Sitter i skrivande stund i sängen i våran husvagn. Den är placerad på en camping i Borås och nu är det snart dags för SM! Open Water-SM går imorgon kväll. Jag har som sagt valt att skippa bassängtävlingarna den här sommarn så jag nöjer mig med mina 5km!
Vi kom hit i eftermiddags, och efter attvi fått i ordning på allt åkte jag till Viskan för att simma in. Det var en skön å, även om det var tydliga strömmar. Efter tidernas godaste kebab, har jag bara tagit det lugnt och nu är det läggdags!
SM-vecka
Cykeltur på Bornholm!
Idag planerade sällskapet att ta bilarna och åka till Svaneke och Nexö och strosa runt. Jag och min syster, som är lite mera hard core, hyrde cyklar och cyklade fram och tillbaka istället. Detta blev en tur på totalt fem och en halv mil, och vem som än sagt att Danmark är platt kan knappast ha inkluderat Bornholm... Det brände på ordentligt i alla benmusklerna kan jag tala om! Men kul var det!
Väl framme i Svaneke mötte vi upp med de andra och åt lunch. För min del blev det en dunderburgare! När vi varma och möra kom hem simmade jag lite medan Emma lärde Lyra att simma. Nu är sista middagen klar och det är dags att börja packa ihop inför hemfärden imorgon!
Sankt Hans
Tänk er midsommar, fast med eldar, precis som på valborg. Det var vad jag och Emma fick uppleva igår. Efter middagen tog vi en långpromenad längs stranden och överallt brann det eldar. Mitt i eldarna fanns dockor som skulle symbolisera häxor. Jag vet inte riktigt poängen med hela festligheten men trevligt verkade det, och vackert var det!
Grattis pappa!!!
Idag är ingen vanlig dag för det är pappas födelsedag! Inte vart år man får chansen att fira den på Bornholm med så här trevligt sällskap. Jag hoppas du haft en fin dag! Grattis pappa, älskar dig!
Hans dag firades med en massa turistande. Åh vad jag gillar utflykter! Idag fick jag sett ruinerna av Hammershus borg. Ett väldigt magnifikt ställe. Utsikten var så vacker! Därifrån åkte vi till Gudheim och åt lunch, en massa fisk för mig! På vägen hem åkte vi till Danmarks högsta vattenfall. Ur vattenfalls perspektiv, inte så imponerande, men ur alla andra perspektiv var det en otroligt miljö! So beautiful!
Väl tillbaka blev det simträning i havet. Nu är det bara en vecka kvar till öppet vatten-SM. Blev lite jagad av en fiskmås men annars kändes det bra. Kvällens middag blev precis lika supergod som igår. Jag var speciellt nöjd med anklever-moussen som jag åt till förrätt. Tummen upp för en toppendag!
Bornholm
Nu befinner jag mig på Bornholm! Åkte hit med familjen, mormor och morfar samt kusiner med familj. Jag har aldrig vart här förr men det är ju hur mysigt som helst! Bortsett från tämligen mediokert internet och en dusch som ger upp varmvattnet efter tio minuter...
När vi var framme drog jag ut och sprang i 45 minuter och studerade omgivningarna. Otroligt vackert! Efter en dusch (som slutade med att mamma stod och kokade vatten åt mig för att jag skulle kunna skölja ur mitt balsam) och lite charader med familjen gick vi över till morföräldrarna där det bjöds på champagne. Det följdes av en dundermiddag bestående av fisktapas och salladsbuffé till förrätt och plankstek till huvudrätt.
Därefter var de flesta rätt färdiga för idag och drog sig tillbaka. Jag å andra sidan, som har totalvänt på dygnet (åtminstone den första delen av natten) chillade kvar utomhus och utnyttjade wifiet vid receptionen för att kunna skypea.
Åh, jag måste ju också berätta att jag körde hela vägen från Kungshult till Ystad, via Bläntarp, och sedan upp på båten! Duktig tjej!
Glad midsommar!
Nu har det gått ytterligare några dagar. Sedan sist har jag hunnit med körlektion, träning och jobb. Började mitt sommarjobb på Hälsostudion i torsdags och det känns bra. Får göra städsysslor och sådant och arbetstiderna är toppen.
I tordagskväll var jag med på en överraskningsfest för Uffe som fyllde 20. Det var jättekul att träffa henne igen, och hon verkade glad!
Sedan var det ju midsommar igår, och det är ju inte helt fel! Hade en supermysig midsommarlunch med familjen och på kvällen åkte jag in till Malmö och Jill. Det blev grillande på stranden med trevligt umgänge, och sedan förflyttade vi oss till en av killarnas lägenhet. Vi hade en riktigt trevlig kväll!
Idag har jag vilat upp mig och packat, för imorgon bär det av till Bornholm!
Nyköping del 2
Efter en lyckad utgång på fredagen blev det till att sova ut ordentligt morgonen efter. Väl uppe packade jag ihop mina grejer och flyttade över till Anna. Vi två plockade upp Fanny och tog en sväng ut till Tystberga och Helena. Vi hade en supermysig eftermiddag! Underbara husmor bjöd på crêpes med svampstuvning och semlor till efterrätt. Vi hade ju alla missat semeldagen så vi hade lite att ta igen.
Tillbaka i Nyköping körde jag lite simning med Ludde i havet. Kvällen spenderades med kanotisterna. På söndagen tränades det på morgonen, och efter en stund i solen packades det och åktes till Stockholm. Anna bor där på vardagarna så jag följde med dit. Hann med att träffa Tim och träna ett pass med Väsby innan jag tog tåget hem på måndagen.
Sammanfattat blev det en superweekend. Jag behövde verkligen den här helgen!
Nyköping
Det senaste bloggbreaket har berott på att jag varit upptagen med att njuta av att vara tillbaka i Nyköping. Åkte dit i torsdags och bodde hos Filippa de två första nätterna. Bara genom att kliva av tåget överväldigades jag av en känsla av att vara hemma. Överallt dök det upp folk jag kände, helt underbart!
Jag och Filippa började fredagen med en löptur, därefter var det fokus på studenterna. Vi var på gripens utspring och firade kanotisterna. Herregud vilka nostalgiska känslor som bara välde över en! Men det var en bra dag och det var kul att återförenas med den blonda trion. Utspringet följdes av kortege och mottagning, sedan var vi ett gäng som drog upp till borgen (min gamla lägenhet!) där några kanotister nu bor och förberedde oss för utgång.
Gamla Mike's är nu omdöpt till Down East, och det hade, kvällen till ära, byggts ut med scen och hela köret även utomhus. Där ute var det min DJ som spelade! Det blev en lyckad kväll med en massa vänner. Självklart avslutades kvällen med kebab.
Mer om helgen kommer i nästa inlägg!
Sister bond
Hade en supermysig dag med syster igår. Efter morgonens gympass åkte jag in till hennes skola i Lund och åt lunch med Emma. Fick sett delar av skolan och träffa hennes kompisar. Efter det åkte vi till Nova för ett par timmars shopping. Blev lite studentpresenter och sånt! Myspys! Väl tillbaka i Eslöv tog jag min första tripp till systemet! Har aldrig förr känts så bra att visa leg haha. "Det var precis" sa hon leende och lät mig betala.
Idag ska jag på äventyr igen, för sitter i skrivande stund på tåget till Nyköping! Äntligen!!!!
Helloo
Mitt bloggande går ingen vidare för tillfället känner jag... Jag har nu varit hemma i tre veckor men det känns betydligt längre. Det är skönt med lov och det är skönt att få vara med familjen igen men jag saknar laget. Saknar Wingateandan och vännerna. Håller dock kontakten med många av dem via skype och andra medier.
Här hemma rullar det på. Sedan Amsterdam har jag fortsatt att träna rumpan av mig. Jag har även varit på student, lyssnat på Emma när hon sjungit (tack och lov så sjunger hon bra mycket bättre än mig), firat nationaldagen vid Skarhults slott, träffat mor- och farföräldrar och umgåtts med Elvira. Jag hann även med ett öppet vattenpass i Vikhög tillsammans med Iden-simmare. Det var riktigt härligt att simma i havet igen. Efter det uppsökte jag min lågstadielärare, som bor där, och hälsade på!
Välkommen Aiden!
Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...
-
Hemma i Skåne och firar påsk! Igår var vi hos farfar och Ethel och åt middag och imorgon ska vi till mormor och morfar. Dagen började me...
-
Jag är en djup funderare och jag drar med alla i min omgivning i mina funderingar. Min senaste djupa tanke inträffade för ungefär tio minute...