Välkommen 2015!

För väldigt exakt ett år sedan beskrev jag mitt livs mest omvälvande år. Nu, ett år senare, har denna förändring blivit min vardag och allt går som om detta var det liv jag var född till att leva. För varje år jag lägger bakom mig kommer nya prövningar och nya lärdomar, och jag växer som person.
Mitt 2014 började med Conference; helgen som tog bort alla tvivel jag kunnat ha huruvida simninga är värd all den energi som jag lägger på det; helgen där dryga 40 individer gick samman som ett, okrossbart lag. Utan tvekan en oförglömlig upplevelse.
Conference följdes av en vild, typisk collegevår. Spring break i Miami, påsklov i Myrtle Beach och underbara äventyr däremellan. Våren innehöll även en kaotisk och dramatisk housing-uppgörelse, som kanske inte blev helt bra. Sliten men nöjd tog vi sommarlov, och tre månader var planerade i Europa.
Det är ju inte varje år man fyller 20, så för att göra den dagen till något extra åkte jag med vänner till Amsterdam. Med familj och släkt tog jag mig till Bornholm, SM i Borås samt till Vansbro. Självklart besökte jag även Nyköping. Det var en lång, varm och underbar sommar, som avslutades med att jag tog mitt kökort två veckor innan jag åkte till Cait i Pennsylvania.
Det senare halvåret har varit mycket upp och ner för min del. Höjdpunkterna har varit mina besök i New York, alla nya vänner jag fått, att simningen gått riktigt bra och att jag blivit betydligt starkare. Sedan har ju livet tyvärr alltid lite mindre roliga detaljer planerade för en. Nu, under mitt tjugonde år, tyckte det visst att det var dags att kasta in mig i onödiga problem med boysen. Återigen blev jag påmind om hur mycket energi sådant slukar. Men det är sånt man måste ta sig igen antar jag.
Allt som allt har året varit superbra, och efter en toppenjul hemma i Sverige är jag nu redo för 2k15, och hur kan ett år börja bättre än med ett träningsläger i Florida? 

Återigen tack för att ni fortsätter följa mig här på bloggen!

Happy New Year!

Sex timmar senare än vanligt blev det dags för nyårsfirande! Det föregicks dock av en trerättersmiddag som vi på Bakery Byrum anordnade och bjöd några ur laget på. Vi började med glögg och pepparkakor, direkt importerade från Sverige. Därefter stod Vika och Sofi för förrätten; rysk sallad och vitlöksbröd. Leif gjorde en gratäng till huvudrätt och jag och Öystein gjorde egen risgrynsgröt till efterrätt. Öystein själv fick mandeln och därmed presenten han själv hjälpt till att slå in...
Det blev underbart häng med simmarna och precis före midnatt öppnades champagnen. Enligt rysk tradition hade vi alla en bit papper med våra namn där vi skrev en önskan för det nya året. Lappen brändes innan den dracks med champagnen. Precis efter tolvslaget utfördes en Hispanic tradition. Vi alla fick tolv vindruvor var som skulle ätas i takt med trumslag i samband med en önskan. Överlag har det varit en toppenkväll (ja om man bortser från brandlarmet vi satte igång när vi lagade mat) och jag är redo för det nya året! God fortsättning allihop! 

Back at the gate!

Är nu tillbaka på ett öde campus. Vi tränar två pass om dagen och däremellan villar, äter och umgås vi. Igår blev det brunch på waffle house och på kvällen gjorde jag, Vika och Griffin pasta med köttbullar medan killarna lagade hemmagjord pizza à la Öystein. Vi allihopa lagar mat hos killarna för mitt och Vikas kök ser för j*vligt ut (och vi tänker inte städa upp efter våra roommates festande).
Träningarna är en vild mix av gym, landträning och simning, och det går helt okej! Två dagar till, sedan åker vi till Florida!

Swimming Swedes

De sista dagarna hemma blev ett bra avslut på jullovet. Igår fick vi besök av Höjberts, och vi allihopa gjorde ett tappert försök till att göra slut på julmaten. Det är så roligt att träffa dem, och tyvärr blir det ju inte så ofta som önskat.
På kvällen åkte jag och hämtade upp Leif som kom med tåget. Vi skulle nämligen ta samma flyg från Kastrup idag tillbaka till staterna. Jättekul att honom här!
Imorse blev det ett snabbt simpass och en massa packande innan vi åkte till tåget. Emma följde med ända till Hyllie innan vi fick säga hejdå.
Väl vid gaten på Kastrup får vi oss en superkul överraskning. Det visar sig att Makis, Ossians bror och två andra simmare från Skåne ska med samma flyg. Ett kul återseende! Ännu bättre blev det när jag och Leif skulle ordna med sittplatser på planet. På nåt sätt hamnade vi i economy class! Massor med benutrymme och annan lyx. Fick till och med tandkräm haha. Det här blir nog en bra resa!

Mer julfirande!

Idag med pappas sida av släkten! Efter ett träningspass med syster åkte vi till kusinerna. På vägen tog vi en avstickare till Farfar och Ethel som inte kunde komma så jag fick sagt hej till dem också, innan vi fortsatte.
Det blev en supermysig eftermiddag/kväll med god mat, julklappsspel och SNÖ. Ajemen, lite längre söderut har man visst fått snö! Det är så trist att behöva säga "vi ses till sommaren" men jag är glad att jag kunnat träffa såpass många av mina närmsta under dessa få dagar!

God Jul!

Vi har haft en alldeles underbar julafton. I år firade vi hemma med mammas sida av släkten. Hela dagen fixades och förbereddes det. Vi försökte även få humdarna julfina innan släkten kom lagom till Kalle Anka (det är ju ett måste på julafton) och åt pepparkakor och drack glögg. Det följdes av tidernas godaste julbord. Jag skojar inte, det var exceptionellt gott i år. Förutom det traditionella (som innehöll väldigt  intressanta sillsorter i år) hade vi hummer, Jörgens hemlagade prinskorvar och egengravade lax samt en massa hembakat bröd. Hur gott som helst.
Så gott så jag inte orkade någon gröt till efterrätt... Efter gröten kom tomten. Tomten var väldigt kvicktänkt och rolig i år! Och han hade massor med presenter att dela ut. Förutom pengar fick jag en morgonrock, ring, tröja, pussel och ett simborgarmärke, något jag samlat på i över tio år!
Det har varit en supermysig jul, som avslutades med Notting Hill. Tack alla för en underbar dag!

Jul, jul, strålande jul

Jag bara njuter av julmys med familj och vänner. Det är så otroligt skönt att vara hemma. Ända sedan jag kom har hela familjen kämpat på med julpusslet jag köpt med mig, och idag blev det klart, lagom till att mamma skulle duka inför morgondagen.
I söndags var jag på julmys hos Elvira och igår tog jag en tur till Emporia för att träffa Jill. Åh vad kul det är att ses efter så länge, och inget har förändrats! Vi pratar på som aldrig förr.
Förutom det så simmar jag ett pass om dagen, och har sedan lagt till gym, löpning och yoga utöver det. Skönt när man kan träna lite somman vill.
Ikväll tog Emma och jag en tur till Lund och fikade. Älskar friheten som körkort ger! Nu är det bara en natt kvar till julafton, hoppas ni alla sover gott!

Julmarknad

Åkte med familjen till julmarknad i Lund idag. Den var inte så stor, men mysigt i alla fall. Därefter tog vi allihopa en tur till IKEA och tittade på soffor och åt julbord. Årers försra för min del! Det bästa var ostkakan till efterrätt haha.
Resten av kvällen spenderades hemma. Vi byggde på julpusslet som jag köpt med mig hem (målet är att ha det klart innan julafton!) och tittade på A Christmas Carol. Börjar få till julstämningen nu! 

Sverige!

Åh vad jag njuter av att va hemma! Fick en massa typiskt svensk hemmalagad mat igår när jag kom hem. Och lussekatter så klart! Åkte även och simmade lite. Jetlaggen fick mig att sova ända tills mamma klampade in halv elva imorse, så då blev det bråttom. Efter frukost körde jag till Nova för att fixa lite. Blev nya jeans, skor och adapter till vägguttagen. Därefter åkte jag och hälsade på Fanny! Så glad jag hann se henne innan hon åker hem till Göteborg igen! Det blev även snabb tur inom morbrors restaurang, som jag inte hunnit se sedan den öppnade. Verkade väldigt mysig!
Efter att inte ha kört på ett halvår, var Malmö i ösregn, mörker och rusningstrafik ingen höjdare. Men jag klarade det finfint! Två timmar träning och sedan hem tillmer svensk mat! Love it!

Nästan hemma!!!

Av någon anledning är jag väldigt imponerad av flygplan. Hur denna jättemaskin kan komma upp i så otroliga hastigheter, och detta i luften, tycker jag är mäktigt. Jag älskar att sitta på flygplatsen, på planet också för den delen, och titta på alla plan som accelererar, lyfter, landar, bromsar. Även om jag nu har en hel del flygturer bakom mig, tycker jag fortfarande att det är lika spännande haha.
När jag skrev detta satt jag på flygplatsen i Chicago och väntade på nästa flyg. Det var definitivt en av mina favoritflygplatser. Det var så fint och juligt överallt. Enda nackdelen var att så fort man kommit till terminalen för internationella flyg försvann alla bra och intressanta matplatser. Kvar var några barer och grab-and-go's.
Nu är jag äntligen på tåget från Köpenhamn. Bara några minuter kvar tills jag är hemma!!!

Just because I miss these people, and because I get to see them in less than a day :*

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...