Haha nyfikna ;)

Det har varit en bra helg. Igår morse var det träning och sedan hängde jag och sambo på stan. Hon köpte skor och jag letade inspiration till studentfesten. Det blev en supermysig lunch på chilli nam nam också. På eftermiddagen kom Ludwig, en som tränar med oss, hit och vi och Fanny fixade godaste middagen! Vi fixade också bästa spionsystemet med speglar och allt, så nu har vi full koll på vem som kommer och går haha ;)


Published with Blogger-droid v2.0.4

Bra start på dagen!

Detta meddelande fick jag av Jens igår kväll:

En annorlunda fredagmorgon:

1) I kväll ska du duscha eller ta ett varmt bad samt tvätta håret.

2) I morgon bitti ska du sätta på dig rena kläder och sedan ta en omväg på väg till träningen. Följ instruktionen i videon.

http://youtu.be/pKc6P-KDjow

3) Efter "mission completed" cyklar i lugn takt till badet för ca 60 min simning (vi slutar kl 09.)

- Erika - cyklar från Borgen kl 06.50!


Lite spännande haha! Det visade sig att han hade fixat så vi fick 20 minuter massage var. Helt okej fredagmorgon tycker jag!


Published with Blogger-droid v2.0.4

Basket oh yeah!

Jag gillar min klass. Vi slutar tidigt varje torsdag så nu är det ett par som dragit igång basketträning efter lunchen på torsdagar. Idag var första gången och jag tror vi var 13 som var med. Vi hade jättekul! Jag vet att det är vilodag idag och egentligen förbjudet att träna men lite basket är väl inte så farligt... Hoppas det håller i sig för det hade varit kul att bli lite duktig på nån bollsport, haha.
Jag var dock tvungen att dra tidigare för vi skulle ta skolfoto med simmarna. I år fick vi varken klä ut oss eller ha nån rekvisita. Tydligen hade folk reagerat på förra årets baddräktsbild och ansett att det var provocerande. Men hallå?? Ska inte ett simlag få visa upp sig i baddräkter? Jag lackade ur lite kan jag ju säga.
Nästa vecka drar studentfesterna igång. Första har tema "känd från TV" så nu sitter jag och försöker komma på nåt att klä ut mig till. Det går inte så bra, så tips mottages tacksamt haha! Senaste planen är Team Rocket tillsammans med Fanny. Men jag vet inte ;)

Heeeeeeeeey sexy lady!



Den här låten har präglat hela terminen. Bra låt till ett bra studentår!

Torsdag hela veckan

Jag har trott att det varit torsdag i tre dagar nu. Av någon anledning hade känts som torsdag hela veckan. Jag tror det är för att den här veckan är torsdagen vilodag och kroppen har behövt vila i flera dagar nu haha. Ingen träning innebär sovmorgon till kvart över nio. Jag vaknade sex. Vad tusan är det för fel på mig??? Aja jag har hunnit göra mycket den här morgonen i alla fall...
En av de märkligaste känslorna som finns är att vakna och tänka (medan man fortfarande ligger still) att jag känner mig pigg i kroppen idag, jag mår bra. Sedan börjar man röra sig lite och inser att jag har banne mig ont i varenda muskel. Helt sinnes vad handikapp jag känner mig idag! 
Godmorgon på er! :D

Vi går hit, vi går dit, vi går runt en liten bit...

Oj vilken dag. På PA-tiden (projektarbetet) hade vi bokat möte med hudkliniken så jag och Fanny gick dit. De kunde inte mycket om kyla så de skickade oss till akuten. Som skickade oss till kirurgen. Som skickade oss till en sköterska. Som gick och kollade med ortopeden och skickade oss till vårdcentralen. Som lät oss prata med en doktor. Som skickade oss till sjukhusbiblioteket. Under hela den här tiden var jag både kissnödig och hungrig... Det enda vi fick ut av dagen var en bok, några kopierade papper och lärdomen att att vi är körda i Nyköping om vi förfryser något. Och en avhoppad cykelkedja. Jag älskar min cykel... Vi stod i minst tio minuter och försökte fixa kedjan medan lite omtänksamma tanter uttryckte sitt medlidande. Vi fick till och med våtservetter av en att torka händerna på! Den tanten gjorde min dag.

Eftersom vi tävlade i helgen missade vi en vilodag vilketinnebär att vi inte haft nån återhämtning sedan förra tisdagen. Jag tror nog aldrig jag haft så här ont överallt som jag har nu. Passet idag var smärta rätt igenom och jag och Anna låg halvdäckade på kanten i en evighet efter träningen. Sen har vi ju alla trapporna här också... Men det ska kännas att man lever!

Fanny gjorde en dundergod varm choklad så nu mår man ju lite bättre. Sedan gick vi och kollade film med de andra tjejerna och en av hockeykillarna. Så som vanligt blev det en mysig kväll.

Published with Blogger-droid v2.0.4

Dags för skolfoto!

Tog skolfoto idag! snygg som aldrig förr... Haha, det finns nog inget som känns så stelt och tillgjort som dessa skolfoton. Det var nog det intressantaste idag skulle jag tro.
Rätt jobbig träning nu ikväll. Jag är alltid den med lägst puls. Hur mycket jag än tar i så går pulsen inte upp lika mycket som för de andra. Därför blev jag rätt chockad när jag idag hade typ 2 slag per 10 sekunder mer än de andra. Jens bara skrattade och sa att jag nog var sjuk... Det tror jag dock inte ;)
Nu ikväll har vi blivit bjudna på tårta av våra trevliga innebandypojkar! Sånt gillas haha :D

Trött som bara den!

Helsnurrig dag idag! Var uppe strax efter fem och tränade. Först var det löpning, intervaller. Därefter var det ett benpass, varvat med 50or max. Efter tävlingen är man ju lite sliten så benen var rätt trötta. Efter träningen köttade jag hem på cykel för jag tävlade mot Roma. Sedan har jag cyklat fram och tillbaka till både Gripen och Tessin. Ikväll var det ett hårt pass till. Jag är helt slut! Anna och jag skulle göra chins, men krafterna var totalt bort och jag klarade typ två, haha. Nu ska Erika sova och försöka återhämta sig lite!

Hemma efter tävlingen igen!

Hemma från Örebro igen. Det gick lite sisådär idag, var över pers på båda sträckorna. 400 medley kändes rätt bra tyckte jag, ville simma snabbare men orken fanns inte. Tror nog aldrig jag varit så trött i rumpa och ben som jag var efter bröstsimmet... Jag är fortfarande livrädd för att simma 200 fjäril och det loppet jag gjorde idag underlättar inte direkt. Det var mordiskt jobbigt. Jag tror jag höll ihop simningen bra, men jag totaldog ändå på slutet. Nu är i alla fall säsongens första tävling avklarad :)
Det var kul att träffa alla Örebroare igen. Det pratades en hel del usa-minnen haha. När vi var klara körde Anna oss hem igen, och det var hög musik och vackert sjungande hela vägen. Vi stannade i Katrineholm och köpte glass för det förtjänade vi! ;)

Wadköpingsdoppet

Första tävlingen sedan SM och den börjar bra. 100fj i förmiddags, helt otroligt bra första 25a och pers. Nöjd tjej här ja! Nu i eftermiddag simmade jag, håll i er, 25fr! Pers med 23 hundradelar. Sedan var jag strax över pers på 50fr, men jag är ändå nöjd med dagen. Nu väntar jag bara på att de andra ska bli klara så jag och Alice kan dra hem och äta haha. Imorgon blir det 200fj och 400medley!


Published with Blogger-droid v2.0.4

Grattis kompis! :D

Gårdagens inlägg (som ej blev publicerat i tid;))

Jättegrattis till min kära sambo Fanny som äntligen fyller 18!!! Vi firade ju henne i gårkväll, bland annat genom att köra funny-bunny haha. Men hoppas du får en superhelg hemma i Götet! :D Själv åker jag till Örebro för säsongens första tävling. Ska bo hos Alice hela helgen. Är fett pepp! :D


Published with Blogger-droid v2.0.4

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...