Happy World IBD Day!

Det finns en dag för allt, och idag är dagen då IBS ska uppmärksammas lite, och det gör jag genom att förbereda inför morgondagens halvmaraton, som i sin tur är en förberedelse för höstens maraton som springs för Crohn's and Colitis Foundation of America. Vill ni också uppmärksamma dagen och göra en insats för alla miljoner människor som inte kan lita på sina magar? I så fall, klicka här!

Jag har nu under 6 veckors tid försökt bygga upp min distansutveckling för att kunna ta mig an morgondagens lopp. Jag än inte på den nivån jag i höstas hoppades jag skulle vara, men som alla säger, man är inte en riktigt idrottare om man inte vid nåt tillfälle får tampas med skador. Förra veckan kom ett litet bakslag och jag har fått känningar i benen igen, men det är under kontroll och jag planerar att genomföra loppet. Hur snabbt det kommer gå tänker jag inte sätta några krav på. Tyvärr.
På kiropraktorns order har jag fokuserat på mentalt lugn den här veckan, snarare än fysiska förberedelser. Jag har hållit mig till min träningsplan, med undantag för ett pass för en vecka sedan som fick kortas ner, och nu har jag spenderat de senaste dagarna med kompisar och trevliga miljöer. Jose, från Wingate, har flyttat till St. Louis, så han kom och hälsade på häromdagen, vilket vi firade med fruktsallad. Igår var jag på den lokala restaurangen här med vår granne Edward, och idag tog jag en lång promenad med Martina och hennes hund. Jag har även varit och rekat startområdet och hämtat upp min nummerlapp så jag är så redo jag kan bli. Ikväll blir det pasta med köttfärssås och imorgon går startskottet klockan 07:05 på morgonen.

Det är lite tomt och ensamt utan Mehdi, som passade på att åka hem och överraska familjen förra veckan, men som tur är kommer han tillbaka på tisdag! Som jag ser fram emot det!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...