När coacherna travar in i simhallen, fullastade med kartonger, blir man lite som ett barn på julafton. Dagens leverans innehöll Nike Free-skor. Satt ju perfekt! Gjorde dagens landträning ännu bättre haha. Vi körde test idag, hur många pull-ups, full sit-ups och push-ups vi kunde göra under 40 sekunder för varje övning (klarade 8, 27, 33).
Gårdagens träning var ännu roligare. Säsongens första stadium stairs! I två grupper joggade vi till footballsplanen med en 40lbs- och en 35lbs-vikt inom varje lag (mina nyckelben är uppskrapade efter den studsande vikten). Väl där skulle hela laget springa upp och ner en väldans massa gånger medan två personer stod på toppen och höll vikterna över huvudet. Efter det sprangs det mer medan vi turades om att göra plankan och vifta med tunga rep. Passet avslutades med gemensamma bålövningar. Om någon fuskar blir alla bestraffade så vi hejade på varandra och sjöng högljutt för att hålla modet uppe!
Gårdagens simning avslutades med en bentestserie. Hundringar, första på starttid 2:00, därefter droppades fem sekunder varje hundring ner till 1:10. Jag klarade 1:35 och fick efter mitt försök på 1:30 lämna bassängen (notera att jag inte var först ut!!!). Vika, Kelly och Leigh-Ann klarade allihop, så grymt!!!
Shoeeeeesssss
Volleyboll
Igår drog volleybollen igång och enligt tradition ska våra freshmenkillar gå all in för att supporta laget. Och det gjorde de minsann! Det är så härligt med folk som inte har något problem med att bjuda på sig själv.
Inga glada coacher
Problem på problem... Tydligen så betalar inte skolan längre för att vi stannar här under loven för att träna längre. Detta gör att alla våra lov blir några dagar längre, och att coacherna blir arga. Det försvårar, och fördyrar, även vårt planerade träningsläget i vinter.
För att göra träningssituationen ännu värre så får vi inte vara i gymmet efter sju på mogonen för då kommer vi skrämma iväg allt vanlig folk. Sååå säsongen ser ut som så här: en timme i gymmet måndag, onsdag, fredag. Tre timmar varje eftermiddag samt två timmar lördag förmiddag. Ingen är nöjd. Men det är bara att göra det bästa av situationen...
Förövrigt så trillade vårt köksfönster in idag. Hello maintenance!
Bakery Byrum
Dagens sju timmar långa projekt var brödbak à la Norge. Öystein har under den senaste veckan genomsökt varenda mataffär för att hitta alla ingredienserna till detta bröd. Det han inte kunde hitta på hyllan, beställde han online. Så större delen av dagen var vi engagerade i bakandet (förutom ett litet break jag tog för att simma av mig lite).
På kvällen kom Mariona över till killarna och lagade spansk tortilla de patata som var klar lagom till brödet. Åh vilken middag vi hade! Halva laget kom över och smakade!
Lördag
Träningen igår var inte hård. Började med en timme yoga och sedan en timme simning. Medan Vika och Griffin spenderade eftermiddagen på bio, hängde jag vid poolen och blev grillad. Jag bad Vika ta med en liten popcorn hem, och hon dyker upp med världens dunderbox haha. Har jag en bra roomie eller har jag en bra roomie?!?!
Efter middagen gick jag och Jerome för att hitta en annan sjö än den vanliga. En "hajk" vi planerat ett par dagar. Tyvärr så var det så fruktansvärt snårigt och mycket buskage, så vi hittade aldrig sjön.
Däremot hittade vi en stor äng med eldflugor! Så det blev en värd vandring i alla fall.
Challenges are on
Dom ni kanske kommer ihåg var vi tvungna att utmana en upperclassmen förra året för att få en badmössa. Det gäller även årets freshmen, and now it's on! Leigh-Ann började igår med att utmana Sofi (vår snabbaste simmare) på 100 fritt. Leigh-Ann vann med två sekunder, och endast 3 tiondelar från poolrekordet! Helt stört! Det här kommer bli ett snabbt år. Jag gillar dessa utmaningar. Alla vi står och hejar som galningar på på våra upperclassmen.
Efter träningen igår åkte jag, Vika, Griffin och Leif till Olive Garden. Sååååå gott! Har saknat den restaurangen.
Sliten
I can tell you girls are tired now, you're all so quiet. No "let's go, girls" or "keep it up" from you today - Bailey
Den hårda träningen börjar märkas nu. Vi är alla slitna och lite dämpade, men vi kämpar på som bara den i alla fall. Landträningen igår gav armarna och överkroppen en rejäl omgång. Detta mixades med löpning (fortfarande en bit över 30 grader varmt). Simningen är mest fokus på andningskontroll.
Igår körde vi en massa kedjesim, där en person simmar arm och en annan håller i benen och simmar ben. Jag och Luisa teamade, och så länge jag var arm gick det riktigt bra. Som Luisa sa "you're so good at not using your legs"...
Höjdpunkten igår måste ändå ha varit middagen. Har aldrig ätit något så gott på skolan förr. Jag till och med drömde om denna pastarätt i natt...
Blir en bild från häromkvällen när det åskade! Allt ljus i bilden (förutom gatlampan) kommer från blixen.
Thunder!
Vi hann precis bli klara med träningen sen kom regnet. Och åskan. LOVELY! Älskar som sagt oväder, speciellt när man kan dela det med någon. Eller typ halva campus. Varenda balkong var full med folk som stod och stirrade på idioterna som slängde sig och gled i sörjan ute på gräsplanen mellan byggnaderna i beam. Det dröjde dock inte länge innan jag blev en av idioterna.
Det blev ett härligt break mitt i allt pluggande!
Officiell träning igång!
Jarrå nu kör vi! Börjar säsongen med två veckor av tretimmars-pass på eftermiddagarna, och det känns fint. Igår blev det en och en halv timme i bassängen och därefter lika länge på land. Det har köpts in långa, tunga rep som vi står och viftar med. Det är helt bedrövligt tungt, men ska man bli stark så ska man! Kvällen igår ägnades åt lite handstående.
Imorse var jag ute och sprang igen. Denna gång var vi lite fler. Trist nog för Vika så hade jag missat att stänga av ett av mina alarm. Därefter låste jag mig själv ute, så jag tror jag väckte henne ungefär fyra gånger inom loppet av 80 minuter imorse... Förlåt!
Ny adress!
I fall någon vill skicka nåt till mig ;)
Erika Kaspersson
Wingate University, PO Box 2029
205 Main Street
Wingate
27184 North Carolina
Välkommen Aiden!
Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...
-
Hemma i Skåne och firar påsk! Igår var vi hos farfar och Ethel och åt middag och imorgon ska vi till mormor och morfar. Dagen började me...
-
Jag är en djup funderare och jag drar med alla i min omgivning i mina funderingar. Min senaste djupa tanke inträffade för ungefär tio minute...