Poster

Imorgon gäller det. Imorgon är det äntligen dags att visa vad den här säsongen har gett. Imorgon börjar Bluegrass Mountain's Conference. Alla posters är uppe och goodiebags är utdelade. Jag gjorde Julies poster och Öystein gjorde min! Blev superglad för min, och för mangosarna och kexen jag fick. Nu känner jag mig redo.
Efter vi sett första halvan av andra sagan om ringen-filmen, började killarna sitt shaving-party. Med tanke på plåster- och kompressåtgången kan man tro att de rakar sig med knivar... Jag sparar rakande tills imorgon, även om jag inte har så värst mycket att raka bort. Kloret här tar till och med kol på håret på armarna.
Nu gäller det, 1000, 500 och 1650. Conference 2015.

Date Auction

Då var det över! Blev såld som tur var haha, så nu blir det date på måndag. Vår grupp fick bäst mottagande av alla när vi klev ut på scenen, och vi hade en grymt bra koreografi planerad. Tyvärr så hördes musiken jättedåligt på scenen, så vi kunde knappt höra texten vilket resulterade i en lite för osynkroniserad dans. Men, men kul var det! Jag var introducerad som Swedish sweetheart, who enjoys all the strokes, and can go the mile in the pool as well as outside... Jag trivs på scenen! Skulle bli skådespelerska...

Dansa är kul men...

Något jag har lärt mig är att om jag är nedstämd när jag går och lägger mig, blir nästa dag tung. Inga undantag. Men å andra sidan, börjar man en dag bedrövad, så kan den ju bara bli bättre! Dock dröjde det till klockan åtta igår kväll innan min extremt stressiga söndag blev bättre; det var då vi äntligen kom på en koreografi för vår date auction-show. Det här kommer bli grymt!
Tack vare min produktivitet igår fick jag klart två uppsatser, min poster, min little-fish present, jag fick pluggat till dagens prov, simmat och team meeting. Mötet var för peppa varandra till Conference  (aaaahhh 2 dagar kvar!!!!). Vi alla fick en person att skriva en liten hälsning till, och jag fick en gullig hälsning från Luisa!
Nu är prov avklarade och uppsatser inlämnade och jag är redo att auktioneras ut!

Utflykt

Simning och yoga hela förmiddagen, därefter påbörjade vi fixandet med våra posters inför conference. Precis som förra året har vi blivit tilldelade en person att ge poster och goodie bag till, ni får se resultatet när jag är klar!
Eftersom vädret jar har varit helt underbart hela dagen, bestämde vi oss för att ta en tur till campussjön och plugga. Det var hur mysigt som helst!
Efter en middag på Tokyo påbörjade vi vårt Sagan om Ringen-maraton. Det lär pågå ett par dagar misstänker jag...

Cat-sitting

... if that's a thing. Har temporärt blivit med katt. Definitivt inte mig emot! Efter en lugn skoldag och en ännu lugnare träning är det nu officiellt helg. Det firades med ett en och en halv timme långt art-lyceum. Det var faktiskt ganska intressant! En story-teller som berättade om sitt äventyr i Afrika; jag har nog aldrig förr hört någon prata med sådan inlevelse och entusiasm. Showen hette något i still med "From Here to Timbuktu" men han verkade aldrig komma till Timbuktu, vilket var lite frustrerande. Aja, det var en bra föreställning!

Pruduktiv tjej

Det har varit mycket att göra de senaste dagarna. Eftersom jag starkt ogillar att plugga på helgen har jag försökt beta av så mycket som möjligt av nästa veckas skolarbete. Häromkvällen satt jag och skrev uppsatser i nästan fyra timmar och jag har haft både prov och quiz denna vecka, som har gått helt okej.
Igår tog jag, Sam och Mariona en tur till Party City. Det är nämligen så att Wingates Date Auction närmar sig, och som deltagare där behövde vi lite utrustning...
Annars så fortgår nedräkningen: 5 DAGAR TILL CONFERENCE! 

Frukt, frukt, mera frukt!

Åt upp resterna av fruktsalladen ikväll. YUMMY!
Förutom det har jag pluggat. Stryk det, försökt plugga. Jag har väldigt mycket plugg och andra deadlines hängande över mig för tillfället. Så här hanterar jag stressfulla situationer, med alldeles för mycket att göra: jag skjuter upp det stressframkallande uppgifterna och går och gör fruktsallad istället. Eller leker med djur. Eller tittar på videos som gör en mentalt frustrerad (se föregående inlägg).
Procrastination is my thing! Nu är det läggdags och imorgon är det dags för terminens första prov!

Mind blowing

Jag lovar, det här är värt att se!

Nervöst!

Vanligtvis känns det bedrövligt att simma under toppningen. Det brukar kännas tungt ända fram tills dagen innan tävlingen. Därför oroar det min nästan lite nu när jag redan känner mig bra i bassängen. Jag simmade dagens pass ensam, eftersom jag hade lektion under den egentliga träningen, så jag hade Kirks fulla uppmärksamhet. När han frågar om jag vill simma time trial för milen eftersom min huvudserie gick så bra, då vet jag att det har gått undan (blev ingen mile dock haha).
I psykologin idag hade vi dance off, och efter det släpade jag med mig Mehdi till ett lyceum. Har bara 12 av 40 kvar nu innan jag tar examen! Resten av kvällen firade vi Öysteins 22-årsdag. Halva laget kom över och vi åt tårta.

Super Bowl!

Inte för att jag är speciellt intresserad av att se Patriots besegra Seahawks, utan mer för att det serverades gratis mat. Skolan hade anordnat ett Super Bowl event, med en massa storbildsskärmar och mat, så vi umgicks där ett litet tag innan vi gick tillbaka och bakade vaniljbullar istället. Efter en dag av skräpmat påbörjar jag nu min conferencediet haha...
Färdigbakade begav vi oss på jakt efter jord. Efter lördagens fruktsallad hade jag ett ananashuvud kvar, och efter gårdagens tripp till Walmart hade jag en kruka. Alltså var det bara jord som fattades för att jag skulle ha en ananasplanta!
Efter en toppenhelg är det nu dags för skola igen!

Fruktchock!

Min lördag blev helt fantastiskt bra. Jag och Mehdi gick till Food Lion för att köpa mango, det slutade med att vi köpte upp halva deras fruktavdelning. Sedan mötte vi Cait och Michael och gick och kollade på basket.
Vika var iväg i helgen så jag hade rummet för mig själv, vilket var rätt skönt faktiskt. Så vi spenderade resten av kvällen här och gjorde fruktsallad och tittade på 8 Mile.

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...