Julen 2020


Årets höjdpunkt – julen – har nu passerat och trots omständigheterna hade vi en fantastisk jul. Vi började redan den 20e med att åka och hälsa på farfar, iklädda munskydd och på säkert avstånd. Det var så kul att ses en liten stund och få överlämna presenter och mat. Sedan var det ju inte långt kvar till själva julafton!


Jag började såklart dagen med att se klart julkalendern (den har faktiskt varit riktigt bra år!) och dricka en kopp av mitt julkalenderte, innan vi packade julklapparna och åkte till mamma och pappa. Traditionsenligt var Kalle Anka igång, men egentligen är det nog ingen som vill se den. Dock bjöds det på favoritglöggen under tiden så det var ju inte så dumt!





Julbordet som följde var helt magiskt gott! Jag tror nog Janssons Frestelse och allt det hembakta brödet toppar listan av favoriter. Men även den hemgjorda kålen och rödbetssalladen var riktigt goda. Innan vi orkade med gröten bytte vi julklappar. Jag tyckte överlag att alla hade köpt riktigt fantastiska presenter i år! Själv fick jag en massagepistol, jobbskor, träningsbyxor, en värmefilt och lite annat smått och gott. Mehdi fick bland annat en borrmaskin och en airfryer, och gemensamt fick vi lite hundgrejer – dessutom letade mamma fram alla Pepsis gamla valpgrejer som vi fick låna! Mamma och pappa fick varsin Garminklocka så båda försvann snabbt in i teknikens värld.





Självklart passade vi även på att spela julklappsspelet där jag fick en fruktansvärd nackmassagekudde som garanterat ger vibrationsskador. Det var som vanligt riktigt hetsigt men roligt!

Mehdi och jag bodde kvar hos mamma och pappa över juldagarna och vi ägnade juldagen åt att äta, montera mammas fågelbord, titta på fåglarna, titta på julfilm, samt träna. På annandagen åkte vi iväg för att fira jul med pappas sida av släkten. De var riktigt trevligt och väl coronaanpassat med bordsfördelning baserat på generation. Även julklappsspelet var coronaanpassat då vi faktiskt inte skickade runt presenterna utan vi numrerade dem och så fick man ropa ut vilket nummer man tog. Denna gång fick jag ett te!









Efter mycket – och god – mat, avslutade vi julfirandet för den här gången. Jag är så nöjd och glad över hur fin även denna jul blev 
😊

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...