Happy Halloween

Extra credit om man var utklädd på AT-lektionen idag. Så det var man ju! Denna gång fick vi lära oss hur man tar av sig vantar haha.
Efter träningen var det ännu mer homecoming event, the Bulldog Challange. Det var 12 stationer med olika utmaningar att ta sig genom så snabbt som möjligt och priset för vinnaren var 100 bulldog bucks. Jag var inte med (eftersom de andra tjejerna bangade) så jag hejade på killarna istället. Det absolut bästa var att se Makis äta kakor. Man skulle äta tre kakor så fort man kunde och han tryckte in alla på en gång. Stolt över Makis och Dylon som vann alltihop!!!

Fast

Jag gillade verkligen gårdagens träning! Vi simmade 400fr - 12×25 drill/kick/drill - 200fr - 12×25 drill/kick/drill - 100fr dive - 12×25 drill/kick/drill och så gjorde vi det tre gånger. Första varvet skulle 400 och 200 vara på ungefär 80% och sedan skulle det gå snabbare för varje varv. Alla 100ingar var max. Det var svinjobbigt men ändå riktigt kul. Jag simmade snabbare än jag gjorde på förra tävlingen...
Efteråt gick jag inte till caf för att äta. Istället drog vi till vårt intramuralfield där det pågick flaggfotboll och serverades gratis mat. Klockan sju åt vi chicken wings samples, klockan åtta var det subs och klockan nio chick-fil-a samples. Gott!
Resten av kvällen ägnades åt att försöka hitta kurser för nästa termin. Eftersom alla utom freshmen redan har registrerat finns det inte mycket kul kvar. Jag hade jätteproblem att hitta något vettigt. Vi registrerar på onsdag och jag hoppas jag får de klasser jag valt, men antagligen kommer något strular.

Hot hot hot

Precis innan man hoppar i poolen krävs det mental förberedelse på det kalla vattnet. Föreställ er känslan när man är inställd på att frysa i ungefär tio minuter och så hoppar man i vattnet och 30 graders hetta slår emot en. Det var skönt i ungefär tio minuter...
Eftermiddagspasset var ännu värre. Vår huvudserie bestod bland annat av progressiva 200ingar och lite andningskontroll. Efter ett varv (av sex) säger Kirk till oss att bara simma genom serien. Ingen andningskontroll och inget progressivt. Lika bra det för annars hade garanterat någon tuppat av. Jag hade dock tur; jag simmade på banan där de hade satt igång kallvatten utsläpp vid ena kortsidan. Vändningarna där var några sekunder av himmelriket haha.
Som sagt är det en massa even den här veckan. Efter middagen var det någon form av karnival med en massa godisutdelning och en massa utklädda barn mitt på campus. Här var ett "spökhus" också. Gick dit med Lucas och Kennedy (en av tennisspelarna) och det var okej. Inte så värst läskigt dock haha.

En ny vecka har startat

Businessprov och AT-quiz igår. Båda fick okej tror jag. Om inte businessen gick bra kommer jag droppa den kursen på torsdag. Träningarna har varit tunga den här veckan, armarna vill inte riktigt som jag vill. Men igår var vi bara två personer på min bana halva passet och det var dunderskönt.
Det är homecoming week den här veckan så det är olika event varje dag. Igår kväll gick jag och Laura och kollade på en massa väldigt töntiga framträdanden av de olika sororitygrupperna här. Ingen höjdare. Efter det fick vi över till golfarma och tittade på inception. För en som är sämst på att koncentrera sig på filmer är det ganska lönlöst att titta på en sådan film. Tappade greppet rätt snabbt haha.

Så kan det gå!

Businessprov imorgon. Blä. Jag har varit fruktansvärt ineffektiv idag. Jag och Lucas satt ute i solen (nu är det plötsligt varmt igen) och pluggade. Jag började förhöra honom och när det var hans tur att förhöra mig börjar han med frågan "do you want pizza?" Hell yeah! Så vårt pluggande blev till en pizzastund istället.
Trots allt har jag fått ihop lite uppsatser, läxor och pluggande den här helgen så det är bara att hoppas att det räcker.

Distraction

Minusgrader!!!!!!!! Frost!!!!!!!!!!! Väldigt vackert men väldigt kallt. Det gick över rätt snabbt dock, inom ett par timmar var det ungefär 20 grader. Vädret och temperaturen här är märklig haha.
Pluggsöndag idag och jag är oerhört ineffektiv. Det här blogginlägget är enbart för att jag skulle ha en anledning att inte lära mig de olika ligamenten i knäet just nu. Ha en trevlig söndag!
Åh btw, under två veckor nu kommer tidsskillnaden till Sverige bara vara fem timmar!

Halloweenfirande

Ingen dålig dag igår. Träning på morgonen, en och en halv timme gym och 40 minuter simning. Vi simmade en broken mile, hälften ben, så fort vi kunde. Efter frukosten åkte vi till Walmart och köpte lite förnödenheter haha. När jag kom hem igen drog jag och en av fotbollskillarna och käkade glass. Glasstället var hur coolt som helst! Man tog en bägare och sedan fick man själv fylla den med vilka glassmaker man ville. Där fanns också alla möjliga bär, frukter, kakbitar och godisar att ha på. Mums! I bilem diskuterade vi körkort och han fick för sig att jag skulle bevisa att jag kunde köra.. Så han körde bort till fotbollsstadion och lät mig köra på alla småvägar däromkring. Det var jättekul!!! Lite märkligt i början med bara två pedaler och ingen växelspak, då inga amerikaner har vanliga bilar.
På kvällen hade simlaget halloweenfest. Eftersom vi har tävling på fredag kan vi inte direkt fira halloween när det faktiskt är halloween. Men vi hade jättekul! Jag var ett bi som matchade med Rita som var en nyckelpiga. Vi hade även minions och Gru, Miley Cyrus, Spiderman, a bad santa couple, poliser och diverse djur. Denna gång var även annat folk med oss. Ett gäng lacrossespelare och tennisspelare (?) dök också upp. Jag lägger inte ut några bilder dock, vill inte riskera att de hittas av fel personer. Men det var en mycket bra lördag.

En vanlig fredagkväll

Why guys are going to volleyball games: to watch the girls play. Why girls are going to volleyball: all the guys are there.
Kvällens observation.
Lite återhämtningspass i eftermiddags, bortsett från en brutal benserie. It's bad when even my coach is making fun of me... Precis som alla andra fredagkvällar hängde jag med Laura, Lucas och Vika. Denna gången var Griffin med. Efter vi kollat på volleyboll gick vi till Lucas spansktalamde kompisar (tennisspelarna som jag tror jag nämnt) och spelade poker. Det sorgliga är att numera kan man inte bara spela kort helt vanligt, utan det måste innehålla något utmanande. Därav blev det strippoker. Igen. Det gick inte bättre denna gången så nu är jag klar med pokerspelandet.
Som jag tror jag sagt tycker inte simlaget om dessa tennisspelar, de kommer helt enkelt inte överens. Därför känns det jättemärkligt att umgås med dem. Jag vill liksom inte bry mig, men när man pratar med dem i cafeterian och man känner simmarnas blickar bränna... Jag menar, de har ju inte gjort mig något?!

Chilly

Oh boy det börjar bli kallt nu. Hade jeans för första gången sen jag kom hit igår (det berodde då inte enbart på mina håriga ben...). Eftersom amerikaner inte vet mycket om någonting utanför USA försöker jag lära mig deras egenheter. I morse, till exempel, var det endast drygt 40 grader, vilket i resten av världen är cirka 5 grader. Mörkt och kallt på väg till träningen.
Vi simmade i princip 5 1500ingar och var faktiskt klara tio minuter för tidigt. Sedan bestämmer sig Kirk för att ha ett deep talk med mig i typ tio minuter så så mycket glädje hade jag av att sluta tidigare haha.

Jag har en plan haha!

Hade möte med min advisor i morse. Det är snart dags att registrera för vårens kurser och jag måste veta vad jag behöver. Jag vet fortfarande inte mitt major så jag fortsätter att testa mig fram. Planen är att ta några kurser i communication och sport management nästa termin. Jag och min advisor kom dock på en möjlig lösning till hur jag skulle kunna läsa till athletic trainer. Mamma kommer inte gilla det här men... Om jag skulle stanna en extra termin så kanske jag skulle kunna göra allt som jag inte kommer hinna med på grund av simningen då. Helt ärligt tror jag inte att det är möjligt men det är värt att undersöka.
Nu har jag nyss varit på gudstjänst också. Det enda bra är när det sjungs. Goosebumps!!!

Furry

Nu får det vara slut med att gå i shorts. Inte för att det är för kallt eller så, men benen börjar bli äckligt håriga. Vi är nämligen strikt förbjudna att raka benen ända fram till conference.  I februari... Jag vet att vissa gjorde så i Sverige också under vissa perioder men jag var aldrig en av dem. Men nu har jag inget val. Som tur är hänger jag mest med simmare men i skolan finns ju vanligt folk också.

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...