The Grove

Omg, bästa hamburgaren jag någonsin ätit. Vi gick till nåt ställe där man kunde designa sin egen hamburgare. Har aldrig ätit något så gott förr! #foodorgasm
Efter middagen börjades fixandet för kvällen. Den här gången drog vi till något mer bar-liknande ställe. Oh gosh vad alla var på en... men jag hade kul ändå! Hemfärden blev dock lite strulig men hem kom jag. Efter att jag misslyckats som wing woman åt vär chaufför gick jag och Maddie och gjorde cheese quesedilla och nu är det läggdags! Peace out!

King of Diamonds

Efter en heldag på beachen, drog vi till en stripklubb igår kväll. King of Diamonds hade college night så stället var knökfullt. Det var helt sinnes vad stripporna var duktiga haha! De hängde i taket, 15 meter upp, nakna, upp och ner och med skakande rumpor. Det var en väldigt intressant upplevelse. Dock tyckte jag de gick för långt när de i slutet mot kvällen drog igång "tuition Tuesday" vilket innebar att en massa collegetjejer fick gå upp och visa vad de kunde medan dollarna regnade ner över dem.
Idag planerar vi att hänga här på campus under dagen och gå ut på en mer normal nattklubb ikväll!

Bättre röd än vit

Mitt livs motto. Just nu känner jag för ett bad i aloe... Började dagen med Jillan vid ute poolen och därefter, när Anna vaknat, gick vi och simmade. Blev en 3000ing och det var så skönt att simma ute! Men därav brännan...
Hela eftermiddagen tillbringade vi på ett köpcenter. Blev en massa nytt till garderobe, samt en glass. Vi lagade supergod grönsakswook med pasta till middag. Resten av kvällen blev inte jättelivad, men vi hade trevligt med ett gäng folk från skolan!

Spring Break 2014

Äntligen är spring break här! Just nu befinner jag mig i Miami med bästa Anna och Jill. Jag kom hit igår kväll. Eftersom det blev lite sent fick jag köra en ombytning och sminkning på flygplatstoan. Behöll dock mina sneakers på ifall jag skulle behöva fly haha! Tog en taxi till Bayside och mötte alla där. Sedan tog vi oss till Off the Hookah. Någon i Annas lag kände en snubbe som fixade in oss där. Vi hade så himla kul! Ja, förutom att vi tappade bort Jill men det löste sig! På morgonen åkte vi hem, nio pers i en fem-mannabil.
Idag åkte vi till South Beach med samma gäng som vi träffade igår. Där var extremt mycket folk! Det var jätteskönt att bara sola och bada hela dagen.

Viktigt möte

Hade möte med coach idag. Jag var så nervös, för en hel del simmare har fått ta så mycket skit av honom. Men det gick okej! Vi pratade om min säsong och jag talade om vad jag ville med framtiden och så vidare. Återigen upplyste han mig om hur svag jag är. Han är imponerad över hur snabbt jag simmar med tanke på hur klen jag är. Vet inte om det är en komplimang eller inte...
Hur som helst, jag gick direkt från mötet och vann bänkpresstävlingen för viktklassen 120-135lbs. Det var ju värsta grejen! Massor med publik och hur seriöst som helst. Antingen var det nerverna eller min träningsvärk, men jag var inte ens i närheten av vad jag gjorde sist haha.

Yeah I'm strong enough!

Hade en något mindre produktiv träning igår kväll. Körde ett "butts and guts"-pass och tänkte köra ett till pass, men det verkade så lamt så jag hängde i gymmet i stället. En massa sport management-elever var där och höll i en bänkpresstävling. Efter en bra stunds övertalning fick de mig att ställa upp... Haha jag är nog den svagaste i laget men försöka kan man ju! Den roligaste delen av historien är att jag idag fick ett sms som gratulerade mig till min finalplats i tävlingen. Så imorgon ska jag tillbaka och bänka ännu mer hahahahaha.
Efter det hade ett gäng simmare ett businessmöte. Vi ska starta en business och Lucas är vår ledare. Han gick verkligen all in, med powerpoints och hela köret. När det var över släpade jag med Laura och Öystein för att titta på finalen i intramural-basket.

Who am I?

Ahapp nu har vi minusgrader igen. Ja, jag pratar mycket om väder, men det är fascinerande här. 25 grader vart i söndags, minus 4 i morse. Brrr.
Två till prov avklarade nu. Dessutom han jag med ett lyceum. Det var faktiskt rätt intressant!  Det handlade om arbetsintervjuer, hur man ska presentera sig själv och hur viktigt det är att veta vem man är. Det fick mig att inse att jag inte riktigt vet vem jag är. Kunde knappt svara på någon av de hjälpande frågorna och när vi skulle rita en bild av hur vår framtid ser ut ritade jag ett lejon. Det är min nivå för tillfället. Jag tror jag vill till Afrika och jobba efter college. As they said, you gotta dream big...

Snart så!

Två prov idag, fyra kvar den här veckan men sedan är det SPRING BREAK. Bokade flyg till Miami imorse, så nu känns det verkligen att det är på riktigt. Om bara några dagar är jag återförenad med dessa brudar! Kan inte fatta att det redan gått ett år sedan vi satt och planerade spring break tillsammans haha.

Partaj

Det blev en superkväll igår också! Började på en av golfarnas 20-årsfest. Förvånande nog dök en hel del simmare upp där också. Därifrån gick vi vidare till Beams och sophomorekillarnas lägenhet. Längtar tills nationals är över och hela teamet kan vara med, det är lite tomt nu haha. Men vi hade kul ändå! Jag och Alex var runt i pricip hela beams quad, men för en gångs skull var jag ändå mest med simmarna. Det bästa var att två av killarna fick göra ett naked lap eftersom de förlorade i bear pong.
Vid två någon gång blev vi hungriga, så vi var ett helt gäng som åkte till cookout. Jag kommer bli fet om det fortsätter så här haha. Avslutade kvällen med Bob's Burgers (en tv-show).
Vaknade sent idag, och efter intressanta genomgångar av gårdagen med de andra freshisarna åkte vi till Dunkin Donuts för frukost!

Cookies!

Ibland känner man bara att idag, idag kommer det bli en bra dag. Just nu sitter jag i trunken på Chris truck. Jag och tre av ryssarna lånade den för att shoppa. Mitt stoltaste köp var en box med girl scout cookies. En massa småtjejer stod utanför walmart och sålde kakor, och gammal scout som man är kände man för att bidra. Deras mål är att ta sig till Savannah där girl scouting började. Vi köpte fem boxar av samoa cookies...
Därefter åkte vi vidare till TJmax men jag hittade inget kul så därför sitter jag nu i trunken på trucken och solar ;)

Fredag kväll

Det bästa med off season är att man kan göra som man vill, och man behöver inte ha dåligt samvete för att man inte tränar en dag. Sedan, om man heter Erika Kaspersson, så mår man dåligt av en oplanerad träningsfri dag i alla fall. Men kände mig inte helt tillbaka från jordnötschocken igår så det blev en lugn dag. På kvällen gick jag på ett artlyceum, en show framförd av high schoolbarn, de var riktigt duktiga!
Eftersom vi redan var så uppklädda passade vi på att gå på en dans som skolan arrangerade. Det roligaste jag hade där var när jag, Leif och Öystein stal heliumballonger. Det börjar bli en vana nu... snart kommer jag säkert själv flyga iväg. När vi gav upp dansen gick vi och firade Niklas (svensk) 22-årsdag.

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...