Enjoy the journey

Det har varit vårt motto hela dagen, och dagen har varit lång som bara den. Alla fyra vaknade 04:30 imorse och gick och tränade innan vi lämnade Wingate 20 över 6. Även om det har varit en väldigt lång körsträcka så har vi ändå haft det väldigt kul tillsammans. Vi stannade och åt en förfärligt frukost på Burger King, vi stannade i dikeskanten och kissade, och vi har sett fantastiska vyer.
Vi kom fram till Kirkland, som vi ska bo hos, strax innan 7 och han tog oss runt Baton Rouge och visade alla coola ställen. Det mesta var restauranger. Vi åt på ett seafood-ställe som hette Parrains, och det var helt magiskt gott. Det är som att kroppen har glömt hur det känns att få vällagad mat. Vi åt musslor till förrätt och fisk med räkor och broccoli till huvudrätt.
Därefter tog Kirkland oss till LSU och visade oss runt. Rätt imponerande skola!

Pre-thanksgiving

Igår kväll hade coach Katie ordnat en thanksgivingmiddag åt hela tjejlaget, så vi samlades hos henne hela gänget och åt och hade det supermysigt. Min favorit är definitivt green bean casserole! Det var riktigt trevligt att umgås med alla.
Nu har äntligen ledigheten börjat, och jag, Mehdi, Lucas och Mariona har packat och är redo att ge oss av imorgon.

LAST FALL FRENZY EVERRRR

Det var en tuff helg för Wingate Swimming. Vi var i princip det enda laget som inte var toppade och iklädda tävlingsdräkter, och alla simmade massor. Det gick rätt kasst för mig de två första dagarna, men igår gick det lite bättre. Jag började med 500 i fredags, 200fr och 4x200-lag i lördags, och 200fj och milen igår. Med endast 25 minuter emellan... Det var inte lätt kan  jag tala om. Att det var svinkallt i vattnet gjorde inte saken bättre.
Överlag hade vi en bra tävling. Alla gjorde bra ifrån sig och vi hade kul!

The Winter is Coming

Eller det hoppas jag i alla fall! Nu har jag köpt en riktigt varm vinterjacka, so BRING IT ON CANADA! Jag har även ansvarat för inköpet av vår lagmaskot. Tjejlaget har nämligen startat en "veckans nominering"  och den som vinner får ansvaret för bulldogen. Halvtoppade, och med en ny maskot är vi nu redo för årets Fall Frenzy! Det börjar med 500 för mig imorgon!
Nu ikväll höll jag i ett event med Reslife som vi kallade Thanksgiving Fest, och det blev en riktig succé! Karaoke, pizza, och kalkonkastning stod på schemat, och folk uppskattade det verkligen! Som grädde på moset fick vi Thanksgivingmiddag i caf!

RA Erika

Nu när RA-rekryteringen börjar, har Reslife satt igång med att göra reklam, och jag poserar glatt! Bilden skickades till varenda elev på Wingate!
Idag hade vi ett extra-creditprov som i princip täckte alla businesskurser. Alla skolor är erbjudna att ta testet, så det visar kvalitén på utbildningen. Det var dock jättesvårt haha.
Nu ikväll hade vi lite marockansk/belgisk fika. Mehdis familj hade skickat tekoppar, våfflor och nåt annat bakverk. Yummy!

Football

Idag har varit en helt fantastisk dag. Jag och Mehdi åkte till Charlotte och såg Panther's spela, och vi hade så bra platser! Vi satt åtta rader ifrån planen, längs kortsidan och kunde se allt som hände. Vi hamnade till och med på tv!!! Dessutom hade vi fått tag på två extra biljetter, så de sålde vi för $250.
Vi satt omringade av äkta fans. De skrek och hejade, och de var mer underhållande än själva matchen. Jag behövde en sån här dag!
Igår var det rätt bra också, skön träning, kul med tjejerna, lite plugg, en massa film, och jag fick köpt en vinterjacka inför Kanada. Med laddade batterier är jag redo för en ny vecka!

Valvaka

Oavsett om man är insatt i politik, så kan  man inte ta miste på spänningen som varit här i USA de senaste månaderna. Två kandidater som lägger mer energi på att smutskasta varandra än att skapa värde och förtroende. Aldrig förr har två så illa omtyckta kandidater möts. Hur kommer morgondagen se ut? I skrivande stund ser det ut som att mexikanerna kommer få börja bygga murar.
Här i bibelbältet är det många som hejar på Trump, dock är det inte lika många (i alla fall i min ålder) som kan motivera sina åsikter. Jag för min del har en del åsikter, men det är för mycket för att orka lista allt här. Vinner Trump kan vi väl i alla fall förhoppningsvis se fram emot en svagare dollar och därmed billigare liv här...
En annan fråga som kvarstår är dock, vad ska alla tv-kanaler visa nu efter valet??? Det kommer bli många blanka skärmar.

Le week-end

Det har som vanligt varit fullt upp sen sist. Vi tävlade i både fredags och lördags och det gick rätt så bra faktiskt. Både killarna och tjejerna vann stort och många simmade bra trots att vi var så nertränade.
På lördag eftermiddag när vi kom hem åkte jag och Mehdi och gick i affärer innan vi åt på Olive Garden. Har inte varit där på hela terminen så det var gott. Vi hade det som vanligt riktigt mysigt.
Sedan dess har det varit ett konstant pluggande. Hade ett jätteviktigt prov idag, plus en presentation för marketing där vi var tvungna att komma på något kreativt sätt att skapa värde av 100 post-itlappar. Jag och Alex ville starta ett "pass it forward" movement på Einsteins, där man kunde köpa kaffe åt andra via post-itlappar, men Einsteins kunde inte godkänna projektet i tid. Istället gav vi folk möjlighet att leverera motiverande, uppmuntrande, personliga meddelanden till andra. Eller ja, det var vad presentationen handlade om, men egentligen levererade vi de flesta meddelandena själv...

Le week-end

Det har som vanligt varit fullt upp sen sist. Vi tävlade i både fredags och lördags och det gick rätt så bra faktiskt. Både killarna och tjejerna vann stort och många simmade bra trots att vi var så nertränade.
På lördag eftermiddag när vi kom hem åkte jag och Mehdi och gick i affärer innan vi åt på Olive Garden. Har inte varit där på hela terminen så det var gott. Vi hade det som vanligt riktigt mysigt.
Sedan dess har det varit ett konstant pluggande. Hade ett jätteviktigt prov idag, plus en presentation för marketing där vi var tvungna att komma på något kreativt sätt att skapa värde av 100 post-itlappar. Jag och Alex ville starta ett "pass it forward" movement på Einsteins, där man kunde köpa kaffe åt andra via post-itlappar, men Einsteins kunde inte godkänna projektet i tid. Istället gav vi folk möjlighet att leverera motiverande, uppmuntrande, personliga meddelanden till andra. Eller ja, det var vad presentationen handlade om, men egentligen levererade vi de flesta meddelandena själv...

Chockträning

Igår fick jag biljetter till en Panthers-match av en av mina tutees. Det lönar sig att vara hjälpsam tydligen!!! Så nu ska jag och Mehdi gå på football nästa helg i Charlotte.
På tal om att gå, så är gående något som halva lager för tillfället har vissa svårigheter med... Efter en lugn toppningsvecka förra veckan har vi nu dragit igång nån sorts chockträning. Vi gymmar hårdare än nånsin, varenda simpass hittills har varit snabbt eller progressivt, och landträningen i måndags (en cirkel av squats, situps, lunges, armhävningar och löpning fem gånger, på tid (27 minuter för mig)) var brutal. Jag kan knappt böja benen så mycket träningsvärk jag har. Mina vändningar är i princip med raka ben haha. Men det känns rätt bra ändå tycker jag!
Vi har vårt Quad-meet i helgen och jag fick välja sträckor, så förutom 500 och 1000 ska jag simma 100fr och 100fj, så det ser jag fram emot!

Boktips!

Det här är Sir Ken Robinson, vars 300-sidor långa bok jag läste förra veckan. Han är en ganska finurlig och smårolig typ, och hans bok var underhållande. Efter att jag läst klart boken var jag tvungen att skriva en kritisk analys och därefter hålla i en halvtimmes lektion för resten av klasses och dela med mig av vad jag lärt mig. Boken jag läste heter Out of Our Minds - Learning to be creative, och den var väl helt okej. Dock lärde jag mig ingenting om hur jag ska lära mig att bli mer kreativ, istället läste jag sida upp och sida ner om VARFÖR jag borde bli mer kreativ och hur dagens skolor och utbildningar tar död på all kreativitet. Efter 50 sidor kände jag lite att "ja, jag fattar, kom till saken", men trots det var den rätt underhållande. Alla små historier och erfarenheter han delade med sig av var skrivna på ett väldigt humoristiskt vis. Så här har ni ett litet boktips, eller i alla fall ett video-tips!



Här är en till video som jag visade klassen uner min lilla "lektion", den sammanfattar Sir Robinsons budskap ganska bra angående skolsystemet. 



Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...