Alla idrottslag här måste hålla i en communitygrej, och nu var det dags för oss simmare att ta tag i vårt projekt. Vi kallar det special olympics och det innebär att vi låter en massa funktionshindrade komma till poolen. Sedan simmar, leker och umgås vi med dem i 45 minuter. Min buddie heter Jordan och hon är 17 år. Var jättenervös först, har ju absolut ingen aning om hur eller vad jag skulle göra. Men det gick bra! Hon var en duktig simmare och simmade på fram och tillbaka, med några pauser här och där för att ha en raptävling med sin pojkvän.
De kommer komma varje onsdagkväll i fyra veckor nu. Ska bli en intressant erfarenhet!
Special Olympics
Gott liv
Solen steker, det är varmt och träningen är igång för fullt. Första doubles i måndags och nu rullar det bara på. Vi gymmar på mornarna och simmar och kör landträning på kvällarna, och stenhårt är det. Samtidigt har vi en relativt långvarig värmepik, vilket gör livet bättre men träningen jobbigare. I tisdags, till exempel, körde vi ett brutalt landpass utomhus, i 30 graders värme. Ett bulldoglap (tar cirka 7 minuter) + 20 armhävningar + 20 burbies + 20 upphopp + 40 full situps + 40 utfallssteg med hopp emellan och allt det tre gånger. Vi var i lag och man var tvungen att hålla ihop i laget, samtidigt som man tävlade mot de andra lagen. Satan vad svettigt det var!
Annars består träningarna av en massa kick och en massa hålla andan. Känns gött att vara tillbaka!
Morgonträning!
Nu är vi igång på riktigt igen! Offseasons första morgonträning. Vaknade 05:30 för ett tvåtimmars-pass i gymmet. Helt ärligt så har jag faktiskt saknat morgonträningarna. Det var så fint att se solen gå upp och frukosten efteråt smakade bättre än någonsin. Nu är jag taggad på att bli stark och snabb!
Maskros
Gårdagen innehöll träning, walmarttrip och lacrossematch. En lugn och trevlig dag. På kvällen hade simlaget temafest. Ett gäng simmare från Catawba dök också upp, varav två är från Sverige!
Förövrigt såg jag maskrosor igår, äntligen vår!
Sky High
Var och studsade ikväll! Vika är med i International Club så hon släpade med mig till Sky High, ett studsställe. Fullt med trampoliner överallt! Trots mina träningsvärkta ben var det hur kul som helst! Vi spelade dodge ball på studsmattor och vi studsade ner i skumgummihav. Helt slut, men skoj var det! Efteråt blev det midnattskäk på IHOP (international house of pancakes), åååh vad gott!
Trouble with housing it was...
Alla varnade oss för hur stressfullt det skulle bli att ordna med housing för nästa år. Vi är fler elever än någonsin och det gör det svårare att komma in i de bättre boendena. Alla elever får en ranking baserad på betyg, antal terminer och antal timmar avklarade. Sen hittar man några kompisar av samma kön signar upp genomsnittsrankingen. Vårt största problem? Vi är ojämnt antal tjejer...
Satan vilket kaos det var! Folk har sagt till oss att vara själviska, det handlar ändå om vem man ska bo med i ett år. Men det är så svårt att få ihop det! Våra blivande seniorer och juniorer vill in i Jefferson, det bästa området. Jag och Vika vill in i Beam, det roligaste området. Så dit ska vi, och dela lägenhet med några soccer-, tennis- och lacrossetjejer. Jag är supernöjd med hur det blev, men tyvärr blev inte alla lika nöjda... What a struggle.
Efter ett alldeles för långt möte gick jag och Alex till killarna och kollade på star wars, episode 3. Har sett 4-6 förut men denna var ny för mig! Blev en trevlig avslutning på kvällen i alla fall.
Insane work outs
Den här uppstartsträningen är inte nådig.. . I förrgår gjorde vi åtminstone 120 armhävningar, en massa sitta i 90 grader mot en vägg med medicinbollar, squats och så många upphopp att jag tillsist inte ens lyfte från marken när jag hoppade. Det följdes av simning.
Igår körde vi insanity vilket var kul, men det innebar en timme av brutala övningar. Det var hopp i alla möjliga riktingingar och former och det var ännu mer armhävningar. Det följdes av ett simmpass bestående av 10×200 kick med fenor, varje första 12,5 på varje längd var under vatten.
Att bara ta sig ur sängen i morse var en utmaning... Men fick i alla fall en liten smaklös våffla på våffeldagen.
Weekend
Ber om ursäkt för dålig uppdatering! Jag hade en bra helg. Hela lördagen låg jag ute och solade med resten av laget och fixade till brännan lite. Därefter gick vi och tittade på en en lacrossematch. På kvällen fick vi besök av alla Queenssimmarna. De kom hela vägen från Charlotte för att partaja med oss. Det blev en bra kväll med en massa givande samtal.
Igår hade jag möte med min success coach. Jag blir så frustrerad över att inte veta vad jag vill göra. Just nu känns det så framtidslöst...
Igår kväll gick vi på soccermatch. Våra killar har skapat ett intramurallag. Det var jättekul att se! Halva laget var där och hejade, inklusive en av coacherna. Självklart så vann de ;)
Hockey
Äntligen fick vi lite sol här på Wingate! Tillbringade en dryg timme vid utepoolen för att bättra på brännan. Därefter blev det träning.
Efter träningen åkte jag, Kellie, Luisa och Ossian till Charlotte för att kolla på hockey. Åh vad kul det var att sitta i en ishall igen! Charlotte har inger NHL-lag men det har the Checkers som spelar i en minor league. Hur som helst var det en spännand match och the Checkers vann!
Kändisar på klubben!
Happy Wednesday! Fick äntligen sovit ut inatt. Sedan hade jag två lektioner och därefter en massa träning. Började med cardio och abbs och efter det blev det simträning. 6600 yards... trodde jag skulle dö!! Har inte simmat så långt på väldigt länge.
På kvällen fixade vi oss och pregamade hos seniortjejerna för att sedan åka till Suite, en klubb i Charlotte. Äntligen är hela laget off season! Det blev en toppenkväll och höjdpunkten var att vi träffade både Ryan Lochte och Cullen Jones där! Inte var dag man hänger med kändisar!
Colombia!
Tillbaka på Wingate och tillbaka till verkligheten. Har en hel del sömn att ta igen känner jag haha. Igår var det st Patrick's day, vet fortfarande inte vad poängen är, men grönklädd skulle man vara.
Jag har börjat simma mer seriöst nu, och det känns skönt. Har allt saknat det lite! Det intressantaste för dagen var nog att jag hade en presentation i min spanskaklass. "A spanish speaking country I would like to visit". I chose Colombia, and then I asked Lucas why I want to go there, he told me and I told the class. Piece of cake! Nu vill jag i och för sig verkligen åka dit, så ska väl försöka hälsa på honom vid nåt tillfälle!
Tydligen så har de rosa delfiner i amazonfloden!!!
Välkommen Aiden!
Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...
-
Hemma i Skåne och firar påsk! Igår var vi hos farfar och Ethel och åt middag och imorgon ska vi till mormor och morfar. Dagen började me...
-
Jag är en djup funderare och jag drar med alla i min omgivning i mina funderingar. Min senaste djupa tanke inträffade för ungefär tio minute...