Det blev en riktigt bra kväll. Efter en bra träning och en mindre bra middag gick jag över till Camden och hängde med mina golfare. Vi skulle plugga business men det blev inte så mycket av det. Efter ett tag gick jag tillbaka och bytte om och hämtade Vika. Vi drog över till Kennedy, som vanligt hade de lovat bra drag utan att de levde upp till det, så vi drog tillbaka till camden rätt snart. Lite chill och väldigt intressanta diskussioner innan vi knallade över till Jefferson och fotbollspelarna (vanlig). Har inte hängt så mycket med dem tidigare så det var väldigt kul att träffa nytt folk! Nu är jag redo för provveckan!
Nu är det jul, här i vårt dorm
Jag har ärligt talat de bästa roomies-pojkväns-föräldrar man kan ha. De skickade en stor låda med julgrejer så jag och Vika fick varsin supercool tomtemössa och varsin julstrumpa. De stavade till och med mitt namn rätt! Vi fick en massa godis också som vi använde till att dekorera vår gran.
Inte långt kvar
Sista skoldagen, woop woop! Tyvärr innehöll dagen två prov och en presentation så hela min söndag blev till att plugga. Hade bland annat sammanträde med min King Arthur-grupp, eller i alla fall den halvan av gruppen som dök upp. Igår kväll, när jag gett upp pluggandet, gick jag över till Camden (den andra bygnaden med freshmendorms) och hjälpte Lucas att packa. Han åker hem redan nu för att simma nationals i Colombia. Lite avundsjuk... Kommer sakna honom!!! Sedan hängde jag med golfarna. Önskar att vi också kunde bo där för jag känner så många fler där än i min korridor haha. Känner inte ens igen alla tjejerna som jag delar dorm med...
Massor med pers!
Sista tävlingsdagen är nu klar! Det enda jag simmade var 500, men det var fullt tillräckligt haha. Sänkte min mile-öppning med en sekund imorse. Efteråt kände jag att jag hade mer att ge; loppet var lite för bekvämt och jag hade energi kvar när jag var klar.
Efter en alldeles för kort lunchpaus var det dags för finalpass vilket innebar chans nummer två för mig på 500. Låg etta i B-finalen vilket är perfekta positionen för mig. Denna gång hade jag ingen energi kvar över huvud taget när jag var klar och det gav resultat! Sänkte mitt pers ytterligare tre sekunder!
Jag är otroligt nöjd med min helg. Det var en underbar känsla att få ta på sig tävlingsdräkten igen och jag bara flög fram i bassängen. 35 sekunders pers på 1650, 4 på 200 och 6 på 500. Kan inte annat än att vara nöjd! Sammanlagt vann vi tjejer och killarna blev tvåa. Kirk var jättenöjd med oss. Har aldrig sett honom heja och peppa så mycket förr! Han höll några rörande tal för Eduarda som är klar med college till jul och därmed slutar i simlaget också.
Tävlingen avslutades med vårt "team cheer" och sedan blev det en 5 timmar lång bussresa hem till Wingate!
200 sprint
Av någon anledning ville Kirk hellre att jag simmade 200 fr än 200 fj så det var vad jag fick göra idag. Två gånger dessutom! Imorse gick det inge vidare. Endast en sekund snabbare än öppningen på milen igår. Snackade en stund med Kirk efteråt och det känns som han tror på mig i alla fall. Tog mig till C-final så fick simma en gång till. Mådde rätt dåligt innan så var inte jättemotiverad, men sedan snackade jag lite till med Kirk och därefter lyckades jag tagga till och sänka perset med ytterligare två sekunder. Det var en bra dag! Imorgon är det 500 som gäller!
The mile of my life
Körde ett dunderbra 1650-lopp idag! Simningen har känts bedrövlig de senaste dagarna och efter en fyra timmar lång bilfärd sjunker hoppet lite. Men satan i gatan vad fort det gick! Pers med 35 sekunder och JSM-kval. Under loppet blev det även pers på 200, 500 och 1000. Kirk var jättenöjd, and so was I!
Hade andrasträckan i vårt 4x200 D-lag sedan. Lite svårt att ladda om men simmade ungefär lika snabbt som sist jag simmade lag.
Vi bor på Marriott och jag delar rum med Olga. Funkar finfint och rummet är riktigt bra. Nu är det läggdags så jag kan vara utvilad och pigg inför morgondagens 200 fr!
SCAD
Imorgon bitti åker vi till SCAD, vårt tapermeet, så nu är vi lite toppade. Fick en supergullig present av min Big Fish idag så nu är jag taggad och redo! Vi som simmar milen åker klockan nio imorgon och resten åker lite senare. Hej Savannah, hejdå Wingate!
Värre denna gång!
Har nyss upplevt min andra lockdown här i USA. Denna gång befann både jag och Vika oss i vårt rum när mailet kom. Vi låste in oss och släckte lamporna. Den här gången var det lite allvarligare dock. Tre personer blev skjutna varav två dog. Det var inte på campus men precis utanför och tillräckligt nära för att vi skulle behöva skyddas. Det skrevs till och med om händelsen i Washington Times. Creepy!
Julkalendern
Endast tre dagar kvar med lektioner för min del, woop woop! Har inte så mycket plugg för tillfället så jag är rastlös medan alla andra har läxor att göra. Dessutom har vi inte så mycket träning eftersom vi toppar. Igår kväll blev det några avsnitt av How I Met Your Mother och så såg jag julkalendern förstås! Den verkar rätt bra i år, så jag tänker fortsätta att titta. Sedan blev det filmkväll med golfarna, så det blev en bra kväll i alla fall.
Hello there stranger
Problemet med amerikaner är att de är så fruktansvärt artiga hela tiden. De hälsar på alla och ber om ursäkt för allt. Det blir lite jobbigt ibland när man möter någon som tittar på en och säger "hey, how are you doing?" och jag har inte en aning om jag mött personen innan eller inte... Jag är sämst i världen på att känna igen ansikten så det händer rätt ofta att jag inte känner igen folk som jag definitivt borde känna igen. Så det är bara att le och hälsa tillbaka.
Back to normal
Nu är jag tillbaka på skolan och lektionerna rullar på som vanligt. I lördags träffade jag några vänner till Jess familj och hennes pappa grillade lamm, kyckling och stek. Tror det var bästa måltiden på hela lovet.
Efter det åkte jag och Jess till några av hennes killkompisar. De var jättetrevliga, så det var en kul kväll.
Vi lämnade Macon tidigt söndagmorgon och var tillbaka här redan vid lunch. Gick och simmade och sedan hängde jag och Vika upp lite julpynt. Skönt att vara tillbaka och träffa alla igen! Igår kväll gick jag över till Lucas och Philip och gjorde en businessläxa, sedan hängde jag lite med golfare och lacrossespelare innan jag gick tillbaka.
Denna vecka blir kort för på torsdag åker vi till Savannah för vårt tapermeet!
Välkommen Aiden!
Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...
-
Hemma i Skåne och firar påsk! Igår var vi hos farfar och Ethel och åt middag och imorgon ska vi till mormor och morfar. Dagen började me...
-
Jag är en djup funderare och jag drar med alla i min omgivning i mina funderingar. Min senaste djupa tanke inträffade för ungefär tio minute...