Emma sov medan vi tränade idag, innan jag väckte henne, tog henne till Einsteins och därefter mina lektioner. Efter lunch tog vi en tur till vår bookstore så hon kunde skaffa lite Wingate-grejer. Nu ikväll gymmade vi tillsammans och åt Olive Garden-rester. Jag tror vi båda håller med om att dagens höjdpunkt blev ett biobesök med Vika och Kelsee. Vi såg The Longest Ride och hela biosalongen skrattade och snyftade om vartannat. Den var hur bra som helst! Samma författare som The Notebook och Dear John.
Jag slänger in en bild på vårt besök på Cookout i Lördags haha!
The Longest Ride
GRATTIS EMMA
Idag är ingen vanlig dag. Det är inte ens en vanlig födelsedag. Det är Emmas 18-årsdag! Den började såklart med uppvaktning på sängen, med muffin och massor med presenter. Det följdes av en några lektioner. På eftermiddagen tog jag henne till vårt animal shelter och lekte med kattungar. Så himla söta!!!
Nu ikväll samlade jag ihop 16 pers och åkte till Olive Garden för att fira både henne och Jerome, som fyllde 21. Olive Garden var Emmas önskemål nummer ett här! Har hållit på hela dagen för att organisera och hitta tillräckligt med bilar osv, men vi lyckades få till det! Emma verkade både mätt och nöjd när vi åkte därifrån, dessutom har vi middag till imorgon också. Stort grattis lillasyster, hoppas du är nöjd med din dag!
HON ÄR HÄR!!!
ÄNTLIGEN! Igår eftermiddag åkte jag och Mehdi och plockade upp Emma på flygplatsen. Efter en massa väntar kom hon äntligen hit! Jag har pratat så mycket om allt här så det är superkul att få visa allt i verkligheten. Jag tror hom blev lite överväldigad av allt folk som dök upp och presenterade sig haha.
Igår kväll hade simlaget en massa lagtävlingar och aktiviteter. Jag, Emma och tre andra var lag Egypt och det gick riktigt bra för oss! Idag har jag tagit Emma på rundvandring här på Campus. Vi gick även till Tokyo och hon uppskattade maten lika mycket som jag gör!
Mitt på dagen hade jag staff meeting med alla RA och CA för nästa år, så jag lämnade Emma vid i solen vid poolen. Vi tog profilbilder, fick information och spelade in en video. Det har varit en jättebra helg, och nu ser jag fram emot en toppenvecka med Emma!
Anledningen till att jag inte bor i Florida
Valet att plugga i North Carolina var definitivt väderrelaterat. Jag är inget stort fan av höga temperaturer, speciellt inte när jag måste springa samtidigt. Över 30 grader varmt, superhög luftfuktighet och gassande sol var inte vad jag signade up för. Men träningen var kul och givande! Ett bulldoglap plus en cirkel av burpies, upphopp, abs, armhävningar, jumping lunges och shoulder pushups. Allt det fyra gånger. Därefter en kortare simning innan det var dags för special olympics.
Precis som förra året kommer det hit ett gäng lätt förståndshandikappade en gång i veckan under fyra veckor för att simma och leka med oss. I år kör jag vattenaerobics tre kvinnor, det är ett härligt gäng! Det är kul att se vilken glädje som utstrålas från alla som kommer!
Hur svårt kan det va?
Jag blir så trött på kommunikationen här. Min ena tränare sa igår till mig att jag skulle smsa honom efter min klass (som tar upp halva träningen) för att ta reda på var de var, så jag kunde ansluta. Jag smsade flera gånger men fick inget svar. Så jag gick till poolen och frågade en annan tränare vad jag skulle göra och hon slängde ihop nåt åt mig. KOMMUNICERA MED OSS FÖR BÖVELEN. Förutom det så hade jag en helvetes psykologilektion då jag upptäckte att jag totalt missat att vi skulle ha prov. Har aldrig hänt förr, men jag hade noll koll på vad det handlade om. Som om inte det var nog fick jag en 10-15-sidors uppsats att skriva innan lördag, en uppgift i literature som innenär en massa läsande innan fredag samt en läxa i economy baserat på en video som inte innehåller den nödvändiga informationen. Det har varit en helvetes dag, och jag är superstressad. Efter fyra timmar konstant skrivande säger jag peace out.
Träningen är igång!
Det var med bävan jag gick till bassängen idag. Första organiserade träningen på ett par veckor, och första simningen sedan conference. Helt plötsligt förstår jag jur en femhundring kan trötta ut en icke-simmare, det här var brutalt. Landträningen var inga problem, där är jag i god form, men vattenvanan är puts väck. Trots att det var lite motigt att ta på baddräkten, så kändes det ändå superbra att äntligen simma igen. Nu är det precis som det ska vara, vatten i öronen och ett moln av klor runt mig! Underbart att vara tillbaka!
Påskbildbomb
Peace out Myrtle
Då var det lovet över! I både lördags var vädret lite sämre så vi tog det mest lugnt hela dagen. På morgonen var jag ute och sprang på stranden och på kvällen var jag och Mehdi ute och gick i över en timme för att köpa lök. Vi hittade aldrig någon lök. Efter att ha vunnit ett vad om rätta vägen tillbaka slapp jag laga middag.
Eftersom 13 pers inte kan komma överens delade vi upp oss i små matlagningspar, och jag måste medge att Mehdi blivit rätt duktig på att laga mat!
På kvällen kom Rita och Chris och hängde med oss, innan några av oss drog på äventyr med ett gäng folk som plockat upp Lenni och Leif på McDonalds dagen innan. Mina favorittillfällen här i livet är den här typen av spontana äventyren!
Project X
Efter en heldag på stranden anlände de tre sista i vår grupp, så nu är vi full styrka! Det var underbart varmt hela dagen vilket innebar sol och bad och glass och en massa bilder (kommer senare). Färdiggrillade tog vi oss tillbaka till huset och lagade middag, innan partyt tog fart. Full rulle hela natten! Vid midnatt gick vi en tur, och via yikyak och snapchat hittade vi två New Yorkare som vi umgicks med. Det bästa med att ha galna vänner, är alla galna äventyr vi hamnar i!
Påsklov!
Igår bar det av mot stranden och påsklov! Tre timmars roadtrip och vi nådde Myrtle. Vi har hyrt ett helt tvåvåningshus, med flertal sovrum och balkonger, två minuter från srranden, helt underbart! När vi kom fram åkte vi och handlade mat, och resten av kvällen bondade vi både i huset och på stranden :)
Produktiv
Ibland är man bara på topp! Igår var jag och fixade amerikans bank, kände att det var på tiden. På kvällen såg jag till att mitt schema för nästa termin var iordning, för morgonens registrering. Vi vaknade strax innan sex imorse och var redo när portalen öppnades prick kl 06.00. I år gick allt smidigt och vi var klara på tio minuter, så därefter gick vi och tränade.
Jag planerar att ta 19 credits för nästa termin, vilket är en timme mer än vad som är tillåtet. Därför var jag och fyllde i papper för att få det godkänt idag. Jag gick också och pratade en massa med en marketinglärare, om bland annat schemat. Nu kan man säga att jag är redo att bli junior!
Välkommen Aiden!
Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...
-
Hemma i Skåne och firar påsk! Igår var vi hos farfar och Ethel och åt middag och imorgon ska vi till mormor och morfar. Dagen började me...
-
Jag är en djup funderare och jag drar med alla i min omgivning i mina funderingar. Min senaste djupa tanke inträffade för ungefär tio minute...