Kräftskiva

Vi bestämde oss för att avsluta denna fantastiska vecka på ett väldigt svenskt vis, nämligen med kräftskiva. Mehdi har aldrig ätit kräftor, än mindre skalat dem, men han lärde sig snabbt! Och det var "not a favorite, but okay" haha. Med kräftskiva och vitlöksbröd till förrätt, hade vi min smörgåstårta till huvudrätt, och den tyckte han minsann om! Till en senare efterrätt hade mamma gjort äpplepaj, eftersom det är Mehdis favoritdessert och den fick mycket gott omdöme.
Det spelar ingen roll att vi ses om mindre än två veckor igen; att säga hejdå i söndags morse var ändå inte kul. Jag är så himla glad att han kom hit, och jag hade en grym vecka, vilket jag tror och hoppas att han också hade! Han fick i alla fall ett klart godkänt av mamma och pappa så det var ju skönt!

Och så vidare till Malmö

Sista dagen var ju tvungen att bli speciell. Jag var uppe på förmiddagen och gjorde smörgåstårta medan alla andra tittade på OS-invigningen. Vid lunchtid åkte jag och Mehdi in till Malmö där vi hyrde en trampbåt och gled omkring på kanalen. Det var mysigt samtidigt som vi fick sett en massa (och fångat Pokémons så klart). Även när det började regna och vi fick gömma oss under ett träd så var det en trevlig upplevelse.
Efteråt var vi lagom hungriga och gick till en asiatisk restaurang vid Gustav Adolfs torg och åt. På eftermiddagen gick vi bort till Västra Hamnen för att heja på Ludde som skulle tävla. Vi träffade även Anna och Jill plus hennes kille. Det är rätt coolt att se på triathlon, växlingarna är imponerande! Ludde började jättebra, men åkte i backen och fick tyvärr avbryta.
Då begav vi oss till farfar så att vi kunde säga hejdå och Mehdi kunde överlämna en liten present. Han blev så glad och det var kul att ses en gång till innan jag flyttar igen.

Favoritfotot under veckan! Så glad de kom så bra överens allihopa ❤️

Mehrika i Helsingborg

En självklarhet var ju att vi skulle till Helsingborg och träffa Makis och Niklas, och då passade vi på att göra det under fesrivaldagarna! Efter en snabbvisit vid Dalby stenbrott (mest för utsikten skull då det var för kallt att bada) gjorde Emma pannkakor till brunch åt oss, och därefter åkte vi till Helsingborg. Vi gick runt och tittade lite i hamnen innan vi mötte Niklas för vidare turistande.
När han skulle och jobba kom Makis istället och vi gick mellan karuseller och marknadsstånd för att titta på allt. Självklart åts det kebab med Makis som är kebabernas kung. Popcorn och en doughnut var ju också ett måste. Det blev en härlig dag, och Mehdi verkade verkligen tycka om staden!

Viktiga presentationer

I min värld är första intryck och introduktioner av betydelsefulla personer väldigt viktigt. Därför var det ju självklart att Mehdi skulle få träffa så många släktingar och vänner som möjligt, utan att för den sakens skull behöva flänga land och rike runt. Det ordnade vi som så att vi bjöd hem mormor, morfar och farfar på grillat i torsdags. Även Anna som äntligen kommit tillbaka till Sverige och Hannes kom. Det bjöds på hemgjorda hamburgare med mammas hemgjorda hallonglass till efterrätt, och det blev supertrevligt! Det kan inte vara lätt för stackars Mehdi med all svenska runtomkring, men han får väl lära sig!
Efteråt körde vi och Anna till Malmö och fick sagt ett snabbt hej till Jill innan de skulle iväg och jag och Mehdi ägnade ett par timmar åt att strosa runt i stan. Vi samlade Pokémons, åt kebab och falafel på Möllan, köpte souvenirer och turistade innan vi plockade upp mamma från jobb.

Grillmästarna! 
Mitt lilla marockanska uppläggningsfat, perfekt för sockerbitar till kaffet! 
När bästa kompis tröttnat på att gå och bestämmer sig för att bli cykelreparatör
Lilla torg! 

Vacation

Nu har jag tagit en veckas semester från allt! Inget jobb, inget bloggande, inte (lika mycket) tränande, bara en massa Mehdi!
Vi har haft det helt fantastiskt och det blev en vecka jag aldrig kommer glömma! Först intryck är alltid viktiga, och jag tror det blev riktigt bra på alla håll. Eftersom bilder tydligen säger mer än ord så ska jag försöka sammanfatta veckan i bilder! 

I måndags när han kom åkte vi direkt från stationen till kebaben, något som kom till att bli ett tema under veckan... 
Jag hämtade honom i Malmö och det var så himla coolt att se honom kliva av tåget HÄR i SVERIGE. 
Självklart visade jag var jag jag växt upp! Vi spenderade tisdagen här i omgivningarna, och jag visade både Eslöv, Östra Strö och Skarhult, innan vi åt middag som mamma lagat tillsammans här hemma. 
Just a small town girl ~ just a city boy
Mehdi, som inte gillar djur, blev väldigt fäst vid Pepsi! Tillsammans gick vi allihopa på Pokémonjakt både till fots och på cykel. I onsdags var jag med pappa och sprang, medan Mehdi cyklade med för att leta Pokémons. 
Jag vet inte vem som var nervösast över mötet: mamma och pappa eller Mehdi... Men det gick finfint, och de verkade komma bra överens allihopa! Jag är så stolt över mammas engelska och allas förmåga att bjuda till! Vi hade många trevliga stunder, och det faktum att Mehdi tog med sig belgisk choklad gjorde ju inte saken värre ;) 
Här är onsdagens frukost ute i solen! 
En ny vänskap föds... 
Touring Eslöv. 
I onsdags åkte vi på utflykt till Lund och såg domkyrkan och shoppade lite. Bortsett från lite regn var det mysigt! Det blev även en tur till Nova Lund så han fick sett var jag shoppar haha. Vi spenderade säkert 20 minuter åt att titta på kylskåp.  
Grillplanerna blev inställda på grund av regn, och ersatta med pizzamys. Jag och Mehdi delade på en vulkanpizza och en kebabcalzone medan vi allihopa tittade på Scary Movie 3.

Fortsättning följer imorgon... 

Myshelg

Efter jobb i torsdags (som innebar en massa hejdå och emotionella stunder, samt vilsna scouter och en massa kroppkakor och avskedsglass) körde pappa hem mig. Några timmar och ett McDonaldsstopp senare var klockan halv ett på natten och vi var tillsist hemma.
Jag har haft en fantastisk helg! Jag har hunnit springa med pappa, äta en mysig lunch med Fanny som jag inte sett på evigheter, göra mini pizzas av zucchini, storhandla inför kommande besök av pojkvännen och ha en underbar dag i Fulltofta Naturreservat med familjen. Vi åkte dit i eftermiddags och gick genom skogarna innan vi fikade lite.
I morgon  har jag en fullspäckad dag innan Mehdi ÄNTLIGEN kommer!

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...