Far jag fick upp min kokosnöt :D

Lång skoldag idag. Josse var inte med den här gången, hon var hemma och lyckades hitta fram och tillbaka till ica helt själv. Men jag var i skolan och jag skrev klart min svenska uppsats bland annat.

Nu ikväll har jag och Josse gjort kokostoppar av färsk kokos (jag fick en nöt av tritontränarna i helgen). Vi har kommit på det effektivaste sättet att öppna den, men slänger ner den från balkongen... Sedan rev vi den och gjorde toppar. Alice, Jill och Fanny kom upp och hjälpte oss att äta dem medan vi tittade på Top Model Sverige. Mycket trevlig kväll!


Published with Blogger-droid v2.0.1

Back to school!

Tillbaka till vardagen. helt vanlig skoldag idag. Eller nästan i alla fall, vi fcik sluta lite tidigare eftersom kemin var inställd. Det är alltid fel lektioner som är inställda, jag känner att jag hade behövt den lektionen... Men, men skönt med en kort dag i alla fall. Josefine tyckte det var huuuur kul som helst att vara tillbaka i skolan, och jag tyckte också det var kul att hon var med. Jag slapp räcka upp handen på matten idag ;)

200 frisim, kolla benen haha! :D

200 fjäril, kolla kicken första 100! ;D

Ett toppen-JSM!

Då är man tillbaka i Nyköping efter ett riktigt roligt JSM. Idag simmade jag 400 frisim och det gick också riktigt bra. Jag klättrade fyra-fem placeringar och persade med två sekunder. Även här är jag nöjd med mina ben! Tävlingen har varit bra arrangerad och riktigt rolig :)
Inatt var det fullbokat på Scandic så egentligen skulle vi bott i Sollentuna, men det ligger betydligt längre bort från badet. Efter Pias envisa tjatande fixade personalen så att vi kunde få bo kvar här sista natten också. Vi fick dock byta rum. Till ett konferensrum. Haha, men det fungerade bra! Det sattes in en massa extrasängar och sen sov vi nästan lika gott där! :)
Nu är jag och Josefine i Nyköping. Vi har precis åkt längdskidor med Anna. Det var första gången någonsin jag stor på ett par skidor, men det gick helt okej. Trillade ett par gånger och det gick inte så fort men jobbigt som bara den var det :D

Skoj eftermiddag på "Väsby Centrum" med Josefine. Lite shopping och en massa provande. Sånt är alltid trevligt! Nu kollar vi på The Big Bang Theori i väntan på att finalpasset ska börja :)


Published with Blogger-droid v2.0.1

Där satt den! ;D

Det blev jag som fick simma i 4*200 laget i alla fall. Första sträckan. Egentligen skulle Emma simmat men hon ändrade sig, och ingen blev gladare än jag. Jag brukar inte simma 200 frisim så det var lite ovanligt. Men jag köttade på, och herre gud vad det gick undan! Öpnnade fyra hundradelar över mitt 100-pers och gick i mål på 2,11,94, vilket är över tre sekunders pers :D Det gick riktigt bra för hela laget och vi är numera även SM-kvalade! Nu är jag dock lite nervös inför 400, för det här 200-loppet var det jobbigaste jag gjort på länge. Men kul var det!


Published with Blogger-droid v2.0.1

Vill mer än jag klarar... typ...

Nu har jag simmat 800 också. Det var ett stabilt lopp, dock en sekund över pers... Till skillnad mot hur jag simmade för ett och ett halvt år sen har mitt upplägg ändrats lite. Jag vet inte om det är med flit eller inte, men annorlunda är det. Numera är jag rätt stark i början, vilket jag aldrig tidigare varit, och jag är väldigt nära pers både på 200 och 400. Sedan orkar jag helt enkelt inte att öka tillräckligt. Men jag får väl vara nöjd. Antar jag.
Det finns bara ett uttryck som funkar i alla sammanhang; ibland måste man bara älska livet (nu är ironin tillbaka i uttrycket). Kom upp efter avsimmet och inser att pappa åkt här ifrån med min telefon, jag tänker "oh no, måste ringa och se till så han inte glömmer ta med den ikväll". Jaadu Erika, vad ska du ringa med hade du tänkt...? Sedan går jag till omklädningsrummet och inser att dörren till den den där jag har mitt skåp är låst. Jahapp, bara att leta upp en i personalen på badet. Hittar en som ser ut som en tjej och frågar om hjälp. Jo, han skulle bara hitta en DAM först... Ajdå... Till sist kom jag åt mina kläder i alla fall. Nu taggar jag inför ett heja-på-alla-kompisar-finalpass! Ha det gött!

200 fjäril!

Då är man på plats i Väsby. Jag och Josse delar rum på Scandic, där vi bor tillsammans med tritonsimmarna. Igår var vi och simmade in och idag började tävlingarna. Jag har precis simmat 200 fjäril. Första 100 gick riktigt bra, ungefär runt pers, sedan orkade jag inte hela vägen så resultatet blev en halv sekund över pers. Men, men det är bara att kämpa vidare!
JSM-tshirt och ny träningsbaddräkt är inhandlade och allt känns fiiiint! Maten vi får här är bra och frukosten är underbar (Scandicfrukost är oslagbar: pannkakor, frukt, äggröra, bacon osv). Ikväll är det dock lasagne, så då blir det att gå ut och äta  med familjen i stället :)

Mot Väsby!

Slutade halv tolv idag, sen gick jag och pratade med idrottsläraren så nu vet jag vilka lektioner jag måste gå på. Nu är jag hemma och packar för fullt. Städar gör jag också. Jag har nåt tvång att jag kan inte åka här ifrån om här är stökigt... Jag försökte tvätta min shampodrabbade väska i duschen men det gick inte. Då frågade jag Helena hur jag skulle göra. Resultat: Helena fixade det! Vad skulle man gjort utan henne?

Om en halvtimme bär det av till Väsby och JSM, tjoho! :D


Published with Blogger-droid v2.0.1

Don't stop believing!



Jag är helt otrolig! Vi fick tillbaka våra fysikprov idag, och på något märkligt sätt fick jag MVG!!! Har inte den blekaste aning om hur det gick till, för jag missade halva den svåra delen, men jag lyckades! Det gjorde min dag. Dock vet jag inte än vad jag får för kursbetyg.
Ikväll var jag och Filippa på skolan för att berätta för niorna hur det är att vara elev på gripen. Kvällen blev dock en flopp, där var en nia... Men vi hade kul ändå! Vi spelade och sjöng i aulan och hade riktigt roligt. Jag är såååå musikalisk :D Som tack för hjälpen fick vi vars en biobiljett! 

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...