Jul i vårt hus!

Nu är det min favoritmånad och min absoluta favorittid på året. Hela december är bara lycka för mig. Vi drog igång första-adventshelgen med storstädning och fullt pyntat. Vi har även hängt upp belysning i häcken så vårt lilla radhus lyser inifrån och ut. Familjen kom förra helgen och hjälpte till att klä granen innan vi satte oss och pysslade med dörrkransar. Min favoritflorist från Kreativa Blomster ordnade med ”kranskassar” så vi kunde dekorera dem själva. Personligen är jag väldigt nöjd med resultatet! 










Slänger in lite bildet på huset också eftersom jag tycker vi fått det så fint här :) 








Självklart fikade vi också! Jag hade gjort en saffranskladdkaka och ”Christmas crack” som vi åt med Wapnö Glögg till. Alla julmarknader är ju inställda så vår årliga tur till Halmstad och Wapnö julmarknad blev ju tyvärr inte av, men som tur var hade vi en flaska glögg kvar från förra året. I ett försök att skapa lite julkänsla höll Östra Torn i en mini-marknad med ca 4 stånd med hantverk och försäljning av glögg och pepparkakor – vilket vi tog oss igenom på 5 trevliga minuter. Jag är ändå väldigt tacksam över den sammanhållning som ändå verkar finnas i vårt lilla område här. 




Jag måste också uttrycka min glädje över årets Black Friday (week…). Vi är klara med alla julklappar redan och vi har kunnat köpa jättebra grejer till fantastiska priser. Vi passade bland annat på att beställa vår Thermomix som vi fick av Mehdis familj i bröllopspresent. Det är en multiköksmaskin som påstås klara i princip allt. Vi har precis börjat testa den och har bland annat gjort olika smoothies, potatissallad, lax med ris och grönsaker, och risgrynsgröt. Hittills är vi supernöjda!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...