Parkeringsvakt

Vi hade en tidig lördagsträning idag, eftersom stora delar av laget skulle jobba på footballmatchen. Återigen var hela laget i bassängen samtidig. Vi värmde upp och blev sen indelade i två lag för att tävla i biathlon mot varandra. Mitt lag började med att springa 5 bulldoglaps, de andra laget började med att simma 2000. Så fort man var klar började man med den andra grenen. Första personen klar fick ett poäng, andra fick två och så vidare. Det lag med minst poäng vann.
Jag kämpade på som bara den, så det var en riktigt kul tävling. Totalt blev jag nummer 15, och tvåa bland tjejerna! Så nöjd så! Dessutom vann mitt lag.
Träningen var klar klockan nio, och en halvtimme senare skulle ett gäng parkeringsvakter, inklusive mig, vara på fooballstadion. Det blev en lång förmiddag i 30 graders värme och stekande sol. Men det var hyfsat kul, förutom att vi höll på att svälta ihjäl innan vi kom därifrån..
Nu tar vi höstlov!

Say cheese!

Dags för årets bildtagande. Eftersom fotandet var under eftermiddagen hade vi ingen träning, istället tränade vi två och en halv timme i morse. Utav det var en och en halv timme i bassängen, hela laget på en gång. 42 pers i en sex-banors 25-YARDS pool är en utmaning kan jag lova.  Längsta sträckan blev nog 75 yards haha.
I alla fall, efter ett par timmar hade vi allihopa fastnat på bild. Det är så kul att se alla uppklädda!!! Jag har allt ett vackert team!

Midnight Madness

Igår kväll arrangerades det årliga Midnight Madness, vilket är en uppvisning av basketlagen. De 100 första, samt vinnaren av deras selfietävling (bild tagen tillsammans med en av arrangörerna) fick gratis tröjor! Och gissa vem vinnaren var? Just det, JAG! Tur det, för trots att vi var där 45 minuter för tidigt var vi inte ens i närheten av få tröjor. I alla fall, jag, Vika, Griffin, Jerome, Cait och Mehdis bror gick dit för att se på aktiviteterna. Det var en massa tävlingar och uppvisningar och sånt, och vid midnatt sprang basketspelarna in och showade. Det var en kul grej, men tufft att gå upp och träna klockan sex imorse.

Mid terms and fire drill

Tre prov och ett arbete avklarat, två prov och ett quiz kvar. Lämnade in mitt 15-sidor långa researcharbete i management idag, och de följdes av prov i samma kurs. Kan ju konstatera att jag tagit multiple guesses till en helt ny nivå... Förutom det hade jag skriftligt prov i Public Speaking.
Resten av dagen har jag tränat och pluggat för mina prov imorgon. Och blivit utsatt för brandövning... Hade precis kommit tillbaka från study session, som i sin tur var direkt efter träningen. I alla fall, när alarmet går igång står jag i duschen... Det blev ganska roade kommentarer när jag stapplade ut i bara handduken. Men sånt får man ta, antar jag.
Blir en bild på månen, som var extremt stor idag!

Hej och hå

Efter att endast ha simmat en och en halv timmespass på max 6000 yards, och inte en sträcka över 500, blev dagens pass en chock. Jag var tvungen att träna med killarna eftersom jag skulle ha prov under tjejträningen. Idag var det två timmar, och uppdelat efter special. Så jag blev tilldelad distanspasset tillsammans med Leif och Jerome. Efter 2500 insim var serien 4×(800 @10:00 + 400 @5:00 + 200 @2:30) descending. Fy bövelen. Jag gick ut alldeles för hårt för att bli varvad så få gånger som möjligt,  men istället tvärdog jag i slutet av tredje varvet. Smärtan i armarna var BRUTAL. Jag överdriver inte när jag säger att armarna vek sig när jag skulle hoppa ur bassängen. Dessutom tog vårt pass så lång tid att vårt avsim fick dra över på tiden, och Kirk blev sur för att vi blev sena till landträningen...
Men annars så var dagen bra. Mitt prov i computer science gick finfint även om det tog två timmar. En tur till postrummet var glädjande också! Kort från farfar och Ethel uppskattas enormt, och så fick jag satinörngott och repairspray till håret som jag beställde förra veckan. Fäller som en hund nu, så försöker hjälpa håret lite grann i alla fall!

Filmkvällar och såntdära

Det har blivit en massa filmtittande i helgen. I fredags visades Melificent i en av aulorna, så jag och Vika gick dit. När det var över fortsatte vi till seniorkillarna och såg Godzilla...
Igår hade vi sen träning, och lätt var den också. Lugnt simmande i en timme och därefter vattenpolo. Så här helgen före mid terms, har det blivit en hel del pluggande. Så det var vad jag gjorde igår fram till middag (Tokyo Bistro,  bästa japanska restaurangen). Det följdes av The Call hos sophomorekillarna. Det var bästa filmen från den här helgen.
Nu är även söndagen över och alla doughnuts är levererade. Jag är inte ett dugg redo för en ny vecka, men jag har en känsla av att den lär komma ändå. Ha en trevlig vecka :)

Run dad, RUN

Är så stolt över pappa som efter att ha sprungit dag ut och dag in i över ett år, nu har sprungit Malmö halvmara. Önskar att jag kunde varit där och hejat, efter alla gånger han har varit och hejat fram mig i alla tävlingar och galna grejer jag ställt upp i. Men han klarade sig fint utan mig där! Bra jobbat pappa, nu är det bara att hitta nya mål att springa mot!

Fler testserier

Åh vad jag kände mig stark i bassängen idag. Efter en och en halv timme landträning var armarna rätt möra. Sedan skulle vi simma. Huvudserien var 2×(500 @6:15 + 2×250 @3:10 + 5×100 @1:15 + 10×50 @40). Ledde min  bana första varvet, men kunde inte hänga på Sofi på banan brevid, så nästa varv bytte jag bana med Julie så vi alla fick någon att racea. Superkul pass!
Annars har jag skypeat med Filippa idag, samt försökt jobba på mitt managementarbete, men har ideligen blivit avbruten av doughnutsevent. Min telefon kom i Leifs händer ett litet tag, så det slutatde med flera hundra bilder och proppfullt minne. Här är en bild från när jag till sist kom på honom...

Krispy Kreme

Så vi åker på träningsläger till Orland, Florida, i vinter. För att spara pengar har vi börjat med fundraising och till vår hjälp har vi Krispy Kreme! Hela dagen har vi turats om att stå ute på campus och sälja pre-orders av doughnuts och kaffe. Levereras på söndag! Jag har haft väldigt roligt, springandes efter folk för att få dem att köpa.
Nu ikväll var jag, Vika, Mehdi, Lucas, Issam och Sam runt i hela Beamområdet och knackade dörr. Jag och Vika tog hand om lägenheterna med maskulina invånare, medan killarna fick sälja till tjejerna. Florida, here we come!

Captains

Vi hade val av kaptener igår. Wingate Women Swim Team kommer i år ledas av senior Julie och senior Victoria. Julie var mitt första val, Victoria var lite mer otippad, men jag är nöjd. Två av de andra seniortjejerna var rätt säkra på att de skulle vinna, men de har försökt alldeles för mycket så ingen ville rösta på dem. Vara ledare ska komma naturligt, man ska inte behöva sälja sig för mycket...
Det var en bra dag igår. Mådde fortfarande prima efter min nap häromdagen, och fick simmat 2000 arm. Dessutom hade jag den bästa tutortimmen hittills för marketing. Bra dag!

Beautiful

Det har äntligen slutat regna och det är så vackert nu. Framförallt på mornarna när solen går upp och belyser daggen. Sånt gillar jag!
En annan grej jag verkar gilla är accounting. Jag tycker om att räkna och jag har rätt lätt för att förstå. Kanske det är något att satsa på? Vi fick nyss tillbaka ett quiz och jag fick 40 av 40. Desutom fick jag, Leif, Mehdi och Lucas 50 poäng extra eftersom vi hade bäst resultat på en tidigare gruppuppgift. Bra dag idag!

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...