Published with Blogger-droid v2.0.4
Jag saknar sommaren
De månaderna var nog de bästa i hela mitt liv. Anna och jag var med varandra i princip hela lovet och för ett tag sedan hade vi ett litet nostalgiskt moment och bestämde oss för en myskväll. Så ikväll blev det pizzabak och mys. Självklart blev det en Heja Eslöv. Vi bjöd på Alice och Fanny och så satt vi och hade det riktigt trevligt. Nu kommer jag inte att träffa simmarna här på en hel vecka. Det är faktiskt lång tid...
Fanny däremot släpar jag med till Skåne. Vårt tåg går klockan nio i morgon bitti. Den senaste timmen har vi stått och stekt pannkakor och gjort jättefina rullar som vi ska ha med till lunch i morgon. Så ambitiös har jag nog aldrig varit när det gäller reselunch.
Fanny däremot släpar jag med till Skåne. Vårt tåg går klockan nio i morgon bitti. Den senaste timmen har vi stått och stekt pannkakor och gjort jättefina rullar som vi ska ha med till lunch i morgon. Så ambitiös har jag nog aldrig varit när det gäller reselunch.
Övningskört!
Övningskörde innan idag! Det gick riktigt bra trots att det var ett bra tag sedan jag körde senast. Båda Annas föräldrar har erbjudit sig att köra med mig ett par gånger i veckan så jag kan ta körkort så småning om. Verkligen jättesnällt!
Annars har det varit en massa träning. I morse var det sex minusgrader, frost överallt och strålande sol och vi var ute och sprang. Det var hur vackert som helst. I sådana lägen känns allt gött. Då mår man bra och man känner sig tacksam över sin träning. Sådana stunder behövs ibland.
Published with Blogger-droid v2.0.4
Nattmat sitter alltid fint ;)
Ny karriärplan! Jag ska bli frisör. Spenderade kvällen igår med att färga håret på Fanny. Jag hade aldrig i hela mitt liv låtit mig själv komma i närheten av mitt hår, men tydligen litade hon på mig. Håret blev bra, men det det blev delar av köket också... Måste ändå säga att jag är rätt nöjd med mitt verk!
Ludwig var här och hejade på och när håret var klart var vi så hungriga att vi åkte Nyköping runt för att hitta nåt ställe att äta på. Vi var till och med bort om Skavsta. Två minuter över tolv stod vi utanför Max som stängde tolv... Aja, till sist blev det ett annat Max och cheeseburgare! Gott haha!
Ludwig var här och hejade på och när håret var klart var vi så hungriga att vi åkte Nyköping runt för att hitta nåt ställe att äta på. Vi var till och med bort om Skavsta. Två minuter över tolv stod vi utanför Max som stängde tolv... Aja, till sist blev det ett annat Max och cheeseburgare! Gott haha!
Idag går det segt
Idag är det en sådan där zombiedag igen. Sov inte mycket i natt av någon anledning, och kul var det inte. Låg vaken mellan ungefär 2 och 4 och gjorde ingenting, förutom att stå på balkongen en stund och kolla på blåsten. Träningen i morse var lugn så det gick helt okej. Skolan bestod bara av en lektion och det var ett matteprov som gick åt skogen.
Det är verkligen brutalt kallt ute. Inte skönt nånstans. I år ska jag banne mig köpa termobyxor för nu har jag tröttnat på att frysa, haha. Aja, lite glad är jag i alla fall för nu går jag inför mitt livs sista höstlov! Tjohej :D
Det är verkligen brutalt kallt ute. Inte skönt nånstans. I år ska jag banne mig köpa termobyxor för nu har jag tröttnat på att frysa, haha. Aja, lite glad är jag i alla fall för nu går jag inför mitt livs sista höstlov! Tjohej :D
Basket! :D
I skolan kör vi ju basket på torsdagar, men idag var det bara jag och Matti som kunde vara med. Vi hade brutalt kul och det var jättejobbigt. Eftersom jag är för kort för att kunna dunka bollen släpade vi fram en trampet så blev det lite extra studs! Sen tävlade vi, först till 21 poäng vann, och jag var överlägsen haha! :D
Efter basketen drog jag hem och jag har hängt i samligsrummet i princip hela eftermiddagen tillsammans med varierande folk. Helena gjorde stuvade makaroner och falukorv till middag och sedan fick vi pannkakor till efterrätt. Lunchen idag bestod också av pannkakor. Numera rullar jag fram haha.
Årets omgång av New Body!
Hej alla glada! Nu säljer jag New Body igen. Precis som sist kommer pengarna gå till träningsläger med simgymnasiet. Jag har två kataloger, en i Nyköping och en som kommer följa med mig hem till Skåne på måndag. Jag länkar även katalogen här! Är ni intresserade av att köpa något så hör av er till mig! Antingen via bloggen, facebook, telefonen, mina föräldrar eller face to face. Tack på förhand! :D
http://www.eyemag.se/core/main.php?&SITEID=0c5a7&PROJECTNR=4669&
http://www.eyemag.se/core/main.php?&SITEID=0c5a7&PROJECTNR=4669&
Ledig dag :D
Upp och träna i morse. Idag var det det sista passet av vår "specialstyrka" och det gick fint.
Hela klassen är i Linköping på universitetet nu, men jag kände inte riktigt att det var värt att åka med så Jens tog ledigt åt mig. Fanny missade bussen så vi har hängt här hemma tillsammans. Vi har pluggat lite inför matteprovet på fredag. Det är nog det enda vettiga vi gjort haha.
När vi blev hungriga gick vi ner till Helena och kommenterade något i still med "nä men nu börjar jag bli hungrig..." (detta sägs mellan mig och Fanny, som att "nu får vi gå och fixa mat"). Bäst som hon är, våran husmor, fixar hon dundergoda pannkakor! Sen kom halva befolkningen här och ville också ha, så jag fick ringa och beställa mer ägg haha!
Snart är det dags för träning igen!
Hela klassen är i Linköping på universitetet nu, men jag kände inte riktigt att det var värt att åka med så Jens tog ledigt åt mig. Fanny missade bussen så vi har hängt här hemma tillsammans. Vi har pluggat lite inför matteprovet på fredag. Det är nog det enda vettiga vi gjort haha.
När vi blev hungriga gick vi ner till Helena och kommenterade något i still med "nä men nu börjar jag bli hungrig..." (detta sägs mellan mig och Fanny, som att "nu får vi gå och fixa mat"). Bäst som hon är, våran husmor, fixar hon dundergoda pannkakor! Sen kom halva befolkningen här och ville också ha, så jag fick ringa och beställa mer ägg haha!
Snart är det dags för träning igen!
Jag är nöjd med mig själv
Tillbaka efter tredje uppehållet inom bara några veckor och nu ska det banne mig gå. I morse var det tungt men nu på eftermiddagen gick det riktigt bra! Simmade 400 pace och det gick undan. Känns skönt. Skönt kändes däremot inte dagens svenskaprov, det gick inte speciellt bra "/
Nu sitter jag och lyssnar på musik och väntar på att jag ska bli hungrig så jag kan gå och äta hehe!
Nu sitter jag och lyssnar på musik och väntar på att jag ska bli hungrig så jag kan gå och äta hehe!
Det ser ljust ut!
Detta verkar bli en bra vecka. Efter en störd helg med en massa bus så är det nu bara en vecka kvar till lov. Imorgon tänker jag börja träna igen, fysikläraren bad om ursäkt för att han inte kunde förklara uppgifter, MVG på mitt engelskaprov, god mat hela veckan och ledig från skolan på onsdag. Jag är nöjd. Enda minuset är väl veckans två prov, men det löser sig, hehe! Ha det fiiint :D
Helenas son i den svarta bwm:n! :D
Detta är dock inte från idag, men ändå coolt! ;) Det var den bilen jag fick åka med i!
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)
Välkommen Aiden!
Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...
-
Hemma i Skåne och firar påsk! Igår var vi hos farfar och Ethel och åt middag och imorgon ska vi till mormor och morfar. Dagen började me...
-
Jag är en djup funderare och jag drar med alla i min omgivning i mina funderingar. Min senaste djupa tanke inträffade för ungefär tio minute...