Who am I?

Ahapp nu har vi minusgrader igen. Ja, jag pratar mycket om väder, men det är fascinerande här. 25 grader vart i söndags, minus 4 i morse. Brrr.
Två till prov avklarade nu. Dessutom han jag med ett lyceum. Det var faktiskt rätt intressant!  Det handlade om arbetsintervjuer, hur man ska presentera sig själv och hur viktigt det är att veta vem man är. Det fick mig att inse att jag inte riktigt vet vem jag är. Kunde knappt svara på någon av de hjälpande frågorna och när vi skulle rita en bild av hur vår framtid ser ut ritade jag ett lejon. Det är min nivå för tillfället. Jag tror jag vill till Afrika och jobba efter college. As they said, you gotta dream big...

Snart så!

Två prov idag, fyra kvar den här veckan men sedan är det SPRING BREAK. Bokade flyg till Miami imorse, så nu känns det verkligen att det är på riktigt. Om bara några dagar är jag återförenad med dessa brudar! Kan inte fatta att det redan gått ett år sedan vi satt och planerade spring break tillsammans haha.

Partaj

Det blev en superkväll igår också! Började på en av golfarnas 20-årsfest. Förvånande nog dök en hel del simmare upp där också. Därifrån gick vi vidare till Beams och sophomorekillarnas lägenhet. Längtar tills nationals är över och hela teamet kan vara med, det är lite tomt nu haha. Men vi hade kul ändå! Jag och Alex var runt i pricip hela beams quad, men för en gångs skull var jag ändå mest med simmarna. Det bästa var att två av killarna fick göra ett naked lap eftersom de förlorade i bear pong.
Vid två någon gång blev vi hungriga, så vi var ett helt gäng som åkte till cookout. Jag kommer bli fet om det fortsätter så här haha. Avslutade kvällen med Bob's Burgers (en tv-show).
Vaknade sent idag, och efter intressanta genomgångar av gårdagen med de andra freshisarna åkte vi till Dunkin Donuts för frukost!

Cookies!

Ibland känner man bara att idag, idag kommer det bli en bra dag. Just nu sitter jag i trunken på Chris truck. Jag och tre av ryssarna lånade den för att shoppa. Mitt stoltaste köp var en box med girl scout cookies. En massa småtjejer stod utanför walmart och sålde kakor, och gammal scout som man är kände man för att bidra. Deras mål är att ta sig till Savannah där girl scouting började. Vi köpte fem boxar av samoa cookies...
Därefter åkte vi vidare till TJmax men jag hittade inget kul så därför sitter jag nu i trunken på trucken och solar ;)

Fredag kväll

Det bästa med off season är att man kan göra som man vill, och man behöver inte ha dåligt samvete för att man inte tränar en dag. Sedan, om man heter Erika Kaspersson, så mår man dåligt av en oplanerad träningsfri dag i alla fall. Men kände mig inte helt tillbaka från jordnötschocken igår så det blev en lugn dag. På kvällen gick jag på ett artlyceum, en show framförd av high schoolbarn, de var riktigt duktiga!
Eftersom vi redan var så uppklädda passade vi på att gå på en dans som skolan arrangerade. Det roligaste jag hade där var när jag, Leif och Öystein stal heliumballonger. Det börjar bli en vana nu... snart kommer jag säkert själv flyga iväg. När vi gav upp dansen gick vi och firade Niklas (svensk) 22-årsdag.

Changed plans again!

Jag har funderat och funderat och funderat. Dessa funderingar har lett till att jag skippar mina med school-planer. Jag vill helt enkelt inte plugga i åtta år till. Så nu ska jag bli sportpsykolog istället! Jag tänker alltså skippa mitt chemistry minor, och nu tänker jag köra broadcast journalism istället som minor. My life is like a roller coaster! Kan mycket väl ändra igen men så lyder min livsplan än så länge! Mot framtiden och vidare!

Erika vs Peanuts: 3-0

Att vara jordnötsallergiker här i Amerikat är svårare än jag väntat mig. Let's just say that I had a not so awesome afternoon yesterday... Tacka vet jag health center som totaldrogada mig med mediciner. Runt nio på kvällen var jag helt drained men började må bättre!
Hade tänkt simma lite nu på morgonen men blev förbjuden av min kära moder och hennes kollegor. Skönt att veta hur mycket de bryr sig även om jag lämnat landet! Jag kör så mycket aerobics, löpning, gym och så vidare verenda dag, och det är mest benen som får jobba. Har egentligen lovat mig själv att inte simma förrän nästa vecka,  men mina armar behöver få jobba!

What a night!

Första gången jag var ute på en klubb på riktigt här! Vi var ett helt gäng från Wingate som åkte in till Suite i Charlotte. Jag har varit ganska skeptisk till det här med amerikanska klubbar men det här var faktiskt kul! En massa skönt folk och inte så sliskigt som jag väntat mig. Jag träffade till och med en svensk tjej där haha!

Ny vecka

Igår var en solig dag! Bara en lektion och resten av dagen spenderade jag ute i värmen. Var bland annat och supportade vårt tennislag när de spelade. Gårdagens träning bestod av cardio och gym. Jag börjar sakna simningen nu...
På kvällen gick större delen av simlaget på ett lyceum där Marko var huvudnumret. Han berättade om sin OS-upplevelse i London 2012, så det var intressant.
Idag är det en sådan där dag när man känner redan när man kliver ur sängen att dagen aldrig kommer att ta slut. Zzzzz. Oh well, one class down three more to go.
Slänger in en bild från i lördags!

It's a party in the USA

När jag väl fick mat i mig blev gårdagen den bästa på länge. Vi var ett gäng som åkte till Takara,  en hibachi grill, så jag åt sushi och annan asiatisk mat. Tillbaka på Wingate började festligheterna! Ohboy vilken kväll! Började hos sophomorekillarna men sedan var jag runt på åtminståne fem olika fester på campus. Träffade så mycket folk och hade hur kul som helst. Avslutade kvällen till Lilo och Stitch hos sophomoresen.
Som ni alla vet är jag lite smått besatt av hockeyn så jag hade för flera månader sedan planerat hur jag skulle tillbringa finalmatchen. Ställde klockan på 06:50 och jag var så taggad. Men jag sov som en baby, missade alarmet. Missade Jonahs alla försök att ringa. MISSADE MATCHEN. Jag var förstörd när vaknade och insåg att klockan var halv tio och matchen över.

Lacrosse

(från igår) USA blev totalkrossade i bronsmatchen! Där ser ni mina kära, självgoda amerikanska vänner, ni är inte bäst på allt!
Innan matchen tog jag en löptur. Huh... Jag älskar att springa, men inte när jag inte gjort det på fyra månader. Mind over body och jag tog mig genom det! Efter det gick jag på en lacrossematch. Jag gillar den sporten, kul att titta på!

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...