Julbak!










Vad är advent, jul och Lucia utan lussebak?? Vi samlades allihopa hos mamma och pappa i lördags för att baka lussekatter och som vanligt gjorde vi både med och utan saffran. I år tappade vi nog storlekskonceptet något, vilket resulterade i relativt få men enorma bullar. De blev väldigt goda i alla fall! Vi passade även på att göra ischoklad – vilket så klart också är ett måste – i smakerna mint, apelsin, hallon och kakao/ej smaksatt.

Då den påsen bullar Mehdi och jag tog med oss hem tog slut rätt snabbt, fick vi baka mera! Vi passade på att testa vår Thermomix till detta och följde det tyska (???) receptet som redan fanns i appen. Detta var ett av de lättaste sätten jag nånsin bakat på, men vi får jobba lite på att hitta ett bättre recept. Känner jag Mehdi rätt kommer vi nog få baka snart igen ändå… 


För att öka på julstämningen ännu mer cyklade vi ner till stan häromdagen och promenerade runt. Jag har sagt det förr, men Lund är så otroligt fint på vintern! Marschaller överallt, ljus, granar, isbana – ja allt möjligt som gör att man får lite extra julkänsla. Nu, med mindre än en vecka kvar till jul, och jag kunde inte vara mer nöjd med allt!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...