~är det nya fall break!
Jag och Øystein fortsätter vårt bakande och idag blev det Napoleontårta. Ifall ni inte visste det, så är det ett helvete att få till hemmagjord smördeg. I alla fall om man försöker läsa norska recept och inte kollar på tutorials på Youtube förrän tårtan är klar. Men även om det inte blev den vackraste bakelsen så smakade den himmelskt och blev extremt uppskattad ("you made my day, this is what I get from bakeries in Spain" - Mariona), och nu vet jag hur man gör smördeg!
Baking Break är kanske ändå inte bästa benämningen. Jag tror Eating Break, sammanfattar det ännu bättre. För förutom tårta så åt jag och Mehdi underbar brunch på Knife and Fork. Sedan dök Brendan upp med köttbullar från IKEA (som han ville mikrovärma, vilket gjorde så ont i min svenska själ att jag tog över tillagandet av hans middag i utbyte mot två köttbullar).
Nu ikväll gick jag och Mehdi till en fotbollsmatch. Vi beställde pizza som levererades dit! Så himla mysigt!
Baking Break
Cookout on point
Det har varit en helt perfekt söndag. Efter frukost bakade jag och Øystein kanelbullar eftersom det var kanelbullens dag för en vecka sedan. Med magen full av bullar gick jag och Mehdi till campussjön och njöt av det fina vädret innan jag gick till poolen för att lära high school-elever att simma. Vi har alla blivit tilldelade en söndag då vi ska hjälpa till med det, så jag och Mariona försökte förbättra en tjejs, Tiffanys, frisim. Det gick faktiskt riktigt bra, kände mig så nöjd!
Tidigare under dagen hade jag kläckt ur mig idén att ha en cookout på kvällen. Killarna nappade direkt, så vid middagstid samlades de simmare som är kvar på campus vid sjön för att grilla. Det var hur mysigt som helst! Vi samlade trä, gjorde upp eld, lyssnade på musik och grillade. Jag åt hamburgare och oxköttskorv med diverse tillbehör som vi tagit från caf.
När det blev för mörkt och kallt återvände vi till Beam och tittade på Pojken i randig pyjamas. Jag har inte sett den förr, men det var en fantastisk film, även om den är sorglig.
Äventyr i Charlotte
Jag var så stolt över min träning igår morse. Klarade ett kick-set som jag aldrig klarat förr och jag simmade på riktigt bra på resten också. Jag tror motivationen kom från att den träningen följs av två träningsfria dagar.
Efter träningen halloweenpyntade jag och Vika hela lägenheten innan jag och Mehdi åkte till Charlotte för att fira hans kompis födelsedag. Det var ett väldigt oorganiserat projekt, och födelsedagslunchen blev en middag. Men det var trevligt att träffa henne och hennes kompisar (som förövrigt är simmare från Queens) och maten var god.
Äventyret fortsatte till Concord Mall för lite shopping. En riktigt bra dag blev det!
Äntligen fall break!
Med endast en lektion denna fredag, går jag på höstlov. Ingen skola förrän på onsdag, och både söndag och måndag är träningsfria. Så skönt så!
Träningarna idag var roliga, och det faktum att vi fått nya linor, en pool för isbad och ett litet tält för regniga dagar gjorde allas tillvaro ännu bättre.
Nu ikväll var maten i caf bedrövlig, så jag bestämde mig för att gå till McDonalds och äta frukost. De lanserade nämligen "All Day Breakfast" i början av oktober, dock nämns de inte att det bara gäller utvalda meal. Inget av det goda serverades. Det slutade helt enkelt med att jag följde med ett helt gäng simmare till Red Bowl och åt sushi. Yum yum!
Det superfräscha gymmet
Ibland är inte morgonträningar så dumma. Tänk er att stå utomhus med strålar från soluppgången i ögonen och göra squats. Det känns faktiskt rätt uppfriskande. Vårt lilla utomhusgym har blivit rätt stort, och jag gillar det!
Förutom det så har våra midterms börjat. Hade prov i Consumer Behavior idag, och det gick bra tror jag.
Nu har vi en dag kvar till höstlov!
The puzzle of motivation
Om ändå alla våra lektioner var baserade på Ted Talks... Väl värda 18 minuter om man är intereserad av psykologi och business!
Något stort och gult på himlen
Som får mina ögon att göra ont. Vad är detta? Någon kallade det sol, och det låter bekant. Det låter som något jag hört förr. I vilket fall som helst, så värmde denna omtalade "sol" upp hela världen, och gjorde det ljust och klart. Jag tror jag gillar det. Dessutom har jag kunnat gå en hel skoldag utan att byta strumpor, och det var faktiskt rätt trevligt.
Mindre trevligt är min onda axel och mina bråkande resident. Hade möte med dem idag igen, och denna gång var även Min RD och Nate med. Det slutade med att vi flyttade ut en av tjejerna. Problem solved.
Bahamasväder
Det låter ju rätt nice att ha Bahamasväder i North Carolina, och det hade varit också, om det var deras sol vi fick... Nu fick vi istället deras orkan. Det har regnat konstant i evigheter nu, och kallt är det också. Jag ska dock inte klaga för städer längre söderut har fått evakueras på grund av regnmassorna. Byggnader är förstörda och skolor inställda, så jag ska inte klaga på mina blöta strumpor.
Parent weekend
Trots lånade föräldrar så hade vi en jättebra dag. Efter träningen åkte jag, Vika och Jess med Griffins föräldrar till Knife and Fork, ett riktigt bra frukostställe. Det följdes av en varm choklad med kolasmak från Dunkin Donuts på väg mot Sea Life i Charlotte. Det var ett supercoolt akvarie med hajar, bläckfisk, ålar, och allt annat man kan hitta i havet som inte är för stort. Vi spenderade två timmar där innan vi åkte vidare till Southpark Mall. Vi gick runt och kollade lite i väntan på ledigt bord på Cheesecake Factory. Väntan var lång men väl värd. Vi fick supergott bröd att börja med innan förrätten bestående av laxrullar och ostigt bröd kom. Sedan var jag mätt. Huvudrätten för min del bestod av pasta med räkor, svamp och krämig sås. Självklart blev det en cheesecake to go efteråt. Jag valde caramel pecan turtle, en brownie, kolasås och pecannöt-cheesecake.
Det har varit en fantastisk dag, och nu är vi på väg hem igen!
Pink cookies
Hade idag i samband med min duty, ett breast cancer awareness-program för mina residents, som gick ut på att dela ut rosa kakor. De var extremt uppskattade! Känner att mina residents är rätt nöjda med sin CA. Förutom det så fick jag ett noice complaint-samtal som jag hanterade utmärkt. Eftersom jag inte får lämna området hade jag och Mehdi filmkväll, och kollade på Spy.
Rent allmänt så har dagen varit bra. Jätteskön träning imorse, rehab en går framåt (får nu även brutal massage för knutar i ryggen), och riktigt bra träning nu ikväll. Oavsiktligt hamnade jag på banan med de snabbare starttiderna på huvidserien, men jag lyckades simma riktigt bra och klarade allting!
Den här helgen är det family weekend, och eftersom varken mina eller Vikas föräldrar kan närvara, så lånar vi Griffins mamma och pappa. Vi ska på äventyr med dem hela dagen imorgon så det ska bli kul!
Hela havet stormar
Eller i alla fall hela bassängen. Jag, Ossian, Leif, Jerome och Eric delade bana på 50or max och jag kände mig som en liten omkringguppande kork i vattnet. Men det gick helt okej ändå!
Hala dagen var faktiskt lite stormig för min del. Efter att haft duty igår kväll och morgonträning och lifeguarding imorse så var jag inte på topp idag. Sedan stressar jag upp mig massor över marketingkursen jag tar. Jag har mer att göra i den enda kursen än i alla andra tillsammans. Intressant och lärorikt, men jobbigt.
Välkommen Aiden!
Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...
-
Hemma i Skåne och firar påsk! Igår var vi hos farfar och Ethel och åt middag och imorgon ska vi till mormor och morfar. Dagen började me...
-
Jag är en djup funderare och jag drar med alla i min omgivning i mina funderingar. Min senaste djupa tanke inträffade för ungefär tio minute...