Det har varit ett riktigt bra jullov hemma. Hur mysigt som helst och det avslutades med en dundermiddag igår. Vi gjorde fondue med potatisräfflor och en massa goda såser. Bästa maten! Innan på dagen hade jag först simmat och lite senare var jag på gymmet med kompisar. Känns gött i kroppen nu kan jag tala om :) Nu sitter jag på tåget på väg tilbaka till Nyköping och har nyss ätit en kungligt god pasta/lax/räk-sallad medan jag taggar för en superbra nyårskväll! :D
Tack för en trevlig kväll!
Jag körde så klart både dit och hem. Jag körde till och från träningen i morse också. Nu är jag verkligen grym på att köra, lyckas till och med starta i fel växlar utan att få motorstopp. Borde få körkortet hemskickat på en gång tycker jag ;)
Nu har jag precis gjort en helt kunglig laxsallad som jag ska äta på tåget imorgon, och strax ska jag in till gymmet. Tjohej!
Jag kör som en kung!
På kvällen var det ett rätt köttigt pass. Den andra simmade fjäril men eftersom jag fortfarande har min handikappa handled köttade jag kick med fenor. Det blev sammanlagt 1400 meter max kick, och det kändes gött! Idag gick dock träningen tungt, är trött i både ben och rygg av allt bensimmande.
Nu räcker det med julmat...
På kvällen var jag lite småtrött, så klockan åtta somnade jag, haha. Efter 11 timmars sömn gick jag upp för att träna. Över 4000 meter ben! Men det gick bra!
Juldagsfestande!
Igår blev det en lugn förmiddag med massor med TV-tittande och chillande. Sedan tröttnade jag och drog ut och sprang en runda, avslutade med en cykeltur i mörkret. Jag bara flög fram! Sprang verkligen hur bra som helst. Efter en kalldusch (lugn, inga nya knäppa ideer jag tog bara slut på varmvattnet..) blev det lite fix, sedan åkte jag in till Eslöv. Det var ju trots allt juldagen ;) Så det blev lite festande, biljardspelande och utgång med några gamla klasskompisar från Ekenäs. Det var riktigt kul att träffa dem igen!
Julafton!
Jag har verkligen varit som ett barn hela december och nu är det äntligen jul. Vi hade en riktigt mysig julafton igår. Dagen började på gymmet. Jag körde ett jättebra pass, blev dock lite bitter över att min hand fortfarande inte klarar så mycket. Hemma igen kollade vi på Kalle Anka, utan pratande dockor... Sedan åkte vi till släkten. Det var kul att träffa alla igen, det blir ju inte så ofta. Men det blev en jättebra julafton med supergod mat och en snäll tomte. Jag fick förlängning av mitt spotify, pengar och en resväska, så jag är nöjd! Vi körde julklappspel också och oj vad vi hetsade!
Jag är glad hehe! Nu dröjer det ett helt år till nästa gång...
Dan före dopparedan!
En lång och seg resa tog mig hem till Östra strö igår. Riktigt mysigt var det att komma hem. Det enda minuset är att Skåne är tämligen snölöst. Var uppe och hälsade på Elvira en stund igår kväll. Idag har jag tränat. Det var ett jul-specialpass med en massa lagkapper och tävlingar. Till och med föräldrarna var med och tävlade. Det var jättekul och bra arrangerat av tränarna. Jag tyckte det var roligt att träffa simmarna och få känna mig lite delaktig i klubben :)
I eftermiddags skulle egentligen lite släkt kommit hit men eftersom det var lite oväder (storm plus snö är en rätt taskig kombination) så blev det inte så. I stället blev det julbord med familjen, men vi hade det riktigt mysigt ändå. Mamma hade gjort hur god mat som helst och jag har varit proppmätt sedan lunch haha. Nu ska jag gå och lägga mig så att det blir julafton snart! Känner mig som ett litet barn :D
Förfest i backen!
Julloooooov!
Äntligen jullov! Fick skjuts till skolan i morse för att se på lite underhållning i aulan och därefter fika med klassen. Sedan var vi ett gäng som drog in till stan och fikade lite till. Det är perfekt julavslutningsväder, vitt överallt och stora snöflingor i luften. Det blev en mysig förmiddag, sedan gick jag hem och fixade lite hemma. Ikväll blir det mike's och firande av att vi än en gång överlevt jordens undergång!
Igår kväll var jag involverad i Ludwigs plan att undkomma zombismittan som enligt honom och hans kompisar skulle bli undergången. Vi skulle planera nyår men när vi inte kom längre med de planerna övergick vi till att planera vår överlevnad. Dock övergav de mig och lämnade mig att dö när det väl kom till kritan... Trevlig kompis man har jao!
När han drog blev det julkalendermys! Den har spårat lite tycker jag. Lite för övernaturlig haha! Men man måste ju fortsätta ;)
Nakenchock... typ
Årets julbord med NSG!
NSGs sista julbord. Åh jag blir ledsen! Kommer sakna detta enormt mycket. Trevligt blev det i alla fall. Vi var på Blommenhof i år också och det var hur gott som helst. Det fanns verkligen allt! Jag åt till exempel renkött och strutspastej. Sedan fanns där minst fyra sorters lax. Där var omeletter, skinkor, och alla vanliga julrätter också. Sen hade vi ju efterrättsbordet. Jag skulle kunna skriva en roman om det! Men det orkar jag inte, så jag nöjer mig med att säga att det var hur gott som helst. Självklart åt jag ris á la malta, sedan åt jag kladdkaka, negerbollar, ostkaka, lingonpanacotta och mycket mer. Åt en struva för mamma också. Eftersom man ville smaka allt, tog man av allt men åt inte upp av något.
När vi rullade ut från restaurangen var det dags för julklappsbyte. Av Jens fick vi jättebra funktionsvantar och mössa. Av Roma fick jag en söt tomteskål. Själv gav jag Alice en massa pepparkaksgrejer. Det finns ingen på denna jord som kan äta pepparkakor som hon! Det blev en riktigt mysig julmiddag!
Välkommen Aiden!
Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...
-
Hemma i Skåne och firar påsk! Igår var vi hos farfar och Ethel och åt middag och imorgon ska vi till mormor och morfar. Dagen började me...
-
Jag är en djup funderare och jag drar med alla i min omgivning i mina funderingar. Min senaste djupa tanke inträffade för ungefär tio minute...




