Lång skoldag idag. Josse var inte med den här gången, hon var hemma och lyckades hitta fram och tillbaka till ica helt själv. Men jag var i skolan och jag skrev klart min svenska uppsats bland annat.
Nu ikväll har jag och Josse gjort kokostoppar av färsk kokos (jag fick en nöt av tritontränarna i helgen). Vi har kommit på det effektivaste sättet att öppna den, men slänger ner den från balkongen... Sedan rev vi den och gjorde toppar. Alice, Jill och Fanny kom upp och hjälpte oss att äta dem medan vi tittade på Top Model Sverige. Mycket trevlig kväll!
Far jag fick upp min kokosnöt :D
Back to school!
Ett toppen-JSM!
Inatt var det fullbokat på Scandic så egentligen skulle vi bott i Sollentuna, men det ligger betydligt längre bort från badet. Efter Pias envisa tjatande fixade personalen så att vi kunde få bo kvar här sista natten också. Vi fick dock byta rum. Till ett konferensrum. Haha, men det fungerade bra! Det sattes in en massa extrasängar och sen sov vi nästan lika gott där! :)
Nu är jag och Josefine i Nyköping. Vi har precis åkt längdskidor med Anna. Det var första gången någonsin jag stor på ett par skidor, men det gick helt okej. Trillade ett par gånger och det gick inte så fort men jobbigt som bara den var det :D
Där satt den! ;D
Det blev jag som fick simma i 4*200 laget i alla fall. Första sträckan. Egentligen skulle Emma simmat men hon ändrade sig, och ingen blev gladare än jag. Jag brukar inte simma 200 frisim så det var lite ovanligt. Men jag köttade på, och herre gud vad det gick undan! Öpnnade fyra hundradelar över mitt 100-pers och gick i mål på 2,11,94, vilket är över tre sekunders pers :D Det gick riktigt bra för hela laget och vi är numera även SM-kvalade! Nu är jag dock lite nervös inför 400, för det här 200-loppet var det jobbigaste jag gjort på länge. Men kul var det!
Vill mer än jag klarar... typ...
Det finns bara ett uttryck som funkar i alla sammanhang; ibland måste man bara älska livet (nu är ironin tillbaka i uttrycket). Kom upp efter avsimmet och inser att pappa åkt här ifrån med min telefon, jag tänker "oh no, måste ringa och se till så han inte glömmer ta med den ikväll". Jaadu Erika, vad ska du ringa med hade du tänkt...? Sedan går jag till omklädningsrummet och inser att dörren till den den där jag har mitt skåp är låst. Jahapp, bara att leta upp en i personalen på badet. Hittar en som ser ut som en tjej och frågar om hjälp. Jo, han skulle bara hitta en DAM först... Ajdå... Till sist kom jag åt mina kläder i alla fall. Nu taggar jag inför ett heja-på-alla-kompisar-finalpass! Ha det gött!
200 fjäril!
JSM-tshirt och ny träningsbaddräkt är inhandlade och allt känns fiiiint! Maten vi får här är bra och frukosten är underbar (Scandicfrukost är oslagbar: pannkakor, frukt, äggröra, bacon osv). Ikväll är det dock lasagne, så då blir det att gå ut och äta med familjen i stället :)
Mot Väsby!
Slutade halv tolv idag, sen gick jag och pratade med idrottsläraren så nu vet jag vilka lektioner jag måste gå på. Nu är jag hemma och packar för fullt. Städar gör jag också. Jag har nåt tvång att jag kan inte åka här ifrån om här är stökigt... Jag försökte tvätta min shampodrabbade väska i duschen men det gick inte. Då frågade jag Helena hur jag skulle göra. Resultat: Helena fixade det! Vad skulle man gjort utan henne?
Om en halvtimme bär det av till Väsby och JSM, tjoho! :D
Don't stop believing!
Jag är helt otrolig! Vi fick tillbaka våra fysikprov idag, och på något märkligt sätt fick jag MVG!!! Har inte den blekaste aning om hur det gick till, för jag missade halva den svåra delen, men jag lyckades! Det gjorde min dag. Dock vet jag inte än vad jag får för kursbetyg.
Välkommen Aiden!
Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...
-
Hemma i Skåne och firar påsk! Igår var vi hos farfar och Ethel och åt middag och imorgon ska vi till mormor och morfar. Dagen började me...
-
Jag är en djup funderare och jag drar med alla i min omgivning i mina funderingar. Min senaste djupa tanke inträffade för ungefär tio minute...



.jpg)
.jpg)


