Lite motivation för mig

Med rehab och veckliga besök hos kiropraktorn så går läkandet av benen framåt sakta och förhoppningsvis säkert. Med nytt hopp om att så småningom vara tillbaka på löpbanan har jag nu anmält mig till Chicagoland Spring Half Marathon i maj. Alex, min kiropraktor, är hoppfull så det get mig hopp. Det går den 20 maj så då har jag nåt att fokusera på när jag är ensam hemma i två veckor. Mehdi har nämligen bokat flyg hem för att överraska familjen så han åker den 9 maj och kvar blir jag. Själv har jag för tillfället tyvärr inga planer på att åka till Sverige inom snar framtid eftersom det här med semester inte riktigt är en stor grej här i USA... Jag har dock bokat flyg till Charlotte över nationals så jag kan träffa alla simmare igen. Det ska bli så kul att komma bort en helg och träffa alla igen! Längtar helt otroligt mycket! Jag flyger nästa onsdag, den 14e, efter jobb.
Annars så har våren kommit med strålande sol och plusgrader. Det firade vi med att grilla på balkongen i eftermiddags! Med vår och sol längtar benen extra mycket efter att springa och jag anmälde mig även till en 5km foam run i Augusti tillsammans med Mehdi och Martina. Det är ett tag kvar, men kul att ha något att se fram emot!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...