Idag blev det en heldag på stranden. Vågorna var helt störda!!! Jag överdriver inte men var åtminstone 2 meter. Både luften och vattnet var varmt och det var jättehärligt. Jag fick sett både en krabba och en manet med en diameter på en 30 centimeter.
När vi åkte ifrån stranden åkte vi och spelade fotboll (soccer) med en massa av Caits kompisar. Det var ett störtskönt gäng! När det blev för mörkt för att se bollen åkte vi hem till en av killarna och badade och åt pizza bites.
Det har varit en toppendag, men nu är jag mer än redo för att försöka fixa jetlaggen... Zzzz.
Beaaach
Pennsylvania
Ni vet hur begeistrad jag har varit över att allt är som på film här?! Den känslan bara fortsätter! Har aldrig varit längre norrut än NC, och jag har aldrig varit "på landet" här, men nu får jag uppleva det också! Låga, ljusa trähus med söta brevlådor överallt. Utrymmena mellan husen fylls av majsfält, och här och där går kor och hästar. Det är så vackert!
Caits familj är trevlig och jättegästvänliga, så jag trivs fint. Det var mormorn och Cait som kom och hämtade mig på flygplatsen. Imorse gick vi upp och sprang en runda och nu är vi på väg till stranden.
Lyxflyg!
Alla regler har något kryphål. Första gången jag har varit med om att de vill väga mitt handbaggage, och självklart var det flera kilo för tungt. Men jag ställer mig framför de som valt att väga väskorna och plockar ut mina hoodtröjor och tar på mig dem, därefter fyller jag fickorna med saker, får vikten på väskorna godkänd och knallar vidare som en Michelingubbe, för att ett par meter bort ta av allt och stoppa ner i väskorna igen.
Hittills har det varit ovanligt många och långa köer tillallting, så jag har känt mig lite stressad. Allting blev dock mycket bättre när jag fick tag på en vagn att rulla mina väskor på! Sedan blev det ännu bättre när jag insåg att jag hamnat i någon lyxavdelning på planet som erbjuder massor med plats för benen, benstöd och handdukar istället för våtservetter. Hurrayyy!
Last supper
Min goa mamma gjorde en typiskt svensk brakmiddag idag, med stek och sås och potatis. Det har varit lite blandade känslor idag när delar av mig längtar tillbaka samtidigt som delar av mig inser att Sverige är rätt trivsamt. Sista passet på gymmet. Sista bilkörningen. Nu är det packat och klart. Jag förstår inte hur jag kan ha så bedrövligt mycket att packa med mig!!! Det lär bli en slitsam resa... Men, men, nu bär det snart av! Upp halv sex och sen är det full rulle. Godnatt Sverige!
Malmöfestivalen
Igår eftermiddag åkte hela familjen till kusinerna i Bösarp. Vi ses ju inte så oftaså det var jättekul att få umgås med dem lite, nu innan jag åker. Det blev god mat, kubbspel och självklart de favoritbullarna!
När vi åkte därifrån släppte mamma och pappa av mig och Emma hos Jill i Malmö, där vi fick sällskap av Hanna och Natalie. Vi hängde kvar där ett tag innan vi åkte in till stan och festivalen. Det är så roligt med allt folk och alla aktiviteter där (för att inte tala om all mat "vilt kebab, gjort på hjort" hahahaha). Men för min del blev det en falafel. Vid halv 12 tog vi oss till stortorget för att lyssna på Nause. Det var bra men vi kände oss nästan lite gamla när 10-12 åringar trängde sig fram runt om oss. Vem släpper iväg barn i den åldern, ensamma, till ett sånt ställe??? Galet. Men hur som helst, jag hade en supertrevlig kväll!
Kräftor!
Börjat packa!!! Fattar inte riktigt att sommaren börjar gå mot sitt slut. Det är så tråkigt att behöva säga hejdå till alla här hemma, men samtidigt känns det underbart att få åka tillbaka. Idag körde jag sista simpasset med klubben, så nu blir det nog inget förrän nästa sommar.
När jag kom hem från träningen hade vi i familjen vår egen lilla kräftskiva. Det var så mysigt och gott. Kommer nog allt sakna mamsen och papsen. Och så Emma så klart!
Axelproblem
Standard. Vem kan kalla sig simmare om man aldrig lidit av strul med axlarna? Min högra har inte varit nån vidare simvänlig de senaste veckorna, och det är extremt frustrerande. Det har blivit en massa benjobb och arbete med slangar i hopp om att det ska bli bättre. Den här veckan har jag varit både hos kiropraktor och sjukgymnast för att få hjälp, så nu hoppas jag på förbättring! Annars vore det ett tufft sätt att starta säsongen på...
Last week
Här kommer en liten uppdatering av mitt liv den senaste veckan. För en vecka sedan hade jag besök av min ex-roomie Fanny. Det var en jättetrevlig visit!
I torsdags följde jag med familjen till trollsjön och lyssnade på Sten och Stanley. I fredags satt jag uppe hela natten och väntade oå att åka och hämta Emma som varit och festat i Lomma. Under helgen sedan var jag i Malmö och hejade på Anna och Ludde som körde SN i triathlon. För Anna var det debut och För Ludde blev den brons samt vinst i Svenska kuppen. Efter det gick vi ut och åt på Mello Yellow.
Förövrigt har vi haft besök av både mor- och farföräldrar. Så tråkigt att behöva säga alla dessa hejdån... Men snart ar der dags att åka igen!
Listen to my incredible friend!
Spotify: http://open.spotify.com/album/1lydeoNr0RCngf9ziMVTfp
ITunes: https://soundcloud.com/elviraofficial/elvira-breathe
Preview:
KÖÖÖRKOOORT TJALALALALA
Nailed it! Den här sommaren har varit brutalt intensiv när det kommit till körning. Jag har haft fyra olika lärare och kört i fyra olika bilar. Hets, hets, hets. I fredags hade jag en tjej som sågade mig totalt, jag var förstörd! Det märktes att de alla var osäkra på mig, men de gjorde sitt bästa för att jag skulle fixa det med den tidspress jag haft. Igår hade jag teorin. Jag var egentligen inte så orolig, för även om jag kanske inte vet hur man kör, så vet jag i alla fall hur man pluggar! 59 av 65 och 52 krävdes för godkänt, så det gick ju galant.
Sedan var det ju uppkörningen kvar idag, dagen D. Satan i gatan vad jag var nervös! Hade haft en körlektion precis innan och min lärare hade gjort sitt bästa för att peppa mig. Sedan dök inspektören upp, en medelålders snubbe som verkade gammal i gamet, precis vad jag hoppats på!
Fick börja med säkerhetskontroll: kolla helljus, parkeringsljus och blinkers. Börjar med att tala om att halvljuset funkar utmärkt... Men, men off we go! Det blev mest landsväg, och jag fick vända genom att backa runt hörn, parkera och lite sånt. Kändes okej fram tills jag höll på att köra på en cyklist... Trodde jag var körd men tydligen var helhetsintrycket bra för godkänd blev jag! Har fortfarande inte slutat le :)
NSG-reunion
En liten del av mig kommer nog alltid höra hemma i Nyköping, det är lika underbart att komma dit varje gång. Jag tog tåget upp i fredags och Anna plockade upp mig. Vi gjorde oss i ordning och drog sedan rumt på stan. Den här helgen pågick en festival i hela staden så det var fullt liv överallt. Slutligen hamnade vi på klubben Down East. Riktigt mycket folk och en massa man kände, så det var toppen.
På lördag morgon tränade vi både i bassängen och gymmet innan vi åkte ut till husmor för vår årliga reunion. Så trevligt hon hade ordnat allt! Vi fick laxsallad till lunch med hembakade baguetter, snacks och dipp under hela dagen, paj till middag, paj till efterrätt och korv med bröd till nattmat. Det var kul att träffa alla gamla simmare! Under eftermiddagen körde vi tävlingar och tipsrunda (som the youngsters vann!) och sedan var vi uppe hela natten lång haha. På morgonen bjöds det på Helenafrukost!
Söndagen blev lugn, men på kvällen åkte jag, Anna och Ludde till Stendörren och badade. Det var hur mysigt som helst! Nu, efter ett morgonpass i bassängen, är jag på väg hem igen. Tack för en superhelg!
Välkommen Aiden!
Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...
-
Hemma i Skåne och firar påsk! Igår var vi hos farfar och Ethel och åt middag och imorgon ska vi till mormor och morfar. Dagen började me...
-
Jag är en djup funderare och jag drar med alla i min omgivning i mina funderingar. Min senaste djupa tanke inträffade för ungefär tio minute...