CA-träning

Då har den börjat! Spenderade större delen av dagen med att träna, fixa grejer och springa till mailrummet. Har fått mina nya skor och en ny klocka bland annat. Sedan började vi vår CA-träning med en cookout alla tillsammans. Det följdes av ett möte med endast South Village-personalen. Jag gillar verkligen den gruppen! Vi är 5 tjejer och 4 killar, och alla verkar vara sköna människor. Vi fick våra namnbrickor och pärmar med information, så nu är vi redo för den riktiga utbildningen!

Utsikten utanför min byggnad! 

Incheckning och inflyttning

Ni vet känslan av att sitta i en bastu. Sådär när det bräns när man blåser på huden. Välkommen till North Carolina.
Otroligt nog har jag varit så full av energi hela dagen. Åt frukost på flygplatsen, flög hem och blev hämtad, fick mitt rum och åkte till Walmart. Lägenheten är faktiskt väldigt fräsch och fin, enda problemen hittills är en knarrande säng och en högljud fläkt i badrummet.
Jag och Roman tog en tur till Walmart så jag kunde köpa mat och nödvändigheter. Köpte bland annat en tröja eftersom den enda jag har här börjar bli lite äcklig...
När vi kom tillbaka började jag släpa saker från poolen och hit, så nu har jag inrett så mycket jag kan. När det blev middagsdags var ju det självklara valet Tokyo Bistro. Det följdes av en promenix till Dollar General och Food Lion. Så nu har jag både toaborste, tandborste, gardinstång och kyckling. Det har varit en riktigt bra dag. Har till och med plockat blommor som jag satt i en vas jag hitta i min förra lägenhet. Nu börjar dock energin ta slut, så nattinatti!
(fler bilder på lägenheten kommer när det är färdiginrätt)

Det blev rätt bra i alla fall

Ligger i skrivande stund i en (utav två) superskön dubbelsäng, nyduschad och fräsch, på Airport Marriott I Philadelphia. Jag satt där på flygplatsen, vid American Airlines, och såg nog lite vissen ut. Helt plötsligt kommer det fram en man och frågar om jag tänkt sova på flygplatsen. Jupp, sa jag. Då erbjöd han ett hotellrum helt gratis från flygbolaget. Gissa om jag blev glad!!! Dessutom fastnade mitt bagage i London tillsammans med flera andra från samma flyg, så nu slipper jag konka runt på resväskan. Den levereras på måndag och om jag behöver köpa nåt får jag kompensation. Klart jag behöver köpa nåt.

Dags för ett nytt år

Då var det dags igen. Upp och packa och förbereda hela morgonen. Pappa och Emma körde mig till Lund och hjälpte mig på tåget till Kastrup. Det är alltid lite tungt att vinka hejdå... Trots det har allt gått bra hittills och nu är jag incheckad och ombordstigen på plan nummer 1. Det tar mig till London där jag kommer byta till nästa flyg som tar mig till Philadelphia. Där har jag en 10-timmars väntan på sista planet. Har någon tips på vad jag kan göra i Philly nattid, let me know!

Klubbyte

Vi har allt haft en mysig dag. Efter en morgonträning körde jag mamma till sjukhuset för att hon skulle medicineras. Medan hon väntade åkte jag och lämnade in lite papper till simklubben Poseidon. Kan härmed meddela att jag byter klubb. Efter många fina år i Eslövs simsällskap har jag nu valt att lämna hemstaden. Jag tackar för den tid som varit, de vänner jag skaffat och den support som jag fått. Utan "mammorna vid runda bordet" och alla simmare, tränare och styrelsemedlemmar som jag fått nöjet att starta min tävlingskarriär med och växa upp med, hade jag inte kommit så här långt! Men nu ska det bli spännande och se vad bytet kan ge.
I alla fall, efter papperslämnandet åkte jag tillbaka och höll mamma sällskap tills droppet var färdigt. Därefter åkte vi in till centrala Lund och åt en supergod lunch tillsammans innan jag åkte och lämnade henne på jobbet. En uppskattad och välbehövlig mamma-dotterdag.
När jag ändå var i Malmö passade jag på att träffa Jill och säga hejdå till henne. Det blev en liten souvenitshoppingtur också så jag kunde köpa nåt kul till Vika och Mehdi.
Väl hemma igen fick jag packa lite innan jag, pappa och Emma åkte in till stan. Det är nämligen så att pizzeria Viking säljer vulkan-pizzor, och jag var bara tvungen att testa en sådan innan jag åker. Emma och jag delade på en och den var hur god som helst! Jag fick även åkt förbi Packe så jag kunde säga hejdå till honom. Det har varit en lång och intensiv, men riktigt, riktigt bra dag (framtill jag började gå igenom filer på datorn för att göra backup på dem, och upptäckte att alla bilder från 2011 och halva 2012 är pustväck. Finns inte på nån dator eller backup i hela huset. Jag är helt förtvivlad, men har så mycket annat att stressa över nu, så får gråta över det senare).
Nu tackar jag för en supersommar och gör mig redo att lämna landet återigen. Vi ses om ett halvår eller två!

Sommar och sol

Imorse var jag ute och sprang med Elvira. Det blev ett bra pass och sedan frukost på det, så nu fick jag sagt hejdå till henne också. Eftersom sommarvärmen äntligen nått Sverige så passade jag och Emma på att åka till Dalby. Där pågick scenbygge och reklamfilmsinspelning för Skånemejerier.
Annars så har jag packat lite, kört ett köttigt landträningspass med Emma och haft en fin familjemiddag med kantarellgryta. Det har varit en riktigt bra dag.

Farfar och Ethel

Idag åkte jag, Emma och pappa till Malmö för att fira Ethel som snart fyller år. Vi åt på en supergod chinarestaurang, vilket passade mig perfekt! Jag tycker verkligen om asiatisk mat. Vi hade det jättetrevligt, men det känns så sorgset att inte kunna träffa dem på så länge nu.
Förutom det så har jag ägnat hela dagen åt att förbereda inför resan. Jag har tvättat, packat och organiserat. Det kommer bli en mardrömsresa dit, men det ska bli kul att komma tillbaka.

Vamos a la playa

Med mammsen och pappsen. Efter träning imorse åkte vi till Höllviken för att sola och bada. Det var supermysigt! Mamma badade som ett barn och både jag och pappa doppade oss. Självklart passade vi även på att hälsa på mormor och morfar, vilket innebar nu fler hejdån. Nu känns det verkligen att flytt är på gång. När vi kom hem ägnade jag hela kvällen åt att jobba med backup av en massa bilder och document. Det är ju banne mig en heldagssyssla...

Produktiv

Idag har det varit en sådan där extremt produktiv dag. Jag har ringt både CSN och Länsförsäkringar för att de är långsamma och strular till grejer. Jag har mailat och submittat både det ena och det andra formuläret. Har i princip suttit i telefon och med min mail uppe hela dagen. Det märks att skolan närmar sig.
Men som tur var blev det betydligt trevligare på kvällen med släktkalas. Solen och värmen har äntligen hittat hit så det blev en finfin tillställning utomhus med god mat och kubbspel. Lite jobbigt att behöva säga hejdå till alla dock, det lär ju dröja nästan ett år till nästa gång...

REUNION

Det var ju dags för den årliga reunion också. Trots en överstressad husmor, blev tillställningen fantastisk. Temat i år var kräftskiva. Jag tycker kräftor innebär mycket mer jobb än njutning så jag skippade den biten, men behövde inte gå hungrig för det! Kycklingsallad när vi kom dit och sedan hemmabakat bröd och en supersmarrig kantarellpaj till kräftorna. Som vanligt hade vi lekar och tipsrunda och utöver det blev det allsång och gitarrmys senare på kvällen.
I år var vi bara en liten skara som sov över, men vi hade kul ändå! Och sedan blev det ju Helenafrukost imorse ...
Nu sitter jag på tåget hem till Skåne och nedräkningen inför USA har börjat. 6 days to go...

Nyköpings festdagar

Hela Nyköping vaknar till live denna helg. Det är marknad deluxe i hela staden och folk är ute hela dagen och hela natten. I fredags var jag ute och åt med Laura och lite annat folk, följt av en tur genom stan förbi karuseller och gatustånd. De andra drog så småningom ut men jag gick och allt mig då jag börjat få ont i halsen. Behövde nämligen vara i form för lördagens swimrun.
Jag, Anna, Frida och Felicia deltog i första upplagan av Nyköpings festlopp, ett 6km långt swimrumlopp, där 400 meter var uppdelat på 4 simsträckor. Loppet gick genom stan och var kul men jävulusiskt jobbigt. Som lag vann vi dock och det var ju kul!

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...