Tillfälligt återanställd på Qlik!



Sista november var officiellt min sista dag som vice Edil/husförman på Studentskegården och det kändes tryggt att lämna över ansvaret till Karin (min zoom-master). Sedan fick jag njuta av att bara ha ett enda deltidsjobb i en hel vecka innan det var dags att överbelasta vardagen igen. Ni vet the Grinch? Jag är motsatsen, jag räddar julen. Nu har jag kanske lite hybris här men det var faktiskt så att Qlik – som sa upp alla studenter i våras på grund av pandemin – nu kom och bad om hjälp. Efter att jag träffat på en av cheferna för någon vecka sedan hade hon tydligen börjat fundera på om jag kunde stärka upp ett av teamen nu under årets mest hektiska månad varpå hon hörde av sig. Så efter en rekordsnabb anställningsfas är jag, sedan i tisdags, återigen anställd av Academic Work för Qlik.

Alla är helt på det klara med att jag går i skolan och redan har ett jobb, och de tar tacksamt emot alla timmar jag kan avvara. Det är lite roligt att känna mig så behövd faktiskt! Sen är det lite mindre roligt att inse hur snabbt man glömmer saker… Men nu, efter första veckan, börjar det ändå komma tillbaka och jag känner att jag är med på banan igen.

Nu har Julia och jag avslutat vår kandidatuppsats, så den får ligga och vila tills i vår då det är dags för opponering. Vi har haft fantastiskt stöd av våra handledare och det har faktiskt varit ett riktigt roligt projekt. Nu känns det dock väldigt nervöst och ovant att återgå till en ”vanlig” kurs imorgon, med fullspäckat schema. De mesta kommer vara online, men vi kommer ha något enstaka praktiskt moment i skolans lokaler.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...