorse åkte vi hemifrån klockan åtta och begav oss mot västkustens huvudstad. Pappa sprang i 20e startgruppen och jag gjorde mitt bästa för att tränga mig fram till banan för att heja på så många platser som möjligt.
Vilken folkfest det här är! Närmre 50000 löpare plus alla supportrar, helt otroligt att se!
Efter ett tag begav jag mig till stadion där målgången var och satt och hejade tills pappa var imål. Han var nöjd och jag tyckte det var jättebra kämpat! Så stolt så! När han fått medalj och kexchoklad åkte vi till Burger King (pappas önskemål) innan vi körde hem och kollade på Eurovision Song Contest. Snyggt där Måns!
Hemma är rätt bra!
Åh vad jag njuter av att vara tillbaka! Igår åkte jag med pappa ner till Östra strö för att "hjälpa" honom med bina. Det följdes av en tur till Eslöv, körandes en MANUEL bil. Jag hann också med en arbetsintervju innan det blev väldigt efterlängtad kebab till middag!
Idag har jag tränat en massa samt åkt och storhandlat mat. Gott och se alla familjära råvaror i kylen! Nu laddar jag och pappa för en dagstur till Göteborg imorgon; pappa ska nämligen springa Göteborgsvarvet och jag ska heja på!
Sista bilden är på tulpanerna jag köpte åt mamma i Amsterdam för nästan exakt ett år sedan! De tog sig fint :)
SURPRISE
Det har varit mycket på gång de senaste dagarna. För ett par veckor sedan bestämde jag mig för att åka hem och överraska familjen istället för att stanna hela juni, som jag tidigare planerat. Så måndag och tisdag morgon, städade jag hela lägenheten och samlade ihop mitt pick och pack innan jag åkte till flygplatsen. Det var en lång och besvärlig resa med stopp i både Philadelphia och London. Dessutom var min väska alldeles för tung. Men det var helt klart värt allt slit!
Bästa Jill (som jag invigt i planerna) hämtade upp mig på Lunds station och körde mig hem till Emma som förberett med kladdkaka (hon visste också). Sedan satt vi där och väntade på att pappa skulle komma. Han blev helt förstenad när han knallade in i köket och såg mig där. En timme senare åkte han och hämtade mamma som blev precis lika chockad. Helt underbart att se deras ansiktsuttryck! Jag är så nöjd över migsjälv och över att jag har två och en halv härliga månader framför mig på svensk mark!
"Frukost"
Jobbade hela morgonen! Vårt lilla team tog oss genom an massa byggnader för att se hur väl folk tagit hand om stället. De flesta hade åtminstone försökt göra i ordning, men flera hade lämnat hur mycket grejer som helst. Smuts, skräp och trasiga möbler; vi har sett allt idag. Res life ordnade "frukost" (muffins, sötsliskiga bars och bananer) och lunch (pizza) för oss, vilket inte var nån höjdare.
När vi var färdiga gick alla överblivna simmare och körde body pump. Working those biceps! Höjdpunkten för dagen var att jag fick tillgång till Anas bil, så nu kan jag köra tills hon är tillbaka från Italien. Woop woop!
International dinner
Jag, Sofi, Öystein och en colombisk tjej samlades hos Leyli (en tjej från Turkmenistan) för middag denna söndagkväll. Leyli lagade pilaf, en rätt från sitt land bestående av ris, morötter, lök och kyckling. Det var gott och vi hade supertrevligt! Sofi hade gjort jordgubbs- och äppelpaj, och när vi var färdigätna förflyttade vi oss till min lägenhet och kollade på the Brother Grimm.
Förutom en kalasbra kväll så har jag hunnit med både en lång löptur och ett simpass, samt en massa städning så jag är nöjd med min söndag.
Class of 2015
Då var graduation över. Den började klockan nio, men det var full tillströmning av folk redan halv åtta. Jag var där tidigt så jag fick en rätt bra plats tillsammans med ett gäng simmare och delar av Mehdis familj. Själva ceremonin var brutalt lång, och efter en dryg timme nådde solen platsen där jag satt och det blev outhärdligt. Men efter diplomutdelande och tal från Dr McGee var det tillsist över och alla samlades för att ta bilder.
Färdiga med det hjälpte jag Rita, Olga, Armony och Sofi att flytta grejer kors och tvärs över campus. Då är det tur att vi har tillgång till trucks! Det följdes av barbecue vid poolen för att fira alla seniorerna. Det har allt som allt varit en bra graduation, och nu har det varit världens kramkalas när jag sagt hejdå till alla som åker imorgon.
Our athletic seniors
När jag var och gymmade idag frågade Armony om jag ville följa med till seniorernas athlete banquet, och eftersom jag ändå inte har nåt annat att göra så gick jag dit. Tillsammans men Armony, Sofi och Öystein bildade vi en liten oinbjuden grupp. Det visades en video med höjdpunkter från året och sedan fick alla seniorerna ett stort W.
Nu ikväll har Öystein bakat bröd. Åh vad gott! Det var alldeles för länge sedan sist... Vi tog med brödet över till seniorkillarna och tittade på Gone Girl. Jag gillar inte den filmen, den är alldeles för märklig. Under tiden kopierade jag ett gäng tränings-dvder från Issam, så nu har jag en massa kul sommarträning att se fram emot!
Välkommen Aiden!
Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...
-
Hemma i Skåne och firar påsk! Igår var vi hos farfar och Ethel och åt middag och imorgon ska vi till mormor och morfar. Dagen började me...
-
Jag är en djup funderare och jag drar med alla i min omgivning i mina funderingar. Min senaste djupa tanke inträffade för ungefär tio minute...