What a man!

Det tar sig här i vårt kök, måste jag medge! Häromkvällen hade Mehdi karamelliserad lax med grönsaker färdiglagade när jag kom hem från jobb, och det var utsökt! Sedan fortsatte han att briljera när han lagade en omelette till mig som jag kunde ta med till jobb som frukost. Vi har nämligen Dexter, Mehdis kompis från skolan, på besök här över helgen så jag vill inte väcka alla genom att laga frukost.
I helgen grillade Mehdi kyckling till perfektion medan jag stod för marinaden och potatismoset och idag bestämde han sig för att laga cookies och det var en syn för ögat må jag säga. Tyvärr så blev det lite för mycket bikarbonat i smeten, så vi hade 24 oätbara cookies utöver de 6 vi åt obakta (det smakade inget konstigt, men var förmodligen inte så värst hälsosamt). Hur som helst, det går minsann ingen nöd på oss!

Min nya "hobby" i köket är te. Jag har läst på mig om olika teer och deras fördelar och idag fick jag mig en tur och genomgång av alla olika aspekter av drycken av en jättetrevlig tehandlare. Om allt jag läst om te är sant, så borde det vara lösningen på alla världens hälsoproblem. Men oavsett så kan det nog göra både lite kroppslig och själslig nytta. Så nu har jag köpt på mig lyxigt grönt, oolong och rooibos som jag ser fram emot att få avnjuta.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...