Vad hände med April?

Det var ju nyss mars och nu är det helt plötsligt maj?! Det känns som nåt fattas däremellan. Typ våren? Det har helt seriöst gått från snö till högsommar utan det trevliga mellanstoppet våren. De senaste dagarna har det fullkomligt exploderat här. Buskar och träd blommar för fullt och fåglarnas kvitter är tillbaka. Eftersom våra hyresvärd inte stängt av värmen och satt igång ACn så sover vi med öppna fönster, och man vet att vintern har varit lång när man inser att man inte bryr sig om man blir väckt av sol och gåskacklande klockan fem på morgonen.
Jag har hittat ett nytt trevligt ställe att springa på. Det ligger precis mitt emellan jobbet och lägenheten och består av en trädkantad runda som snirklar sig omkring två sjöar. Det är helt magiskt vackert och två varv blir ganska så exakt sju kilometer, vilket numera är perfekt för mina återhämtningsrundor. Tänka sig att för bara några veckor sedan, var samma sträcka en utmaning! Med bara två veckor kvar till mitt halvmaraton så är det lite nervöst, men jag håller tummarna för att benen ska hålla!
Veckans höjdpunkt var dock att Emma helt spontant bokade en resa hit i juni! I tio dagar ska hon vara här och jag ska visa henna allt som finns att se, och jag ser så himla mycket fram emot det. Det var alldeles för länge sedan vi sågs.
Angående min egna vistelse här, om jag förstått alla regler och lagar rätt, så blir det så här: om mitt visa inte är medtagen I lotteriet eller om det blir avslaget innan 20 augusti, så åker jag hem. Om det blir avslaget efter det, kan jag stanna tills maratonet är över och sen åka hem. Så allt jag kan göra är att vänta och se!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...