För mycket Digimon och för lite sömn ledde till en väldigt trött Erika idag. Trots det kändes träningen lite bättre än de senaste dagarna. "Toppningen" börjar ge mig lite fart.
Efter träningen igår åkte vi med Cait och hennes roommate till Walmart och köpte little fish-grejer och tillbehör till vår halloween-outfit, och tur var det! Halv tre idag ringde Vika från poolen och sa att vi bar tvugna att vara där om en halvtimme. Utklädda. Vi stressade sönder för att få i ordning klädseln som vi planerat att ha imorgon (kommer bilder på oss specifikt imorgon) och SPRANG till poolen.
Hela laget, inklusive coacher, var utklädda och gjorde en tour runt campus till glad musik. Det var väldigt uppskattat av personalen här! Därefter simmade vi en timme som avslutades med dagkappsstarter. Jag simmar i 4×100-laget imorgon, så försöker förbättra mina växlingar. Nu taggar vi för viktigaste dualmeetet någonsin!
Happy Halloween!
If you don't take naps...
Naps take you.
Det är precis vad som händer mig hela tiden. Kämpar emot dagtidssovande så hårt, men napsen smyger sig på mig hela tiden. Livet som collegeatlet.
Efter ytterligare en easypeasy träning gick vi allihopa till ett lyceum. Resten av kvällen ägnades åt Digimon... Jag, Leif och Öystein började för någon vecka sedan med säsong ett, och nu ska vi ta oss genom hela serien.
Ni förstår, när jag var ett litet barn, i den åldern som är anpassad för program såsom Digimon och Pokemon, var jag inte tillåten att se den typen av tv-serier. Min kära fader hade fått för sig att jag skulle inbilla mig att jag hade liknande superkrafter och kasta mig ut från ett fönster eller liknande... Då jag alltid haft väldigt mycket fantasi och idéer, klandrar jag honom inte. Men någon gång får man ju ta igen vad man missat under sin uppväxt ;)
Registration
Gick som på räls. Det tog sin lilla tid men fick alla kurser jag ville ha. Schemat är inte det toppen, men det var det bästa jag kunde åstadkomma med tillgängliga klasser. Vi blev en dryg halvtimme sena till träningen, men vi hann med simningen i alla fall.
Taper?!?!
Det här känns som ett skämt! Kommande lördag kör vi dual meet, vilket vi normalt sett kommer slutkörda och genomtrötta till, men inte den här gången. Denna tävling nämligen mot Queens, och vårt ego kan inte förlora mot de största rivalerna i vårt Conference. Nädå, ingen press alls... Förra året handlade det om ynka poäng, och vi vet att deras lag är riktigt bra i år. Därför vill Kirk att vi kommer lite utvilade till tävlingen. Lättare träning, yoga istället för landträning, två timmar idag istället för tre. Min kropp känner av det med en gång, så full av energi!
Förutom yoga har jag jobbat stenhårt med mitt schema för nästa termin. Alla klasser jag behöver ligger på samma tid, eller så kan jag inte ta dem för att jag saknar en kurs som jag måste läsa innan. Har varit ett himla trams fram och tillbaka... Men nu har jag i alla fall något att försöka med imorgon bitti när vi registrerar.
Trött tjej
Kan ni också vakna upp ibland med känslan av att just denna dag kommer bli besvärlig? Just idag kommer det bli en jobbig dag? Ett tecken på att en sådan dag är på väg kan vara att man vaknar av att man smällt pannan i garderoben brevid sängen, två gånger under samma natt. Att huvudet sedan får ytterligare en smäll när man öppnar garderobsdörren är bara ännu ett tecken haha.
Beror nog mest på att jag är rätt trött. Hade ett sent grupparbete igårkväll och därefter blev det en massa mellanlandningar i olika soffor på väg tillbaka till rummet. Men ska försöka sova ikapp lite nu!
Homecoming
Kan ni också vakna upp ibland med känslan av att just denna dag kommer bli perfekt? Just idag kommer det bli en riktigt bra dag? Jag hade en sådan morgon igår, och dagen blev kalas! Började med ett riktigt hårt simmpass: 3×100 @1:15
1× 100 @1:05
2×100 @1:15
2×100 @1:05
1×100 @1:15
3×100 @1:05
Allt det två gånger. Det var dock så få som klarade starttiderna så andra varvet fick alla utom jag, Sofi och Leigh-Ann 5 sekunder extra per 100.
Efter det kollade jag och Vika på vår homecoming-parad och jag fick en gratis tandborste. Därefter var det dags för lagets näst fundraisingevent! Vi skulle sälja kakor och lotter på footballmatchen. I strålande sol och med massor av folk blev det en kanonbra eftermiddag. Vi lekte i fotoautomater och umgicks med folk. Jag var så full av energi och glädje hela dagen!
På kvällen gick jag, tyskarna, Mehdi och Kelsey till sjön för att ha bonfire och göra pinnbröd. Men vi blev utslängda av Campus Safety så vi fick tillaga brödet i ugnen istället. Därefter umgicks jag med diverse folk. Kennedy från tennislaget min första termin kom och hälsade på, och det gjorde även en massa av förra årets seniorer. Jättekul att se dem allihop!
I fredags var vi och kollade på Frangela, två komiker som kom till skolan. Superroliga! Summa summarum, det har varit en toppenhelg.
Wingate University Swimming: The Inspirational Team
Obs, går inte att se från telefoner!
Porträtt
Jag har berättat om Victoria förut. En art major-tjej som ritat av Lochte och som vill anväda oss för diverse projekt inom hennes utbildning. Förra året tog hon bilder av oss att måla av för hennes slutprojekt. Här kommer resultatet av mig!
Haunted trail and hay ride
Som sagt så pågår en hel massa event här på campus denna vecka eftersom det är homecoming. Idag ordnades en spökrunda. Vi gick direkt från träningen till caf till skogen. Jag tror vi var runt 15 simmare tillsammans! Vi alla satte oss på höbalar i en traktordragen vagn och åkte ut till själva spökrundan. Den var faktiskt rätt bra, även om den inte var superläskig.
Efteråt åt vi smores och hotdogs!
Mariekex!
Förstå min lycka när läraren som kompensation för att han var försenad bjuder på kex. Att det dessutom är mariekex gör ju inte saken sämre! Visste inte att de existerade i det här landet, men tydligen säljs dem i en indisk affär. Eftersom jag uppvisade sådan lycka, fick jag resterna efter klassen!
Annars rullar det på som vanligt här. Börjar bli sliten nu men simmar fortfarande rätt bra. Igår firade vi Mehdis födelsedag och idag står en massa honecoming event på schemat.
Fullt upp
Men det är lugnt så länge det är fullt upp med roliga saker! Har varit på informationsmöte om accountingmajor, mest för att får extra credit, sedan har jag bakat negerbollar som jag tänkte ge Mehdi i födelsedagspresent. Nu ikväll gick jag och Vika en spökrunda som anordnades på skolan, innan jag följde med Jerome på yoga. Det var en bra idé, jag behövde stretcha lite!
Självklart hade vi träning också! Tre timmar varav hälften i bassängen. Bästa serien var 800-600-400-200 arm, snabbare och snabbare. Innan serien bytte jag bana så jag kubde simma först och racea Julie och Sofi, istället för att simma bakom Julie. Kirk såg det och verkade gilla mitt beslut (även om mitt byte resulterade i en massa varvningar och att alla var ivägen för varandra). I alla fall, han var på mig hela serien, kollade tider och frågade vad jag hade för måltid. Sedan sprang han längs kanten och viftade fram mig hela serien. Har aldrig fått så mycket uppmärksamhet av Kirk! Efter en 200 på tre sekunder över pers fick jag återigen beröm för min nyvunna styrka. Förlåt om jag låter skrytig men jag är så nöjd för tillfället!
En annan kul nyhet är att jag äntligen bestämt mig för att åka hem över jul! 11 dagar i Sverige ser jag verkligen fram emot!
Välkommen Aiden!
Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...
-
Hemma i Skåne och firar påsk! Igår var vi hos farfar och Ethel och åt middag och imorgon ska vi till mormor och morfar. Dagen började me...
-
Jag är en djup funderare och jag drar med alla i min omgivning i mina funderingar. Min senaste djupa tanke inträffade för ungefär tio minute...

