Axelproblem

Standard. Vem kan kalla sig simmare om man aldrig lidit av strul med axlarna? Min högra har inte varit nån vidare simvänlig de senaste veckorna, och det är extremt frustrerande. Det har blivit en massa benjobb och arbete med slangar i hopp om att det ska bli bättre. Den här veckan har jag varit både hos kiropraktor och sjukgymnast för att få hjälp, så nu hoppas jag på förbättring! Annars vore det ett tufft sätt att starta säsongen på...

Last week

Här kommer en liten uppdatering av mitt liv den senaste veckan. För en vecka sedan hade jag besök av min ex-roomie Fanny. Det var en jättetrevlig visit!
I torsdags följde jag med familjen till trollsjön och lyssnade på Sten och Stanley. I fredags satt jag uppe hela natten och väntade oå att åka och hämta Emma som varit och festat i Lomma. Under helgen sedan var jag i Malmö och hejade på Anna och Ludde som körde SN i triathlon. För Anna var det debut och För Ludde blev den brons samt vinst i Svenska kuppen. Efter det gick vi ut och åt på Mello Yellow.
Förövrigt har vi haft besök av både mor- och farföräldrar. Så tråkigt att behöva säga alla dessa hejdån... Men snart ar der dags att åka igen!

Listen to my incredible friend!

Listen up! Min otroligt musikaliska vän har nu släppt sin första singel!!! Elvira, som jag växt upp med i Östra Strö, har alltid varit den bättre sångerskan av oss i alla våra band och duetter. Jag insåg ganska tidigt mina begränsningar och gav upp sjungandet, men hon hängde kvar, och tur är väl det! För varje gång jag har hört henne sjunga (eller spela för den delen) har jag hört hur hon har utvecklats, och hon är kanonduktig nu. Så stolt över henne! Så ta och lyssna på någon av länkarna och sprid hennes musik! Tack :)

Spotify: http://open.spotify.com/album/1lydeoNr0RCngf9ziMVTfp
ITunes: https://soundcloud.com/elviraofficial/elvira-breathe

Preview:

KÖÖÖRKOOORT TJALALALALA

Nailed it! Den här sommaren har varit brutalt intensiv när det kommit till körning. Jag har haft fyra olika lärare och kört i fyra olika bilar. Hets, hets, hets. I fredags hade jag en tjej som sågade mig totalt, jag var förstörd! Det märktes att de alla var osäkra på mig, men de gjorde sitt bästa för att jag skulle fixa det med den tidspress jag haft. Igår hade jag teorin. Jag var egentligen inte så orolig,  för även om jag kanske inte vet hur man kör, så vet jag i alla fall hur man pluggar! 59 av 65 och 52 krävdes för godkänt,  så det gick ju galant.
Sedan var det ju uppkörningen kvar idag, dagen D. Satan i gatan vad jag var nervös! Hade haft en körlektion precis innan och min lärare hade gjort sitt bästa för att peppa mig. Sedan dök inspektören upp, en medelålders snubbe som verkade gammal i gamet, precis vad jag hoppats på!
Fick börja med säkerhetskontroll: kolla helljus, parkeringsljus och blinkers. Börjar med att tala om att halvljuset funkar utmärkt... Men, men off we go! Det blev mest landsväg, och jag fick vända genom att backa runt hörn, parkera och lite sånt. Kändes okej fram tills jag höll på att köra på en cyklist... Trodde jag var körd men tydligen var helhetsintrycket bra för godkänd blev jag! Har fortfarande inte slutat le :)

NSG-reunion

En liten del av mig kommer nog alltid höra hemma i Nyköping, det är lika underbart att komma dit varje gång. Jag tog tåget upp i fredags och Anna plockade upp mig. Vi gjorde oss i ordning och drog sedan rumt på stan. Den här helgen pågick en festival i hela staden så det var fullt liv överallt. Slutligen hamnade vi på klubben Down East. Riktigt mycket folk och en massa man kände, så det var toppen.
På lördag morgon tränade vi både i bassängen och gymmet innan vi åkte ut till husmor för vår årliga reunion. Så trevligt hon hade ordnat allt! Vi fick laxsallad till lunch med hembakade baguetter, snacks och dipp under hela dagen, paj till middag, paj till efterrätt och korv med bröd till nattmat. Det var kul att träffa alla gamla simmare! Under eftermiddagen körde vi tävlingar och tipsrunda (som the youngsters vann!) och sedan var vi uppe hela natten lång haha. På morgonen bjöds det på Helenafrukost!
Söndagen blev lugn, men på kvällen åkte jag, Anna och Ludde till Stendörren och badade. Det var hur mysigt som helst! Nu, efter ett morgonpass i bassängen, är jag på väg hem igen. Tack för en superhelg!

Mer besök!

Den här brutala sommaren fortsätter! Vi fick det första regnet på veckor igår eftermiddag, tillsammans med lite åska, och det friskade upp ett par timmar med sedan var den tropiska, tryckande hettan tillbaka igen. Orkar knappt vara ute längre så nu har jag börjat bygga pussel och lösa korsord här inne istället...
Idag blev det dock stranden igen! Philip från golflaget är på semester i skåne så självklart passade vi på att ses! Åkte först till Lund och chillade runt, sedan blev det Lomma. Det var minst 26 grader i vattnet och massor med våger. Utan tvekan bästa havsupplevelsen i år!
Nu har jag nyss kommit hem från gymmet. Blev ett nattpass idag haha.

Finbesök!

I torsdags kom Filippa ner från Nyköping till mig. Det var väldigt spontant men åh så kul! Hon stannade till i morse och vi hade det mysigt. Hela eftermiddagen igår var vi vid Dalby stenbrott och badade, det gäller ju att visa våra smultronställen för de som kommer norrifrån haha! Det var jättekul att ses igen!
Idag har hela familjen varit på släktkalas och det var riktigt trevligt. Har inte träffat delar av släkten på över ett år, så det var väldigt kul! Som alltid i min släkt bjöds det på både supergod mat och tårta!

Kör så det ryker!

Måndagen fortsatte med mys hos mormor och morfar. Jag började dagen med en löptur längs stranden, och därefter blev jag bortskämd med dunderfrukost och senare pannkakor.
På eftermiddagen åkte vi tillbaka till Eslöv och jag hade körlektion och träning. Idag har det också blivit en massa träning samt en tur till Dalby för att bada med hela familjen (självklart var det jag som körde!). Dessutom hann vi med röj i trädgården och en tur till tippen. Denna gång fick jag köra med släp! Start i backe blev helt plötsligt en ny utmaning.

Vamos a la playa

Två dagar på stranden har inte känts helt fel i 30 graders värme och stekande sol. Igår åkte jag och Emma till Lomma direkt efter att vi gymmat. Sedan låg vi där och solade och badade hela eftermiddagen. Supermysigt tyckte jag! Jag och syster har haft mycket bonding time den här sommarn haha. När vi kom hem blev det världens grillbuffé till middag!
Idag var det destination Höllviken som gällde. Vi blev upphämtade av mormor och morfar, och sedan blev det lunch och strandhäng i några timmar. Nu ikväll var vi ute på en pub här i Höllviken och åt en dundermiddag. Kvällen avslutades med kortspel. Det har verkligen varit en jättebra dag! Inte så ofta vi kan komma hit och bli så bortskämda :)

Födelsedagspresent

Jag blev ju lovad en middag ute av min kära syster i födelsedagspresent. Valfritt ställe och hon står för det. Så idag hade jag bestämt mig för att använda min present. Vi båda klädde upp oss och åkte in till Malmö. Efter lite strosande valde vi Mando, och inte var vi besvikna inte! Supergott var det!
Vi hade jättetrevligt hela måltiden och när vi var klara gick vi bara runt i stan en stund. Vi fastnade ett tag utanför Skeppsbron där det var livemusik i full gång. Tack bästa syster för en superduperkväll!

Risktvåan

Eller som man brukar säga: halkan. Ännu ett steg närmare körkortet,  och det här var det roligaste momentet by far! Det var jag och tre killar i min grupp och vi började med att gå igenom säkerhetsfunktioner i bilar. Detta prövades genom låta oss sitta i fyra säten, fastsatta på en ställning, och totalkrocka i 7km/h. Därefter fick vi "volta" i en bil, det vill säga göra en hel loop. Med detta var tanken bland annat att inse hur viktigt det är med säkerhetsbälte.
Sedan gick vi ut på körbanan. Vi fick varsin bil och eftersom de andra var för nervösa körde jag först. Vi skulle tvärbromsa, svänga, väja för älgar och även på säkert sätt försöka ta oss fram på halt väglag. Jag sladdade, snurrade runder och gled. När jag skulle panikbromsa i 50km/h tog det 100 meter att få stopp på bilen. Sedan sänkte jag farten endast 10 km/h och då klarade jag att få stopp på den på 30 meter. Helt otroligt vilken skillnad en så liten hastighetsminskning kan göra!
Det var otroligt lärorikt och roligt! Jag kände mig väldigt nöjd med mig själv då jag var väldigt aktiv och hade svar på de flesta frågorna. Fick väldigt mycket beröm av läraren och det var ju kul! Bra dag!

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...