Let's make a deal!

Jag är en lugn person, med takt och ton, måttfull och balanserad, eller nåt sånt dära. För det mesta. Meeeen ibland måste en lite mindre lugn Erika få sitt utrymme. Jag brukar inte skrika och skälla, men ibland behövs det och trist läge för den som råkar utlösa det... Men sedan känns det bättre!
Annars har det varit en bra dag. Vi gjorde en deal på träningen imorse, så vi fick sluta en timme tidigare. Åtta simmare simmade 50 var av en 4*100 medleylagkapp och slog lagrekordet. Efter det hade vi enskilda möten med Kirk om Fall Frenzy nästa helg. Jag ska simma 500, 1650, 100  fjäril samt lagkapper.
Efter en lång dag bestämde jag och Cait oss för middag på Applebee's. Sååå gott. Sedan kollade vi på basket. Äntligen har basketsäsongen dragit igång igen! Kvällen avslutades med Hunger Games, måste fräsha upp minnet innan premiären av nästa del!

Day by day

Fro-yo och bilracing kan få dagen att bli lite bättre. Instängd på mitt rum, med näst intill inget att göra, har jag blivit en naper. Yes, jag kom nyss på det ordet. Känns som jag sover mer under dagen än nattid. Men som sagt, en tur till sweet frog med ett gäng simmare blev ett härligt avbrott i tristessen. Racet hem gav också en extra kick haha.
Träningarna den här veckan går okej. Det var utlovat en väldigt hård vecka men än så länge är passen mest långa och sånt gillar ju jag. Bästa serien idag var 200-400-600-800 arm, progressivt, och min 800 gick sååå snabbt. Öppnade på 1:01 och gick i mål på 8:38, vilket jag är väldigt nöjd med med tanke på att jag är så sliten att varje armtag gjorde ont från underarmen ner genom hela latsen.

#MCM

Min Man Crush Monday går till Lucas den här veckan, en av mina absolut bästa vänner. Hans kreativitet, energi och positiva tänkande får mig alltid på bra humör, och han ställer alltid upp med en kram. Nu har han börjat blogga, för att få utlopp för sin inre kreativitet och djupet i hans berättelser är enastående. Ta gärna en titt på hans sida och låt er bli inspirerade! The Way I See Life


Höstens skönhet

Ibland behövs en paus från allting, ibland behöver man komma ifrån allt lite, få något annat att tänka på. Jag fick en sådan timme i eftermiddags med Jerome. Vi gick till campussjön och satt där i tystnad och studerade omgivningen. Det är underbart vackert där för tillfället, med löv i alla möjliga färger och nyanser. På vägen dit hade vi sällskap av en hjort. Den höll sig på avstånd, men var ändå med oss ett tag.
Medan vi satt där gick solen ner och en efter en började stjärnorna tändas. Har aldrig sett det förr. Sedan gick vi hem igen i mörkret, genom skogen. Det var definitivt en välbehövlig utflykt.

Swedes!!!

"Hey Erika, keep going, you can just keep going!" ropar Kirk efter min målgång på 200 fritt. Som vanligt simmade jag i princip på samma tid som jag öppnat 1000 på, så han tyckte jag kunde fortsätta några hundra till... Jag kände mig fortfarande energilös, och tiderna var sådär. Men det var en bra tävling. Idag var det betydligt roligare än igår, för nu dök Limestone upp med sina nio svenskar! Åh vad kul att träffa folk med samma språk!

Quad meet

Har haft fullt upp så jag har helt glömt att berätta att det var dags för tävling igen. Denna gång är det utspritt över två dagar. För min del bestod denna fredag kväll av 500 fr och 200 fj. Yep 200 fj... Jag har inte simmat många armtag fjäril sedan förra november, men nu tyckte Kirk det var dags igen. Jag fick välja mellan det och 400 medly, så det var inte riktigt ett val haha.
500 gick bedrövligt. Efter en sömnlös vecka kändes hela kroppen numb och fartlös. Fjärilet gick dock helt okej, endast två sekunder över min bästa tid från förra året.
Eftersom förra årets lagmammas simmare tog examen i våras, har vi fått en ny "team mom" och hon har gjort en superstart! Alla fick två dubbelmackor med jordnötssmör och sylt, samt banan och äpple att äta efter tävlingen. Normalt sätt är det ingen som tänker på eventuella allergiker, men denna mamma frågade i förtid om någon var allergisk. Sedan fick denna någon välja vad för macka hon ville ha istället. Så jag fick en supergod sub med kalkon och grönsaker. Supergulligt!
Nu ska vi hem och sova, imorgon är det 1000 och 200fr!

Höst

Idag är en sådan där typisk höstdag. Allt är grått och mörk, och allt känns så mycket tyngre. Jag vaknade precis upp från en nap, och vinden tjuter utanför fönstret. Det känns väldigt motigt att ta sig ur sängen för att gå och äta lunch... Jag sover fortfarande bedrövligt, och känner mig konstant trött, vilket är anledningen till mina naps.
Jag antar att vi alla behöver perioder som den här. Vi behöver det mörka, trista. Hur kan vi annars uppskatta alla höstens färger när himlen väl är blå? Jag tror inte solsken varje dag ger lycka, bara högre krav. Så till alla er andra som känner som jag idag, tänk på att koppen med varm dryck förmodligen smakar bättre idag. Tänk på att kudden förmodligen är skönare just ikväll. Tänk på att solen kommer bli mer uppskattad när den väl dyker upp...

Braver or faster?

Vet inte om jag helt enkelt har blivit betydligt snabbare än förra året, eller bara modigare, för den här säsongen väljer jag i princip alltid de snabbare starttiderna, och jag klarar det. Igår efter en två timmars nap och lite cheesecake simmade jag på som bara den. 4×400 arm, starttid 4:30 fick som på räls!
Jag har kommit fram till att mitt undervattensjobb har blivit betydligt bättre så när vi kickar försöker jag göra så mycket som möjligt under vattnet. Jag var inte ens sist på gårdagens kick med fenor!

Bildbomb!

Äntligen var simlaget en unit en lördagkväll. Vi höll ihop och vi hade väldigt kul!

Jag, Griffin, Vika och Chad hittade vårt tema
Apartment mates! 
The irony...

Wingate vs Queens

Nu var vårt andra dual meet avklarat. 1000 gick jättebra, förbättrade mig 20 sekunder sendan förra tävlingen, och höll hyfsat jämna splittar. Kirk var väldigt nöjd! Min 500ing var inte lika kul dock. Första 200 var två sekunder långsammare än första 200 från 1000, och sluttiden var endast några hundradelar snabbare än öppningen på 1000. Dock var det tio sekunder snabbare än sist.
Sista grenen var 4×100 fritt, jag hade tredje-sträckan och det gick väl sådär. Allt som allt förlorade både killarna och vi, så vi fick oss en liten utskällning. Trots det var Kirk ändå relativt nöjd med våra prestationer.
Efter en middag på Boston Market är vi nu hemma och laddar inför halloweenfirande. Griffin kom på besök och hade med sig cheesecake från cheesecake factory, Oreo Dream Extreme... Jeeeez vad gott! Bra kille det dära!

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...