Nu är mitt freshmanår officiellt över. För nio månader sedan fundreade, sorterade och packade jag allt jag kände att jag ville få med mig hit över Atlanten. Nu sitter jag i samma situation och försöker fundera ut vad jag ska ha med mig tillbaka. Om jag någonsin kände att jag hade två parallella liv när jag bodde i Nyköping, så är den känslan tio gånger förstärkt nu.
Det senaste året har varit spännande, utvecklande och fyllt med nya erfarenheter. Överlag har det varit riktigt bra, även om det har funnits vissa motgångar. Jag har alltid vetat vad jag vill och jag har haft mina mål, men det här året har jag varit lite vilsen. Jag har försökt fokusera på att hitta mig själv, och komma fram till vad jag vill. Jag är inte säker på att jag gjort framsteg i den processen, men jag vet så mycket som att jag trivs med mitt liv och vill tillbaka nästa år.
Träningen här har varit brutal men extremt givande och rolig. Mycket variation och ett underbart lag att träna med. Efter att ha deklarerat mitt major som marketing, har jag i alla fall en plan för de kommande åren. Men som i alla situationer så är det människorna som man omger sig med som avgör standarden, och i det fallet är jag definitivt lyckligt lottad. Även om många av mina vänner anting byter skola eller tar examen, så har jag många kvar att längta tillbaka till i höst!
Tack för ett grymt år, nu taggar vi sommarlov! Wingate, it's been real.
It's been real
Roomie less
Happ, nu har Vika dragit. Rummet är så tomt!! Eller ja, hela skolan är rätt tom... Kan inte riktigt fatta att jag inte kommer träffa alla på över tre månader. Vad ska jag göra utan laget?? En vecka kvar, sedan är det min tur! Men först, sista finals.
Närmar sig slutet
Det börjar bli så tomt här. Så många har lämnat och alldeles för få kommer tillbaka. Simlaget förlorar 17 simmare, varav endast 10 är seniorer. Massor av kompisar utanför laget kommer inte heller tillbaka. Gillar det inte.
Det packas förfullt i vårt rum. Vika och Griffin åker idag, så sedan kommer jag vara rommielös i tre månader. Vi hade i alla fall en mysig kväll ute för middag igår. Vika beställde en enorm burgare som istället för hamburgarbröd hade två grilled cheese med bacon och pommes. Vi var tre andra som försökte hjälpa henne att äta den men det såg ändå knappt ut som någon rört den haha.
Idag har jag solat och försökt plugga lite, men det gick ingen vidare, så nu väntar jag på att biblioteket ska öppna.
Four down, one more to go
Bestämde mig för att vakna tidigt och springa en runda, och det var den bästa idén på länge! Det var så himla vackert ute, och halv åtta på morgonen var temperaturen perfekt. Sprang bort till campussjön och sprang några varv där innan jag sprang hem och åt frukost. Solen strålade och gässen lät. Det var helt underbart tills jag fick munnen fylld av spindelväv. Det blev en bra start på dagen!
Sedan tänkte jag plugga men jag somnade. Provet gick bra i alla fall. Efter det började jag packa... Herre gud, det här är inte lätt. En del ska jag ha med hem men det mesta ska jag skicka med Cait för förvaring hos henne. Problemet är bara att hon åker redan på måndag medan jag stannar till nästa söndag. Så jag har en hel del grejer som jag behöver här (typ täcke) men som jag inte vill ha med till Sverige. Så nu gäller det att tänka till. Just nu är rummet KAOS och får jag inte ordning på det snart så får jag hitta nån annanstans att sova.
Förövrigt så slog jag nyss mitt rekord på 2048. Om ni inte redan spelar det, så börja aldrig. Beroendeframkallande som bara den, och utan tvekan anledningen om jag failar gps-kursen.
Keep it up
Idag ringde alarmet klockan sju och det blev lite spurtpluggande innan dagens första exam, sociologi. Provet kändes bra så jag är inte direkt orolig. Direkt efteråt gick jag och simmade i 40 minuter, åt lunch och råpluggade inför exam nummer två. Den här gången är jag orolig... GPS - bible studies, bestod bland annat av fyra uppsatser. Hade ingen aning om någonting, så förlitade mig helt på bibeln och min förmåga att ordbajsa. Tog föralltid att bli klar. När jag var klar var jag helt slut i huvudet så det blev en till träning innan jag fortsatte plugga inför morgondagens prov. Wish me good luck!
PE - check!
Ställde alarmet på åtta imorse, pluggade till halv två, skrev min första final på 15 minuter, åt lunch, fortsatte plugga till klockan tre, tog en 45 minuters nap, tränade i två timmar, middag, pluggade till nio. Sedan gick det bara inte mer. Precis som förra terminen ordnar skolan "refuels" varje kväll. Idag bjöds det på cinnabon-kanelbullar. Supergott! Det som var tänkt som ett study break blev study end och jag och Vika gick runt och socialiserade istället.
Let the struggle begin...
Nu börjar hell week. Har min första finals idag halv ett. Sedan har jag två imorgon, en på fredag och en på måndag. Campus har quiet hours hela vecka, och man kommer inte se en kotte ute.
Igår hade vi reading day, vilket innebär att de ger oss en hel dag till att förbereda inför proven. Sorgligt nog är det roligare att spela volleyboll och titta på Games of Thrones än att plugga...
Swim team or track team?
Ja man börjar undra... Är så out of swim shape så det är pinsamt, men springa kan jag. Vi har tränat som blådårar men det har varit mest på land. Nu under finals week har vi ingen obligatorisk träning så vi tränar själva. Jag gick och simmade imorse och det var kämpigt. Men, men det är bara att gneta på.
Igår hade vi bankett för alla idrottare, en massa awards delades ut och så fick vi middag. Det var det segaste jag varit med om. Fyra timmar av stillasittande. Tog så lång tid att jag var hungrig igen innan det var över!!! Simlaget och simmare var nominerade till massor med awards men vi vann väldigt få. Jag tror helt enkelt att de som avgör inte riktigt förstår simning...
Efter det firade vi reading day eve, och nu, idag, börjar råpluggandet. Peace out.
Great weekend
Det har varit en bra helg. Vädret hat varit toppen så det hat solats i flera dagar nu. I lördags hade baseball sin sista match så skolan bjöd på frozen yoghurt. På kvällen firades Chris och Luisas 21-årsdag.
Söndagens huvudevent var simmarnas årliga paper plate awards ceremony. Alla får en utmärkelse i form av en papperstallrik för något, oftast väldigt oanständigt, de gjort under året. Det är sophomoresen som gör awardsen. Det var kul, och en del var nästan elaka, men man får ta det med en nypa salt.
Idag har jag tränat och nu väntar jag på att vi ska ha teammöte och sedan banquet för idrottarna här.
Spring Gate
Igår var en bra dag. Vår ena coach har tränat ordentligt de senaste halvåret, sedan han antog utmaningen att slå vår snabbaste tjej på 200 fritt, och igår var det dags för loppet. Jag tror det var första gången sedan conference som hela laget var samlat haha. Alla var där för att heja, till och med Kirk! Bailey var både toppad och rakad, han gick verkligen all in, och bra gick det. Han simmade på 1:46 och slog Katies bästa tid!
På kvällen gick jag och Alex till Tokyo för middag. En billig men god japansk restaurang. Därefter gjorde jag mig redo för Spring Gate. Tre olika artister kom, men jag såg bara den sista. Innan dess hängde vi freshmen i Camden men en massa folk, bland annant mina froomies (som jag ska bo med nästa år).
Konserten var helt okej, hade ingen aning om vem han som spelade var men det var bra ändå!
Color run
Igår sprang jag 5 km color run efter träningen. Större delen av laget gjorde det. Det var hur kul som helst! Jag sprang med Lucas och vi kämpade på bra. Lite här och där stod funktionärer och slängde färg på oss. Löpningen följdes av ett lyceum, en konsert, där vi fick ännu mer färg över oss. Mitt hår var knallgrönt, och det tog en halvtimmes duschamde och tre omgångar av schampo för att bli av med det... Men jag fick i alla fall en gratis t-shirt!
Välkommen Aiden!
Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...
-
Hemma i Skåne och firar påsk! Igår var vi hos farfar och Ethel och åt middag och imorgon ska vi till mormor och morfar. Dagen började me...
-
Jag är en djup funderare och jag drar med alla i min omgivning i mina funderingar. Min senaste djupa tanke inträffade för ungefär tio minute...