Hur kan jag ha glömt?

Häromdagen strosade jag runt på Walmarts - vilket är livsfarligt. Man går in för att köpa ägg och kommer ut med badskum, persilja, linser, en ny slev och en massa annat man inte behöver medan äggen på nån vänster glömdes bort. Hur som helst, i mitt strosande la jag märke till alla påskdetaljer som dykt upp och tänkte att det är så typiskt amerikanskt att ha dekorationer till varje litet tillfälle. Sedan slog det mig att man ska ju faktiskt dekorera till påsk!!! Jag, drottningen av alla dekorationer, har glömt hur man firar påsk. Jag har helt glömt bort att ett påskris ska pyntas och sättas på bordet. Jag har glömt att man ska hitta snea kycklingar I vartenda litet hörn. Jag har glömt att en läskig häxa på en kvast ska hänga från fönstret. Hur har jag lyckats glömma påsken??? Det kan vara betyda en sak, det är dags att komma hem.
Men eftersom jag inte kan komma hem än så får jag fortsätta ta mina barndomstraditioner hit. Svenska, klassiska påskägg existerar inte här, men istället har jag assisterat påskharen i hans inköp av påskgåva: en Godiva-chokladkanin. Den, tillsammans med ett kort, ska gömmas i vår lilla etta så Mehdi kan få gå på skattjakt nästa helg. Inte för att han bryr sig så värst mycket, men jag vill introducera alla våra traditioner, även de som jag glömt bort...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...